Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بریل هاول، رییس قضات دادگاه واشنگتن، جیمز مک گرو ۳۹ ساله و از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا را به دلیل اعمال خشونت علیه نیرو‌های پلیس در روز حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه بازداشت کرد.

هاول در این باره گفت: مک گرو در روز ۶ ژانویه به واشنگتن سفر کرده و در حمله به ساختمان کنگره با اعمال خشونت علیه پلیس می‌تواند از سد نیرو‌های امنیتی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود این فرد دارای سوابق کیفری متعددی است و بار‌ها در دادگاه‌های آمریکا محاکمه شده است. قاضی فدرال واشنگتن اعلام کرد: این فرد که پیشتر نیز سابقه خشونت دارد در واقع رهبری گروهی از شورشیان را در روز حادثه بر عهده داشته است.

این قاضی آمریکایی این تفنگدار سابق نیرو‌های دریایی را خطری برای جامعه آمریکا عنوان کرده و به همین دلیل دستور بازداشت وی صادر شده است.

تا به حال بیش از ۶۶۰ نفر به دلیل حضور در حادثه حمله به ساختمان کنگره در زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازداشت شده اند. بسیاری در آمریکا معتقدند این حادثه برای همیشه به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید. در ششم ژانویه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که مدعی وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود با تحریک هوادارنش، آنها را به حمله به ساختمان کنگره تشویق کرد. در جریان این حمله پنج نفر کشته شدند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله به کنگره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تفنگدار نیروی دریایی آمریکا حمله به ساختمان کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • بازداشت بیش از ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه