Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد به نوعی شرط ضمن رأی مردم به این دولت بوده است، گفت: حتماً باید نسبت به احتمال بروز فساد حساس باشیم و به هیچ وجه از مبارزه با مصادیق آن غفلت نکنیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه بسترها و زمینه‌های فساد کم و بیش در همه دستگاه‌ها وجود دارد، افزود: یکی از زمینه‌های بروز فساد، موضوع بکارگیری نیروی انسانی است، لذا در جذب نیرو باید صرفاً بر کارآمدی و صلاحیت‌های قانونی و شرعی تمرکز کرد و به همکاران خودمان نیز تأکید کنیم که از بکارگیری افراد به صرف آشنایی و رفاقت و بدون توجه به شایستگی‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دولت سیزدهم خطاب به اعضای هیئت دولت تأکید کرد: باید به شدت مراقبت و صیانت کرد تا در زیرمجموعه شما هیچ فسادی رخ ندهد.

رییسی تصریح کرد: در جاهایی که فضاسازی نسبت به انتصابات رخ می‌دهد، اگر این فضاسازی‌ها صحیح نیست، از عملکرد خودتان دفاع کنید، اما توجه داشته باشید که شایسته‌سالاری در دولت سیزدهم صرفاً یک شعار نیست، بلکه بستر و مبنای کار است و اگر انتقادات به یک عملکرد یا انتصاب شما صحیح است، باید سریعاً اصلاح کنید.

رییس‌جمهوری با تأکید بر ضرورت اخذ نظر دستگاه‌های نظارتی مختلف پیش از بکارگیری افراد، خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد و توجه به شایسته‌سالاری از اصول اساسی دولت در عمل است. اما آنجا که کار خود را درست انجام داده‌ایم نباید تحت تأثیر فضاسازی‌ها قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه اگر فسادی در مجموعه دولت محرز شد اول مسئولان با فرد خاطی برخورد کنند و سپس او را برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی نمایند، گفت: بنده هیچ خط قرمزی ندارم؛ نه دفترم، نه معاونینم و نه وزرا هیچ کدام خط قرمزی برای بنده نیستند.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: بنده تلاش کردم همکارانم را از میان افراد پاکدست و ضد فساد انتخاب کنم. پاکدستی افراد دور این میز را تا کنون احراز کرده‌ام و در ادامه کار نیز باید نظارت و مراقبت لازم را به عمل آوریم.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای اولین بار در انتصابات سطوح عالی علاوه بر استعلام از مراجع اطلاعاتی، از مراجع نظارتی دیگر مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نیز استعلام افراد اخذ می‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جمع‌آوری و اقدامات حمایتی از متکدیان، گفت: دولت موظف است مانع از سوء استفاده از کودکان و وارد آمدن آسیب‌های روحی و اخلاقی به آنان در کارهایی نظیر تکدی‌گری شود. لذا دولت از شهرداری‌ها برای سامان دادن به این وضعیت حمایت می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری در ادامه با تأکید بر ضرورت پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی، گفت: نتایج و ثمرات سفرهای استانی در اجرای مصوبات این سفرها آشکار می‌شود و ضرورت دارد که اجرای این مصوبات به طور جدی پیگیری شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کارخانه کاغذ مازندران، اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه تأمین کاغذ در کشور وجود دارد و از سوی دیگر توانمندی‌های کشور در زمینه تولید کاغذ باید هر چه سریع‌تر نیازهای کارخانه کاغذ مازندران و کارخانه دیگری که در استان فارس قرار دارد، تامین شود تا مشکلات موجود در بازار کاغذ برطرف گردد.

رئیس جمهوری با یادآوری اینکه بنده همواره بر ضرورت نشست و گفت و گو با اقتصاددانان از جمله کارشناسان اقتصادی که حتی از نظرات مخالف با دولت دارند، تأکید داشته‌ام، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشورتی با صاحب‌نظران اقتصادی و اخذ نظرات و انتقادات آنان اقدام مبارکی است که می‌تواند تصمیمات و اقدامات دولت را پخته‌تر کند.

برچسب‌ها فساد هیئت دولت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فساد هیئت دولت فساد هیئت دولت دولت سیزدهم دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالفتاح السیسی» در دیدار با سران مجالس کشورهای عربی درباره اوضاع مناطق مختلف فلسطین اشغالی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه ای در این باره اعلام کرد: السیسی در این دیدار تلاش های کشورش برای برقراری صلح و آرامش در نوار غزه و حفظ منطقه از گسترش تنش را بیان کرد.

رئیس جمهوری مصر در این دیدار همچنین بر اولویت حفظ جان فلسطینی ها در نوار غزه، از طریق تلاش های فشرده و گسترده طرف های مختلف برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تأکید کرد.

السیسی همچنین ارسال کمک های بشردوستانه به مقدار کافی برای سراسر نوار غزه با هدف کاهش شدت بحران انسانی در این منطقه را ضروری دانست.

رئیس جمهوری مصر در پایان، ادامه تلاش ها برای حمایت از حقوق ملت فلسطین و در صدر آنها، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادار کند و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد