Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سد مخزنی شهرچای ارومیه دارای اهداف شرب بوده و حفظ کیفیت منابع آب شرب یکی از اهداف اصلی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به اینکه در سال های گذشته به صورت غیرقانونی و غیر مجاز، ماهیان غیر بومی از نوع گونه کپور ماهی وارد مخزن سد شهرچای ارومیه شده است و در حال حاضر از لحاظ سنی با حداکثر سایز و سن در مخزن این سد به وفور یافت می‌شوند که در صورت تلفات موجب افت شدید کیفی مخزن سد و تاثیر مستقیم بر کیفیت آب شرب شهر ارومیه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه شرکت آب منطقه ای استان اعلام شده است: برای حفظ کیفیت منبع آب شرب شهر ارومیه، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی نسبت به واگذاری مقطعی مخزن جهت جمع آوری ماهیان غیربومی با نظارت کامل ارگان‌های متولی امر و صرفاً جهت پاکسازی مخزن از ماهیان سایز درشت نموده است.

لازم به توضیح است موضوع مذکور قبلا در کارگروه جامع کیفیت منابع آب شرکت با حضور ارگان‌های متولی استان شامل شرکت آب و فاضلاب، اداره کل حفاظت محیط زیست و علوم پزشکی تصویب شده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد شهرچای ارومیه آذربایجان غربی آب شرب ارومیه آب منطقه ای شرکت آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است

مهدی اله‌پور گفت: براین اساس هوای مناطق سرافرازان، شهید کریمی، ویلا و ماشین ابزار پاک است.

وی بیان کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۹ نشانگر هوای "سالم" است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۶۶ نیز از شرایط "سالم" هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون کیفیت هوای سایر ۱۹ منطقه دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط "پاک" تنفسی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»