Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@10:30:42 GMT

بهسازی کوچه‌باغ هنر بم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۷۹۵۳

بهسازی کوچه‌باغ هنر بم آغاز شد

به گزارش ایرنا سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مسئولان شهرستانی صبح امروز از بخش های مختلف کوچه باغ هنر بم و قنات های ثبت جهانی این شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم در جریان این بازدید گفت: کوچه باغ هنر در کنار ۲ قنات ثبت شده جهانی واقع شده است و نخلستان های وسیعی در کنار این قنات ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظم جوشایی بیان کرد: این فضا برای رویش آثار هنری توسط هنرمندان ایران در نظر گرفته شده است تا هنرمندان داخلی و خارجی بتوانند از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشند.

وی ادامه داد: هنرمندان می توانند برای عکاسی، نقاشی و هر هنر دیگری که دوست دارند بازدیدی از کوچه باغ هنر بم داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم تاکید کرد: این کوچه باغ دعوتنامه ای است از سمت مسئولان بم و مدیرعامل صندوق اعتباری توسعه هنر کشور که هنرمندان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و ثبت اثر هنری داشته باشند.

به گفته وی هنرمندان همچنین می توانند از ارگ تاریخی بم بزرگترین بنای خشتی جهان هم دیدن نمایند. 

به گزارش ایرنا چهار ثبت اثر جهانی در محدوده شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد؛ ارگ جهانی بم و منظر فرهنگی آن، ۲ قنات ثبت جهانی اکبرآباد و قاسم آباد بروات و نیز بخش هایی از کویر لوت این آثار را تشکیل می دهند.

برچسب‌ها صندوق هنر بم هنرمندان قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق هنر بم هنرمندان صندوق هنر بم هنرمندان قنات ایرانی فرهنگ و ارشاد اسلامی کوچه باغ هنر هنر بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان،حسرت ما و جام جهانی

 تیمی که در اولین حضورش در جام ملت‌ها مسافر جام جهانی شد. تیم ملی افغانستان برای ما مهم بود؛ چون معماری آن کاملاً ایرانی بود و تمام سنگ‌های گرانقیمت آن از دل خاک پرگهر خراسان بیرون کشیده شده بود. مجید مرتضایی و حمید معصومیان در تایلند کاری کردند کارستان.

آن‌ها از کوچه‌پس‌کوچه‌های مشهد جواهراتی را برای تزئین تیم ملی افغانستان جمع کردند که سال‌ها در بستر بی‌توجهی خاک می‌خوردند. حقیقت این است که افغانستان خسته از سال‌ها جور و ستم امروز به فرزندانی که در این خاک رشد کرده‌اند می‌بالد و این هنر مردان ایرانی بود که غرور جریحه‌دار شده افغان‌ها را به دست خودشان التیام بخشیدند.

صعود افغانستان به جام جهانی نشان داد خراسان بزرگ چقدر در بازیکن‌سازی و مربی‌سازی ظرفیت و توانایی دارد و چقدر مدیران ورزش و البته مسئولان رده بالا در حق جوانان این شهر با تصمیم‌های عجیب جفا کرده‌اند. واقعیت تلخ ماجرا این است که علاوه بر تیم ملی افغانستان هنوز هم می‌توان تیم ملی دیگری از دل شمال‌شرق ساخت و به جام جهانی فوتسال فرستاد.

در فوتبال هم البته که همین است. اگر درایت و دوراندیشی در ورزش خراسان بود، امروز نباید شاهد جولان تیم‌هایی چون خوشه طلایی ساوه در مخمل استادیوم‌های مشهد می‌بودیم. مشهد هنوز هزاران مرتضایی و معصومیان دارد و هنوز می‌توان از دل آن با هنر مدیریت صحیح چند تیم فوتبال و فوتسال باشگاهی در حد آسیا سبز کرد. افسوس که در تمام این سال‌ها استعدادهای شگرف این خطه در آتش جنگ‌های سیاسی – مدیریتی سوختند و امروز جز تلی از ناکامی و حسرت برای ورزش مشهد باقی نمانده است.

آمار می‌گوید قهرمان جام ملت‌های آسیا مشهد بود.علاوه بر احسان اصولی به عنوان رئییس کمیته فوتسال فدراسیون، تیم ملی ایران چند بازیکن مشهدی و تیم ملی افغانستان سه مربی مشهدی  داشت و شاکله اصلی‌اش را بازیکنان قد کشیده در کوچه‌پس‌کوچه های گلشهر مشهد تشکیل می‌دادند. پس صعود افغانستان باید تلنگری جدی باشد برای آن‌ها که خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار هم نمی‌شوند.

محمدجواد رستم‌زاده

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس