Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@13:12:57 GMT

افزایش ۶۴ درصدی صادرات از مرز بازرگان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۶۴۵۸

افزایش ۶۴ درصدی صادرات از مرز بازرگان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مجتبی بازگیر مدیرکل گمرک بازرگان در آذربایجان غربی گفت: در هفت ماهه سال‌جاری، ۸۶ هزار و ۲۸۳ تن کالا از طریق این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش دارد.

بازگیر اظهار داشت: این محصولات شامل اقلام پتروشیمی، نباتی، کشاورزی، سنگی، اشیای سرامیکی و شیشه ای، قراضه و ضایعات از آهن و فولاد و محصولات نساجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش دلاری مقدار کالای صادر شده در این مدت ۳۳۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۳۴ دلار است.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص ۲ هزار و ۴۵۴ اظهار نامه صادر شده که سال گذشته در این مدت زمانی، این رقم یک هزار و ۵۴۲ مورد بود.

بازگیر ادامه داد: همچنین در این مدت صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز ۷۲۳ هزار و ۸۹۸ تن برآورد شده در حالی که سال گذشته در این مدت زمانی ۴۱۰ هزار و ۹۹۲ تن بود.

وی بیان کرد: ارزش دلاری صادرات سایر گمرکات از طریق این مرز هم یک میلیارد و ۶۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۰۴۹ دلار برآورد می‌شود.

وی گفت: در این خصوص نیز ۱۱ هزار و ۹۴۷ مورد اظهار نامه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرکات آذربایجان غربی صادر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳