Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد حسینی صبح چهارشنبه در آئین محوری زنگ استکبارستیزی و گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در زاهدان اظهار داشت: ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران با عنوان استکبارستیزی نامگذاری شده چرا که سه واقعه مهم تاریخی در این روز اتفاق افتاده است.

وی افزود: تبعید امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند و وجه مشترک همه آنها مقابله با سلطه گری آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حاکمیت دکترین نظم نوین جهانی در وزارت امور خارجه آمریکا، ادامه داد: این سیاست به معنای آن است که مدیریت متمرکز آمریکا بر سرتاسر جهان از وابستگی مکانیکی کشورها به وابستگی ارگانیکی تغییر یابد.

حسینی با بیان اینکه وابستگی مکانیکی به معنای وابستگی اجزای مختلف یک جسم یا جامعه به یکدیگر است، گفت: این نوع وابستگی اطمینان بخش نیست چرا که با آسیب دیدن یک جز، اجرای دیگر نیز دچار مشکل خواهند شد.

وی تصریح کرد: وابستگی ارگانیکی مانند وابستگی اجزای بدن به مغز است و این نوع وابستگی اطمینان بخش است و آمریکا می‌خواهد برای مدیریت بر تمام جهان وابستگی کشورها به خود را به وابستگی ارگانیکی تبدیل کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه برای ایجاد این تغییر باید چهار مؤلفه اتفاق افتد، ادامه داد: اول باید نظام‌های سیاسی به گونه‌ای مستقر شوند که پذیرای این نظم نوین جهانی باشند.

حسینی ادامه داد: دوم کانون‌های بحران در جهان که مانع این تغییر هستند باید از بین بروند.

وی افزود: سوم اینکه مناسبات اقتصادی دنیا باید به گونه‌ای رقم بخورد که منافع آمریکا را تأمین کند.

حسینی تصریح کرد: چهارم اینکه مناسبت‌های فرهنگی در جهان به گونه‌ای باشد که هیچکس مخالفتی با سیاست‌های آمریکا نداشته باشد که برای این کار نیاز به تهاجم و شبیخون‌های فرهنگی و جنگ نرم است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: اگر این چهار مؤلفه در جهان اتفاق افتاد، دکترین نظم نوین جهانی در پهنه نظام بین المللی حاکم خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: حال در این میان ایران اسلامی به عنوان یکی از کانون‌های بحرانی علیه نظم نوین جهانی کشوری است که با رهبری امام خمینی بر علیه سلطه خواهی آمریکا انقلاب کرد.

وی با اشاره به تعبیر شهید سردار قاسم سلیمانی که فرمود «ما ملت شهادیتم، ما ملت امام حسینیم»، ادامه داد: ملت شهادت هیچگاه پذیرای سلطه فراگیر ظالمانه در جهان نخواهد بود و در مقابل این نظم نوین مقاومت می‌کند برای همین در تقویم این کشور روزی با عنوان استکبارستیزی نامگذاری کرده است.

حسینی افزود: کانون این ترویج این نوع تفکرات بیش و پیش از همه جا، دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش است که می‌توانیم دانش آموزان و آینده سازان این کشور را در راستای زنده نگه داشتن این ارزش‌ها تربیت کنیم.

کد خبر 5342744

منبع: مهر

کلیدواژه: سید جواد حسینی انقلاب اسلامی ایران سیستان و بلوچستان وزارت آموزش و پرورش استکبار ستیزی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا یوم الله 13 آبان گرگان لیگ برتر فوتبال ایران پدافند غیرعامل شهرداری قم ایلام عکس استانها بارش باران نظم نوین جهانی ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا

گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در آمریکایی در قبال جنگ غزه و شراکت غرب در نسل کشی فلسطینیان، شوک سنگینی را به سران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وارد ساخته و نقطه آشکارساز تحولات تازه ای در فضای دانشجویی این کشور محسوب می شود. از تگزاس (که به صورت سنتی در تسخیر جمهوریخواهان است) تا کالیفرنی ا(که به آشیانه دموکراتها معروف است)، این اعتراضات متبلور شده و روز به روز دانشگاههای بیشتری در آمریکا به آن می پیوندند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات بی سابقه، در حالی نضج یافته که بسیاری از تحلیلگران مسائل اجتماعی در آمریکا طی سال های گذشته و اخیر، نسبت به خیزش نسل جدید این کشور در برابر مداخله گرایی و سلطه گری تثبیت شده در سیاست خارجی واشنگتن هشدار داده بودند. اکنون دیگر زمان هشدار سپری شده و آمریکا با یک واقعیت محض رو به روست! دستگیری بیش از ۲۰۰ معترض در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس و ورود پلیس به حریم دانشگاه و استفاده از گاز اشک آور و مواد محترقه در تقابل با دانشجویانی که تنها جرم آنها فریاد علیه جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در نوار غزه بوده است، تصویر خودساخته و دروغین دموکراسی در غرب را به صورتی علنی در برابر افکار عمومی دنیا زیر سوال برده و فراتر از آن، منجر به عزم بیشتر و محکم تر دانشجویان در مواجهه با جریان سلطه و زور شده است.

مقامات آمریکایی هم اکنون با جنبشی مواجه هستند که نه تنها برگرفته از آموزه های لیبرال دموکراسی منحط غربی نیست، بلکه ماهیت و کارکرد جریان سلطه را به صورتی آشکار به چالش کشیده و اتفاقا درخاک آمریکا ظهور و بروز پیدا کرده است. کابوس مقامات آمریکایی در خصوص خیزش نسل جدید تعبیر شده و بایدن و همراهانش، حتی قدرت هضم حداقلی این واقعیت رو به رشد را پیدا نکرده اند!

در مقابل، ترامپ و جمهوریخواهان نیز با هدف حمایت مطلق از لابی های صهیونیستی( و در راس آنها آیپک) فرمان اخراج دانشجویان معترض از دانشگاهها را در راستای صیانت از رژیم کودک کش اسرائیل صادر کرده اند. این خیزش جدید را باید متاثر از آگاهی عمومی در جهان غرب قلمداد کرد: جایی که روایت دولتهای غربی از سوی ملتها به چالش کشیده می شود و شکاف میان جریان قدرت و لایه های گوناگون اجتماعی و در راس آنها جوانان -دانشجویان بیش از پیش هویدا شده است. دانشجویان غیرتمندی که در برابر قرائت جریان سلطه گر آمریکایی-صهیونیستی از جنگ غزه ایستادگی کرده و حتی هزینه های بازداشت و جراحت را متحمل شده اند،اکثرا در آمریکا متولد شده ،رشد کرده و دارای تابعیت این کشور هستند.

مطالبات حداقلی این جنبش اصیل مشخص است: قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، پایان دادن به جنگ و نسل کشی درنوار غزه و مجازات واقعی رژیم اشغالگر قدس و حامیانش بابت کشتار بیرحمانه دهها هزار نفر در فلسطین. وضع قوانین محدود کننده، تاثیری در خاموش شدن این جنبش نخواهد داشت ، چنانچه دانشگاه کلمبیا نیز ناچار به عقب نشینی از ضرب الاجل های پوچ خود در تقابل با دانشجویان معترض شده است. صدای در هم شکستن توامان صهیونیسم و لیبرال دموکراسی ادعایی غرب این روزها بیش از هر زمان دیگری در آمریکا به گوش می رسد...

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • خیزش جنبش اصیل دانشجویی در آمریکا