Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:32:05 GMT

مثلث مقاومت، جهاد و شهادت در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۸۱۷۴

مثلث مقاومت، جهاد و شهادت در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز چهارشنبه در آیین قدردانی از فرزندان شهدا افزود: دشمن کمین کرده تا سه اصل مقاومت، جهاد و شهادت را از ما بگیرد لذا تداوم این مثلث استمرار می‌خواهد.

وی اظهار داشت: دشمن مقاومت، جهاد و مبنای فرهنگ شهادت ما را نمی خواهد لذا باید این نظام تربیتی در نوجوانان و جوانان در گام دوم انقلاب نهادینه ‌شود زیرا اینها رمز بیانیه رهبر عزیزمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مدیران و فرماندهان زمانی موفق هستند که در تراز فرهنگ شهیدان، انقلاب اسلامی و سپهبد شهید سلیمانی به عنوان نماد حقیقی شهادت حرکت کنند و اگر اینگونه شود، از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی بیان داشت: مدیران باید مکتبی، انقلابی و جهادی باشند و در نظام اسلامی نمی توان مدیری ناپاک داشت زیرا برای هر اتاق مدیر، یک کربلا (۷۲ تن) شهید دادیم تا امروز پایدار ماندیم پس مدیر و فرمانده باید از اندیشه، روح و جسم پاک برخوردار باشد، انقلابی و مردمی باشد و این را شهدا به ما آموختند و باید خروجی یادواره ها برای مصونیت جامعه و انقلابمان باشد.

سردار معروفی افزود: ما حاکم نیستیم، مردم حکومت می کنند چون مردم دین حقیقی را احیا کرده و پای آن ایستادند، خدمت گذاری بی منت وظیفه مسئول و فرمانده است. 

وی ادامه داد: شهیدان شناسنامه واقعی ملت ایران هستند و ملت ما در جهان با شهیدان معرفی و شناسایی می شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ملت و انقلاب اسلامی، مدیون ایثارگران واقعی یعنی شهدا هستند، شهدا از هر قوم، مذهب، گروه و جناح سیاسی محور وحدت ملت ما محسوب می‌شوند، شهدا در حقیقت متعلق به شهر و استان خاصی نبوده و بلکه مربوط به ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: یادواره شهدا، مجلس ختم نیست بلکه مجلس فتوحات نظام الهی در حکومت امام زمان (عج) است که بزرگی نظام اسلامی به واسطه مجاهدت های همین شهدا است.

سردار معروفی بیان داشت: شهدا جان خود را برای ناموس ایرانی و تمامیت ارضی ایران فدا کردند و جاوید شدند لذا شهدا به هیچکس بدهکار نیستند و بدهکار آنانند که باقی مانده و از این قافله سعادتمند جا مانده اند که باید از خود مراقبت کنند.

وی تاکید کرد: شهدا با نهادینه کردن دفاع از حق و با ایثار واقعی و بصیرت نافذ ولایت فقیه در وجود خود، حسینی شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: شهیدان بزرگوار و جاوید ما که ایثارگران واقعی هستند، اصول و مبنای ماندگاریشان ویژگی هایی است که در آن نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی که در شهدا به ویژه حاج قاسم نهادینه شده، ایمان واقعی به ذات اقدس الهی است، همه بدن آنان شهادت به حقانیت خداوند می دهد و شهدا توکل و توصل را باور داشتند که سعادتمند شدند.

سردار معروفی افزود: دومین مولفه شهدا صبر بود و سومین مولفه بصیرت نافذ برگرفته از عاشورا و کربلای امام حسین (ع) و بصیرت عباس (ع) است و نیمروز کربلا را هشت سال تکرار کردند و به همین منظور مقام معظم رهبری فرمودند که شب‌های عملیات کربلای پنج شب‌های قدر جمهوری اسلامی است و همچنین ایشان فرمودند که این عملیات را مقتل نویسی و مقتل خوانی کنیم زیرا نتیجه دفاع مقدس را به منصه ظهور رساند.

وی ابراز داشت: ویژگی‌های دیگر شهدا اخلاص در راه خدا به عنوان شاه کلید هر مجاهد و ولایت باوری بود تمام وجود شهدا باور داشتند که فرمان امام راحل بدون چون و چرا حکم خدا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ویژگی دیگر شهدا مردم مداری است، هیچ موشکی به علت فاصله یکهزار و ۵۰۰ کیلومتری به کرمان نمی رسید و این استان اصلا تهدید نمی شد اما به جبهه‌های نبرد رفتیم چون نگاه‌مان دین، انسانیت و اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی‌ادامه داد: از کرمان برای دفاع از استان‌های خوزستان، ‌کردستان‌، ایلام ‌و آذربایجان رفتیم و نگاه به مذهب و قومیت و نگرش سیاسی نمی‌کنیم و همین مردم مداری است.

وی افزود: ویژگی دیگر شهدا ناموس پرستی است که باید روی آن کار شود هزاران شهید را تقدیم و ناموس ایرانی را حفظ کردیم، همین برای ما کافی است و در تاریخ جاودانه می ماند.

سردار معروفی گفت: نگذاشتیم دست ناپاک به دامن پاک ناموسمان برسد، شهدا ناموس پرستند و آن را از امام حسین (ع) آموخته اند که فرمود "اگر دین ندارید آزاده باشید".

وی اظهار داشت: شهدا استحکام درونی داشتند نفس را رها کردند تا توانستند با دشمنان خدا بجنگند، هرکس از خدا ترسید از غیر خدا نمی ترسد و این امر در شهدای ما نهادینه شده بود. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: یادواره شهدا باید در مسیر مصونیت افزایی جامعه باشد و راه شهدا را نهادینه کند و سپهبد شهید حاج قاسم‌ که نماد شهدای ما است، با میل ولایی کار می‌کرد.

وی ادامه داد: خیلی ها می خواستند حاج قاسم را از سوریه برگردانند اما چون ایشان می دانست ولی فقیه چه می خواهد، همان را عمل کرد که این مهم همان نقطه ولایت باوری است.

فرزندان شهدا مردم را به میدان آورند

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آیین گفت: خانواده شهدا راهنمای خوبی برای هدایت اقشار مختلف جامعه هستند لذا بایستی تمامی جامعه را گرد ولایت فقیه و در این میدان بیاورند که منحرف نشویم و دشمن جرات نخواهد کرد کوچکترین تعرضی به ما داشته باشد.

سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به تهدیدات دشمنان برای جوانان و خانواده ما افزود: باطن و روح مطهر شهدا کمک می کند که از این آسیب ها عبور کنیم و در این زمینه خوشبختانه امروز فرزندان شهدا و ‌ایثارگران در جامعه الگو هستند.

وی تصریح کرد: ۶۰۲ شهید استان کرمان چه در دفاع مقدس و چه انتظامی مایه افتخار ما هستند، شهدا و حاج قاسم امروز شاخص برای نیروهای مسلح کشور ما و حتی سایر نقاط دنیا هستند و فعالیت خود را با او تطبیق می دهند، ‌فرزندان شهدا هم شبیه نوری هستند که تمامی جامعه به آنان نگاه می کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: فرزندان شهدا در جامعه شاخص و راهنما هستند و مردم در ارزیابی های خود آن را به عنوان مبنا برای گزینش دوستان فرزند خود قرار می دهند.

وی بیان داشت: نقش الگو بودن فرزندان شهدا را به خوبی ایفا کنید، مسیر نورانی مدیران و مادران شهید خود را به‌ خوبی ادامه دهید، خانواده های شما صبر زینبی را در دنیا پیشه کردند و فرزندان شهدا در خیلی موارد و مشکلات امروز، گذشت صبر و تحمل می کنند.

سردار ناظری افزود: فرزندان شهدا به عنوان هدایتگر در صف نخست انتخابات حضور یافتند و همچنین باید جامعه را امروز هدایت کنند، همانگونه که جنازه مطهر یک شهید، یک شهر را به سمت جبهه های حق علیه باطل هدایت می کرد شما هم باید اینگونه باشید.

وی ادامه داد: باید بُعد جسمانی و معنوی خود را تقویت کنید اما تقویت ابعاد جسمانی و روحانی کمک می کند که در آینده کشور در قله نگهداریم و به سمت و سوی شهدا در گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

در این آیین از تعدادی دانش آموز فرزند شهدا تقدیر شد.

برچسب‌ها کرمان ایثار و شهادت سردار حسین معروفی سپاه ثارالله کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایثار و شهادت سردار حسین معروفی کرمان ایثار و شهادت سردار حسین معروفی سپاه ثارالله کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان سردار معروفی فرزندان شهدا کرمان گفت حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق(ع)گفت: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر‌ می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق(ع) دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از اهل‌بیت عصمت و طهارت که فرمودند "هر کسی که نداند بر ما اهل‌بیت چه گذشته است و نسبت به ظلم‌هایی که بر ما خاندان روا داشته شده جاهل باشد شریک ظلم ظالمین خواهد بود." افزود: یکی از عللی که در طول تاریخ تشیع، تشکیل حکومت اسلامی بر‌ای اهل‌بیت میسر نشد در واقع عدم شناخت مردم نسبت به اهل‌بیت در هر دوره‌ای بود بنابراین اگر امت‌ها، مسلمانان و شیعیان جایگاه حقیقی امام را بشناسند، جامعه اسلامی مدینه فاضله‌ای خواهد شد که آرزوی همگان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند " تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر(ص) را مطالعه و تحقیق‌ نکنید" و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آیین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق(ع)، ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند افزود:‌ آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیاء و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود تصریح کرد: دشمن امروز تلاش‌‌ می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیاء و اولیاء است فاصله بگیریم. 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته‌ است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تاثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "علم و عمل باید در کنار هم باشد" خاطرنشان کرد: عملِ بدون‌ معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

وی گفت: امام صادق(ع) صاحب مکتب بود و در مسجد نبوی، فقه شیعه و اخلاق شیعه و امور سیاسی و اجتماعی را برای دانش‌پژوهان بیان می‌کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»