Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی یزد گفت: برنامه این دوره از شورا طبق گفته مقام معظم رهبری، احیای فرهنگ ایثار و شهادت بوده و یکی از راه‌های آن این است که میادین، خیابان‌های اصلی، اماکن و معابری که جنبه ارزشی دارند را به نام سرداران پرآوازه نامگذاری کنیم.

سید محمد ناصر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر یزد پیدا کردن معابری که بدون نام است را در دستور کار خود قرار داده و مکاتبه‌ای نیز با بنیاد شهید انجام شده تا اسامی شهدایی که نام آنها بر خیابان‌ها گذاشته نشده برای شورا ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه این دوره از شورا طبق گفته مقام معظم رهبری، احیای فرهنگ ایثار و شهادت بوده و یکی از راه‌های آن این است که میادین، خیابان‌های اصلی، اماکن و معابری که جنبه ارزشی دارند را به نام سرداران پرآوازه نامگذاری کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در کنار نامگذاری لازم است شهدا را به شهروندان معرفی کنیم، ادامه داد: معرفی شهدا به شهروندان از طریق تابلو نوشته و ابزارهای مختلف و قرار دادن وصیت نامه و زندگینامه آن‌ها در معابر شهر به شکلی که امکان اسکان از طریق بارکدخوان را داشته باشد نیز دیگر اقدامی است که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در دست بررسی است تا هزینه آن برآورد شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شورای ششم قرار دادن اسامی مرتبط با دفاع مقدس در خیابان‌ها و میادین است. در جلسه علنی پیشرو همزمان با سالگرد شهید مدافع حرم نام یک میدان به شهید محمدخانی اختصاص داده می‌شود. قرار دادن یک خیابان به نام شهید در ابتدا در کمیته نام گذاری، سپس در کمیسیون فرهنگی و بعد از آن در صحن علنی مطرح و تصویب می‌شود.

حیدری تصریح کرد: عناوین و اسامی که مرتبط با فرهنگ شهادت است مانند عملیات‌ها، شهدای هسته‌ای و غواص و خانواده شهدایی که بیش از دو شهید دارند نیز برای نام گذاری خیابان‌ها و میادین به‌طور ویژه‌تر مدنظر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شهدا باید الگو جوانان باشند، خاطرنشان کرد: نامگذاری خیابان‌ها به نام شهدا زمان بر است چون هدف شورا صرفاً نامگذاری نیست و قصد فرهنگ سازی، رواج سبک زندگی و جهان‌بینی و رویکردهای فکری شهدا را به شهروندان دارد.

وی افزود: نام گذاری یک خیابان به نام مادر شهید نیز برای ارج نهادن به فرهنگی که مادران شهدا داشتند، در دستور کار شورا قرار دارد.

کد خبر 532482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر يزد تغییر نام خیابان شهدا مادر شهيد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی خیابان ها شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا