Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:57:27 GMT

اهدای خون حرکتی انسان دوستانه و نجات بخش است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۷۰۷۵

اهدای خون حرکتی انسان دوستانه و نجات بخش است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی با حضور در مرکز اهدای خون وصال ضمن اهدای خون افزود: در زمان جنگ برای نخستین بار  اهدای خون را تجربه و ضرورت و اهمیت آن را از نزدیک مشاهده کردم.

وی با اشاره به فرهنگ اهدای خون جمعی در وزارت دفاع گفت: می توان از ظرفیت های اهدای خون و قابلیت های پزشکی و پیراپزشکی این وزارت خانه و زیر مجموعه های آن برای حمایت و همکاری در زمینه تامین خون مورد نیاز، خونگیری و اهدای خون بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام آمادگی وزارت دفاع در حمایت و همکاری در این امر حیاتی با اشاره به هفته پدافند غیر عامل(۸تا ۱۴آبان ماه) گفت: آمادگی و توان تامین خون مورد نیاز در جمیع شرایط بخصوص هنگام حوادث و سوانح امری ضروری و از مصادیق بارز پدافند غیرعامل است که اهمیت سازمان انتقال خون و خدمات آن را دو چندان می کند.

فرحی از همکاران اداره کل انتقال خون استان تهران برای این خدمت خداپسندانه و نجات بخش تقدیر و تشکر کرد.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع نیز در حین اهدای خون با اشاره به سرمایه بزرگ نیروی انسانی وزارت دفاع و نیروهای مسلح گفت: همیشه این اهتمام برای کمک به تامین خون مورد نیاز شهروندان در این نیروها وجود داشته و ادامه خواهد یافت.

رضا الله ورن که خود نیز از اهدا کنندگان مستمر(با سابقه حداقل دوبار اهدای خون در سال) است، افزود: سالها است که ارتباط نزدیکی بین وزارت دفاع و سازمان انتقال خون وجود دارد و این سازمان ظرفیت هر نوع همکاری فنی مشترک را با سازمان انتقال خون دارد.

جانشین وزیر دفاع و هیات همراه با اهدای خون از بیماران حمایت کردند و به سازمان انتقال خون در همه زمینه ها قول همکاری دادند.

به گزارش ایرنا سالانه در کشور بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

درشرایط کنونی به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش اعمال جراحی غیراورژانسی مصرف خون و فرآورده های آن نیز افزایش یافته است ونیاز است، مردم بیش از هرزمان دیگر برای اهدای خون اقدام کنند و نجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سازمان انتقال خون ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سازمان انتقال خون وزارت دفاع اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد

رامین نسیمی دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با اهدای عضو دومین ایثارگر از استان اردبیل در سال جاری و اعزام پیکر ایشان به تهران شاهد روند روبه رشد اهدای عضو و فرهنگسازی این امر پسندیده در اردبیل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زنده یاد گلی حمیدیان ۶۱ ساله اهل و ساکن شهرستان اردبیل به دنبال خونریزی مغزی در بخش ICU جراحی مغز و اعصاب بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی این بیمار و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان ساعت 4:30 روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

کد خبر 6094106

دیگر خبرها

  • دانش‌ آموزی که فرشته نجات سه نفر شد
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند