Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:55:24 GMT

شورای شهر همدان متولی حفظ بناهای تاریخی است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۵۳۸۵

شورای شهر همدان متولی حفظ بناهای تاریخی است

ایسنا/همدان عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه قبل از میراث فرهنگی و شهرداری، شورای شهر متولی حفظ بناهای تاریخی است، گفت: باید در گذشته سیاست‌گذاری می‌کردیم که مالکان تشویق به تخریب بناهای واجد ارزش نمی‌شدند و حالا باید به دنبال راهکارهایی باشیم که باقی بناها حفظ شوند. 

به گزارش ایسنا، حمید بادامی‌نجات در جلسه صحن شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: امکان تملک تمام آثار توسط میراث فرهنگی و شهرداری وجود ندارد و باید سیاستی در شورا پیش بگیریم که مالکان تشویق شوند در بناها ارزش افزوده ایجاد کنند و بتواند از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی و شهرداری نمی‌توانند برای تمام بناهای ثبتی و غیر ثبتی مامور بگذارند، مطرح کرد: با زور و پول نمی‌شود از بناهای تاریخی محافظت کرد بلکه باید دستورالعمل و سیاست‌های تشویقی را پیش‌بینی کنیم که مالکان آنها را حفظ کنند. 

دیگر عضو شورای شورای شهر همدان نیز در ادامه اظهار کرد: ابنیه و آثار تاریخی، شناسنامه‌های جامعه هستند و اگر اینها را نداشته باشیم هویت خود را از دست می‌دهیم، بنابراین باید این آثار  را به عنوان مستندات تاریخی حفظ و حراست کنیم.

علی‌اکبر نظری با بیان اینکه برای تعامل ادیان در همدان می‌توانیم برنامه‌های بین‌المللی داشته باشیم، تصریح کرد: در هیچ جای ایران مسجد و کلیسا کنار هم نیستند و انواع ادیان مانند یهودیت و مسیحیت و زرتشتی در همدان وجود دارند که همگی در قانون به رسمیت شناخته شده‌اند.  

وی در ادامه به ارزش تاریخی مقبره استرومردخای اشاره کرد و افزود: گاهی اوقات جریانات سیاسی بعضی موارد را تحت الشعاع قرار می‌دهد اما نباید باعث شود بناهای واجد ارزش تاریخی را از دست بدهیم.  

نظری با اشاره به اینکه قانون اساسی حقوق مالکانه را به رسمیت شناخته و دولت در نگهداری ابنیه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد، افزود: بسته‌های حمایتی را باید برای مالکان در نظر بگیریم تا ترغیب شوند آنها را حفظ کنند. 

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بناهای تاریخی شوراي شهر شهرداري میراث فرهنگی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان،احمد آریائی نژاد فرزند شمس اله با کد نامزدی ۱۱ و حسین احمدی فرزند احمد با کد نامزدی ۲۲ به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر راه یافته اند.

تبلیغات انتخاباتی از روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر روز جمعه ۲۱  اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

این انتخابات همچون دور نخست به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین