Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت میدل ایست مانیتور با اشاره به تنش‌های اخیر در لبنان اعلام کرد که اقدام ریاض علیه بیروت ناکارآمدی و سردرگمی ولیعهد سعودی را ثابت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، یک وب‌سایت غربی اعلام کرد که تشدید تنش‌ها علیه لبنان به دنبال اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاعات لبنان سردرگمی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و ناکارآمدی دولت شکست خورده وی را ثابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدل ایست مانیتور در گزارشی اعلام کرد: «چرا بن سلمان در مقابل توهین‌های مداوم رهبران غربی سکوت می کند؟ اما در لبنان که از بحران‌های متعدد خسته شده، تنش ایجاد می کند؟»

این وب سایت افزود،  چرا محمد بن سلمان زمانی که « دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا عربستان سعودی را گاو شیرده توصیف کرد، احساس توهین نکرد ؟

این وب سایت به رنج لبنان از بحران‌ها تاکید کرد و گفت: ملت این کشور از قطعی برق و کمبود سوخت رنج می‌برند. گویا همه این‌ها کافی نبود و اکنون می‌بینیم که اظهارات جورج قرداحی در خصوص جنگ یمن، ناخواسته لبنان را به سوی بحران جدیدی سوق داده است.

جورج قرداحی طی یک مصاحبه تلویزیونی که در ماه آگوست (مردادماه) ضبط شده بود، اظهار داشت که انصارالله یمن در برابر حملات عربستان سعودی و امارات از خود دفاع می‌کند و متجاوزان باید دست از تجاوز خود در یمن بردارند.

این اظهارات درباره جنگ یمن سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ناراحتی ائتلاف متجاوز عربی آمریکایی به یمن به سرکردگی عربستان و حامیان آن شد.

عربستان از اظهارات قرداحی انتقاد کرد درحالی که این عربستان بود که هشت سال پیش عملیات نظامی خود را با نام «عملیات طوفان قاطع» علیه یمن آغاز کرد و در باتلاق جنگ یمن فرو رفت.

ولیعهد سعودی در آن زمان مدعی شد که نبرد تنها چند ساعت طول خواهد کشید و طی آن انصارالله یمن را از بین می‌برد و « عبد ربه منصور هادی» دولت مستعفی یمن را بازمی‌گرداند .درحالی‌که امروز می‌بینیم در جنگ یمن شکست خورده و همچنین نتوانسته در برابر انصارالله پیروز شود.

درخواست دوباره میقاتی برای استعفای وزیر رسانه لبنان/ قرداحی: پای کرامت ملی در میان است تأکید دوباره جورج قرداحی بر عدم‌ استعفا/ وزیر سابق لبنانی: تسلیم باج‌خواهی و فشارها نمی‌شویم تغییر نام خیابان «الریاض» در صنعاء به خیابان «جورج قرداحی»

اکنون بن سلمان از برخی کشورهای غربی می‌خواهد که با انصارالله یمن برای اعلام آتش بس مذاکره کنند.

این وب سایت آمریکایی نوشت: قرداحی تنها فردی نیست که معتقد است جنگ در یمن بیهوده است. سیاستمداران و مقامات دولتی در غرب، تحلیلگران و نویسندگان نیز همین اعتقاد را دارند.

بیشتر کشورهای جهان خواستار توقف فوری جنگ شده‌‌اند زیرا ده‌ها هزار یمنی بی‌گناه در طول جنگ ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان کشته و زخمی شده‌اند و این جنگ باعث ویرانی و فاجعه انسانی شده است.

چرا عربستان سعودی به شدت از سخنان قرداحی انتقاد کرد؟ چرا عربستان و امارات سفرای لبنان را از کشورهای خود اخراج و سفرای خود را در بیروت احضار کردند؟

تحلیلگران بر این باورند که این موضوع چیزی فراتر از اظهارات قرداحی است . به اعتراف «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، از نظر سعودی‌ها مشکل اصلی عربستان در لبنان اظهارات جورج قرداحی نیست؛ بلکه حزب‌الله و سلاح آن و حضور قدرتمند این جنبش در عرصه سیاسی لبنان است.

موضع عربستان در قبال لبنان نشان‌دهنده عدم بلوغ سیاسی سعودی‌هاست

میدل ایست مانیتور نوشت: چرا ولیعهد جوان سعودی موضع محکمی در برابر کسانی که در غرب جنگ علیه یمن را بیهوده دانستند، اتخاذ نکرد و چرا زمانی که ترامپ در سخنرانی‌های خود با ادبیات تحقیر آمیز به عربستان توهین کرد و گفت: اگر آمریکا نباشد، عربستان سعودی دو هفته بیشتر دوام نمی‌آورد سکوت اختیار کرد و یا زمانی که وی با تحقیر شاه سعودی و کشورش گفت که عربستان سعودی به جز پول، هیچ چیز دیگری ندارد، احساس توهین نکرد؟ چرا در مقابل توهین‌های مداوم رهبران و مقامات غربی سکوت کرده‌است؟

قرداحی برای استعفا تحت فشار است، اما اصرار دارد که لبنان کشوری مستقل است و تسلیم باج خواهی نمی‌شود، بنابراین استعفای خود را ارائه نخواهد کرد.

به‌گفته منابع لبنانی، وزیر رسانه این کشور قبول نمی‌کند که قربانی سیاست‌های عربستان شود و همچنان از استعفا امتناع می‌ورزد.

نجیب میقاتی پیشتر  اعلام کرد: من از جورج قرداحی خواسته بودم که احساس میهن‌دوستی خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دهد اما این درخواست من عملی نشد. ما اکنون در لبه یک پرتگاه بزرگ هستیم و اگر این موضوع را اصلاح نکنیم به چیزی گرفتار می‌شویم که هیچ کس آن را نمی‌خواهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان بن سلمان لبنان بن سلمان میدل ایست مانیتور عربستان سعودی جورج قرداحی بن سلمان وب سایت جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای گسترش جنگ غزه گفت که تنها رژیم صهیونیستی مخالف توقف این جنگ است.

به گزارش ایسنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت: به همراه شرکایمان برای توقف جنگ غزه و تقویت راه‌حل دو دولتی تلاش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اسرائیل تنها طرف بین‌المللی است که مخالف توقف جنگ در غزه است. تداوم راه‌حل نظامی تنها به سود تندروها است.

طبق گزارش الجزیره، بن فرحان افزود: گسترش جنگ کنونی پیامدهای فاجعه‌بار برای فلسطین و تمام کشورهای منطقه به همراه دارد.

وزیر خارجه عربستان امروز در جریان دیدار «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود