Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا رزقیان‌مقدم رئیس اتحادیه لوازم خانگی خراسان‌رضوی گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سایر کشورها ابزاری حمایتی برای تولیدکننده محسوب می‌شود از طرفی اینکه هیچگونه واردات لوازم خانگی نخواهیم داشت وظیفه تولیدکنندگان دوچندان می‌شود ضمن اینکه سطح انتظارات از تولید داخلی لوازم خانگی نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در حال حاضر در کشور لوازم خانگی با کیفیتی داریم که حتی با شرکت‌های کره‌ای رقابت می‌کنند، بنابراین با توجه به جایگاه خوبی که در زمینه لوازم خانگی داریم انتظار می‌رود علاوه بر حمایت داخلی، لوازم خانگی ایرانی به سایر کشورها نیز صادر شود.

 رئیس اتحادیه لوازم خانگی خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید موانع پیش‌روی صادرات لوارم خانگی هر‌چه زودتر برداشته شود، ادامه داد: در زمینه لوازم خانگی ۱۶۱ شرکت تولید‌کننده در کشور داریم که به‌صورت شبانه‌روز‌ی فعالیت می‌کنند تا کالای باکیفیت و با ضمانت به بازار ارائه دهند و از طرفی با ارتقاء و کیفیتی که در این زمینه رسیده‌اند، بازار رقابتی خارج از کشور را نیز تجربه و بتوانند کالاهای خود را نیز صادر کنند.

بیشتر بخوانید

کالای ایرانی توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد

رزقیان مقدم بیان کرد: با توجه به شرایط تحریمی و ارزی کارخانجات، می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد و بحث صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه و آسیای میانه در دستور کار دولت قرارگیرد.

محمد مظاهری رئیس انجمن لوازم خانگی خراسان‌رضوی نیز گفت: با ممنوعیت واردات از کشورهای مختلف تولید داخلی رونق می‌گیرد البته اگر مشکلات و موانعی که سر راه تولید قرار دارد، برداشته شود. صادرات لوازم خانگی در گذشته با کشورهای آسیایی وجود داشت‌ و امروز نیز باید با قوانین حمایتی از پیشرفت و صادرات این عرصه پشتیبانی صورت گیرد چرا‌که امروز بیش از گذشته لوازم خانگی داخلی قابلیت رقابت با دیگر محصولات مشابه خارجی را دارند.

او افزود: با جلوگیری از واردات کالاهای خارجی دو شرکت کره‌ای به کشور، این انتظار از تولیدکنندگان داخلی وجود دارد که تولید خود را به‌روز رسانی کنند و همسو با تکنولوژی روز دنیا پیش بروند. دولت ابزارهای حمایتی زیادی از جمله کنترل واردات و اعطای تسهیلات در اختیار دارد که می‌تواند تولید کنندگان را به سمت کالای مرغوب و با کیفیت تشویق کند.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی لوازم خانگی ایرانی لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند در پی اجرای عملیات ترمیم و به سازی پل دلیچایی تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته، خبر داد.

 

به گزارش تبن نیوز به نقل از مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری