Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:45:02 GMT

جایگاه شورای نگهبان باید همواره تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۵۸۸۷

جایگاه شورای نگهبان باید همواره تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدهادی راجی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در وهله اول از ریاست قوه قضائیه بابت اعتمادی که به بنده داشت، تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم پاسخ وی را دهم.

وی بیان کرد: در روزهای گذشته در کمیسیون های مجلس حاضر شدم و با نمایندگان صحبت کردم که لازم است از رؤسای کمیسیون ها هم قدردانی کنم که این فرصت را برای بنده فراهم کردند تا برنامه های خود را ارائه کنم و در صورتی که نمایندگان با عضویت بنده در شورای نگهبان موافقت کنند، تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا این تعامل با مجلس ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: بنده تحصیلات خود را در گرایش حقوق عمومی به اتمام رسانده و مدرک دکتری از دانشگاه شهید بهشتی اخذ کرده ام. از سال ۸۷ با مجلس در قالب دفتر حقوقی مرکز پژوهش های مجلس همکاری کرده و علاوه بر این همکاری هایی هم با هیئت تطبیق مصوبات مجلس داشته ام.

راجی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ همکاری خود را با پژوهشکده شورای نگهبان آغاز کرده ام، گفت: همچنین از سال ۹۵ عضو هیئت علمی دانشگاه شدم و معاونت پژوهشی دانشکده را برعهده دارم و در صورتی که نمایندگان به بنده رأی دهند امیدوارم به خوبی بتوانم از این سابقه در جهت ارتقای عملکرد شورای نگهبان و بهبود رابطه مجلس و شورای نگهبان استفاده کنم.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان دارای شأن و منزلت بالایی در نظام حقوقی و سیاسی کشورمان است و این جایگاه باید همواره حفظ و تقویت شود و حفظ استقلال شورای نگهبان هم مسئله ای حائز اهمیت است که در صورتی که عضو شورای نگهبان شوم تعهد می دهم که استقلال در نظر را همواره مورد توجه قرار دهم.

راجی بیان کرد: تعامل بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان باید تقویت شود و تاکنون گام های خوبی در این زمینه برداشته شده و می توان قدم های بیشتری در این عرصه برداشت.

کد خبر 5342680 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی عضو حقوقدان شورای نگهبان شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف محمد مخبر وزارت امور خارجه برجام سعید خطیب زاده دولت سیزدهم سیدابراهیم رئیسی هیئت دولت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران لایحه رتبه بندی معلمان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه