Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدحسین فتایی در سخنانی با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور گفت: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان طی دو سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در این ایام بزرگ‌ترین کتابخانه‌های استان شامل کتابخانه درجه یک استاد «آیتی» بروجرد و «علیمردان‌خان بختیاری» الیگودرز افتتاح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش حدود چهار متر به سرانه کتابخانه‌ای استان افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید «باهنر» بروجرد نیز افتتاح می‌شود و تا پایان سال شاهد بهره برداری از ساختمان کتابخانه درجه دو پلدختر خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: برگزاری اختتامیه برنامه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب‌فروشی‌های سطح استان و دیدار با ناشران و نویسندگان استان، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی بین کارکنان و خانواده‌های ایشان، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی و … از برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب در استان است.

فتایی بیان داشت: اجرای برنامه «یک کتاب یک نویسنده» با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در رادیو لرستان، برگزاری مسابقه به مناسبت هفته کتاب در برنامه شبانه استانی صدا و سیمای مرکز لرستان، درج جملات قصار در مورد کتاب در مانیتور دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها، درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته در استان می‌توان به طراحی پوستر اختصاصی هفته کتاب، برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان با هدف ایجاد انگیزه و ترویج کتابخوانی، تولید محتوا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر در روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان، اهدا کتاب به کانون اصلاح و تربیت با عنوان طرح «گلریزان کتاب»، برگزاری نشست فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و رونمایی از تازه‌های نشر استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی خلاق نیز اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: در سایر شهرستان‌های استان نیز به تناوب بین هشت تا ۱۰ برنامه فرهنگی و هنری به همین مناسبت اجرا خواهد شد.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در استان لرستان نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 5342870

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هفته کتاب ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه یوم الله 13 آبان آمار کرونا واکسن کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام پدافند غیرعامل شهرداری قم عکس استانها شیوع کرونا هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، محمد محسن رفیعی اعلام کرد: در مرحله نخست ۵۰۰ جلد کتاب از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به کتابخانه سیار شهرستان بهاباد اهدا شد.

وی همچنین از برگزاری نشستی با حجت الاسلام علیزاده نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در راستای رسالت فرهنگی این بنیاد و ترویج فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) و ائمه معصومین (س) خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شد اهدای کتاب به دیگر کتابخانه های مناطق محروم و روستایی استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 6097264

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل