Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:15:47 GMT

بررسی پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۶۴۲۸

بررسی پیشنهاد وزارت کشور در هیات دولت

وزارت کشور به استناد ماده (۴۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده درخصوص اختصاص بخشی از ارزش گمرکی کالاهای وارداتی برای کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها، دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر، پیشنهاد آیین نامه اجرایی ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، بر اساس ماده (۴۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده، معادل دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی که حقوق ورودی آنها وصول می شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز شده تا به نسبت (۱۳) درصد کلانشهرها، (۳۵) درصد دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر و (۵۲) درصد سایر شهرداری ها و براساس شاخص هایی که با پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیئت وزیران می رسد، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به موجب ماده (۴۲) قانون یاد شده، وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد بر اساس سهم های تعیین شده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز نماید و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه بجز پرداخت به شهرداری ها و دهیاری ها و روستاهای فاقد دهیاری و عشایر ممنوع است.

بر این اساس وزارت کشور در اجرای تکلیف مقرر در ماده قانونی فوق، پیشنهاد آیین نامه اجرایی مربوط را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب ارایه کرده است که این پیشنهاد هم اکنون در مرحله رسیدگی و تصمیم گیری در کمیسیون اقتصاد دولت قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت كشور قانون مالیات برارزش افزوده گمرك شهرداری ها وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرنگار مهر، علی رغبتی، مشاور وزیر ورزش در امور قهرمانی با تاکید بر اینکه انتخاب مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با مالکان جدید این دو باشگاه است، گفت: البته انتخاب اعضای هیات مدیره قوانینی دارد که از ان تبعیت می شود.

وی همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ما این است مالکان جدید تا پایان فصل از مدیران فعلی دو باشگاه حمایت کنند تا به سرانجام برسند.

رغبتی تاکید کرد: وزارت ورزش این آمادگی را دارد که در این زمینه مشورت های لازم را بدهد اما در انتخاب مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هیچ دخالتی ندارد.

کد خبر 6088991

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • حماس منتظر دریافت پیشنهادات جدید درباره آتش‌بس است/جزئیاتی از سفر هیات مصر به تل‌آویو
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • داعش در افغانستان از بین رفته است