Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‎های نیروهای دولت اتیوپی و شورشیان مستقر در منطقه تیگرای همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - نزدیک به یک سال از زمانی که «ابی احمد»، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌هایی را برای سرکوب نیرو‌های شورشی در منطقه تیگرای فرستاده، می‌گذرد.

از آن زمان جایگاه «ابی احمد» به عنوان برنده جایزه صلح نوبل برای پایان دادن به جنگ با اریتره، تضعیف شده است، زیرا همان سربازان به ارتکاب جنایات غیرقابل توصیف متهم شده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «سی بی اس نیوز»، اکنون این نگرانی وجود دارد که شورشیان تیگرای که او ادعا می‌کرد شکست خواهند خورد، به سمت آدیس آبابا، پایتخت این کشور حرکت کنند.

شورشیان تیگرای به تازگی کنترل بخش‌هایی از «دسی»، شهری در فاصله کمتر از ۲۵۰ مایلی آدیس آبابا را به دست گرفتند و منطقه «کومبولچا» را با فرودگاه اصلی آن تصرف کردند.

با کنترل این ۲ شهر، شورشیان تیگرای به طور موثر دسترسی به بزرگراه اصلی منتهی به پایتخت اتیوپی را کنترل می‌کنند.

«ابی احمد»، اکنون فراخوانی برای شهروندان صادر کرده است که برای دفاع از دولتش اسلحه به دست بگیرند.

او خواسته تا شهروندان از هر سلاحی که در اختیار دارند برای دفاع از دولت اتیوپی استفاده کنند.

نخست وزیر اتیوپی، می‎گویند «مردن برای اتیوپی وظیفه همه ماست.»

«گیدیون تیموتئوس»، دادستان کل اتیوپی پس از آنکه نیرو‌های منطقه تیگرای شمالی اعلام کردند که قلمرو خود را به دست آورده‎اند، از روز سه شنبه وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

یبشتر بخوانید: تشدید درگیری‌ها در تیگرای؛ ارتش اتیوپی اعلام آتش بس یکجانبه کرد ده‌ها کشته در پی حمله افراد مسلح در مرز اتیوپی و سودان

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «ابی احمد» از شهروندان اتیوپی خواست برای دفاع از خود در برابر جبهه آزادیبخش خلق تیگرای، اسلحه به دست بگیرند.

مقام‎های آدیس آبابا به تازگی به ساکنان این منطقه گفته‎اند که برای دفاع از محله‌های خود آماده شوند.

در همین حال قرار است تحقیقات بین‌ المللی حقوق بشر در مورد جنگ داخلی در تیگرای اتیوپی، روز چهارشنبه در میانه نگرانی‌ها از محدود شدن دامنه تحقیقات سازمان ملل توسط آدیس آبابا و درگیری‌های جاری منتشر شود.

دفتر مشترک حقوق بشر سازمان ملل و کمیسیون حقوق بشر اتیوپی که از سوی دولت اتیوپی ایجاد شده است، با وجود انتشار تقریباً یک سال پس از شروع درگیری‎ها، معتبرترین مرور کلی از جنگ و پیامد‌های آن خواهد بود.

این در حالی است که گروه‌های مستقل حقوق بشر، سازمان‌های بشردوستانه و رسانه‌های خارجی از حضور در تیگرای منع شده‌اند.

در این درگیری‌ها دستکم هزاران نفر کشته و اتهامات خشونت جنسی و قحطی عمدی وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل اتیوپی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتیوپی تحولات بین الملل اتیوپی شورشیان تیگرای برای دفاع آدیس آبابا درگیری ها ابی احمد حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد