Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@13:05:51 GMT

بسیجیان هوشمندانه بر محتوای فضای مجازی سیطره یابند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۹۱۳۱

بسیجیان هوشمندانه بر محتوای فضای مجازی سیطره یابند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمین سپاه در جنوب شرق، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در آئین افتتاحیه مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان که در حسینیه «عاشقان ثارالله» برگزار شد، اظهار داشت: امروز فضای مجازی در همه ابعاد زندگی، کاری در همه جا حضور دارد و اگر این فضا را رها کنیم، تبدیل به جولانگاه دشمن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران عنوان کرد: اگر برای ایجاد امنیت در یک منطقه در پادگان‌ها مستقر باشیم ولی حضوری در مناطق مختلف آن منطقه نداشته باشیم و جغرافیانی منطقه دستمان نباشد، امنیت برقرار نمی‌شود؛ چرا که میدان و جولانگاه عناصر تروریسم می‌شود و ایجاد ناامنی می‌کند.

وی افزود: اگر آن منطقه و جغرافیا را از دست تروریست‌ها و عناصر ناامن‌کننده بگیریم، بدون شک آنها محدود می‌شوند و نمی‌توانند اهداف خود را که ایجاد ناامنی است، به سرانجام برسانند؛ فضای مجازی هم همین‌گونه است. اگر در فضای مجازی به صورت فعال ورود پیدا نکنیم و از محتوای بیگانه استفاده کنیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.

سردار پاکپور با بیان اینکه حضور و ورود در فضای مجازی برای ایجاد محتوا مهمترین رسالت افرادی است که در این زمینه تخصص دارند و فعالیت می‌کنند، ادامه داد: رویدادهایی که توسط سازمان بسیج و نهادهای دیگر برگزار می‌شود، می‌تواند کمک کند که گروه‌ها و تیم‌های مختلف را بشناسیم و از این نیروهای متخصص استفاده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: اینکه بتوانیم تیم‌های تخصصی تولید محتوا را هدایت کنیم بسیار مهم است؛ چرا که پراکنده کار کردن آنها مشکل ایجاد می‌کند و نمی‌تواند تأثیر اساسی را در محتوای فضای مجازی ایجاد کند.

وی گفت: در فضای مجازی باید برنامه و خط و مشی اساسی داشته باشیم؛ همگان در همه موضوعات وارد نشوند؛ در هر موضوعی متخصص آن و هر فرد بر اساس سررشته‌ای که در هر زمینه‌ای دارد ورود کند؛ فقط باید مکانی وجود داشته باشد که چنین تیم‌هایی هدایت شوند، محورهایی برای تولید محتوا مشخص شود و به سمت هدف مد نظر سوق پیدا کند.

سردار پاکپور اظهار داشت: این هدف سیطره بر فضای مجازی و محتوای این عرصه متناسب با اعتقادات، ارزش‌ها و آرمان‌های ماست که این کار اساسی باید دنبال شود؛ البته در کشور این اقدام با توان متخصصین و بسیجیان در حال انجام است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: در فضای مجازی شاید خیلی مشکل داشته باشیم، ولی جوانان ما کارهای زیاد و مؤثری در این زمینه انجام داده‌اند و هوشمندانه اتفاقاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد را خنثی می‌کنند.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی، گفت: اگر تمام موضوعات و مسائل را به خوبی بتوانیم مدیریت و تولید محتوا کنیم موفق خواهیم بود؛ اما اگر از محتوا و محصولات دیگران که متناسب با هدف و سیاست خود نسبت به تولید اقدام می‌کنند استفاده کنیم، دچار مشکل می‌شویم. مسئولان باید خط‌دهی متناسب داشته باشند و طرح‌ها به نحوی باشد که همه را با یک هدف در کنار موضوعات هدایت کنند.

سردار پاکپور با اشاره به محورهای مرحله استانی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج سیستان و بلوچستان گفت: جهش تولید، مهارت‌افزایی و اتکا به توان داخل و کسب و کارهای الکترونیک، مقابله با کرونا و واکسیناسیون جمعی علیه این ویروس منحوس و نگاه ویژه به ظرفیت‌ها و معرفی استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه و امنیت پایدار، وحدت و همدلی محور مقاومت و استکبارستیزی برای تولید محتوا در این رویداد مشخص شده است.

کد خبر 5342971

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی زمینی سپاه سیستان و بلوچستان سازمان بسیج محمد پاکپور فضای مجازی ویروس کرونا بوشهر یوم الله 13 آبان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا واکسن کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام شهرداری قم پدافند غیرعامل عکس استانها شیوع کرونا فضای مجازی تولید محتوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله عنابستانی به رشیدی کوچی

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، نماینده سبزوار گفت: آقای رشیدی کوچی به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.
 

 جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی، طی روز‌های اخیر در گفت‌وگویی، درباره بررسی طرح صیانت در مجلس یازدهم گفت: «طرح صیانت علنا از دستور کار مجلس خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این‌که برخی در تلاش هستند هفته آخر مجلس این طرح مورد بررسی قرار گیرد. امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا سر منافع مردم معامله کردن با جریانی خاص قطعا به ضرر آن اشخاص خواهد بود.»

در همین راستا، علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم، با اشاره به بررسی مجدد طرح صیانت در مجلس گفت: «من درباره این موضوع معطل نیستم، اما بیشترین ظلم را آقای رشیدی کوچی، به مجلس و کشور و نظام جمهوری اسلامی کرد. او به دروغ طرح صیانت را طرح فیلترینگ عنوان کرد در حالی که این طرح دقیقا نقطه مقابل فیلترینگ بود.»

وی گفت: «افرادی مانند آقای رشیدی کوچی که در این زمینه بسیار کج فهم هستند، بیشترین ظلم را به خود فضای مجازی کردند. امروز مشاهده می‌کنیم که فضای مجازی بدون مصوبه مجلس فیلتر است و مردم به سختی از سکو‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند و آسیب‌های به شدت بدی برای مسائل فرهنگی ایجاد کرده است.»

نماینده سبزوار گفت: «از آن طرف رها شدن فضای مجازی، در اعتراضات سال ۱۴۰۱ چقدر به کشور ضرر وارد کرد. حتی امثال آقای رشیدی کوچی طرح صیانت را نخوانده بودند، من در کمیسیونی که ایشان عضو نبود و شرکت کرد، سوال کردم که طرح را خوانده‌اید و پاسخ داد خیر.»

وی افزود: «صرفا این اتفاقات را در کشور به دلیل کار‌های پوپولیستی انجام دادند. فضای مجازی باید قانون‌مند و ضابطه‌مند شود و این موضوع را همه عقلا در دنیا می‌پذیرند. مجلس به دنبال فیلترینگ نبود بلکه به دنبال ضابطه‌مند بود دستگاه‌هایی که به مجلس مرتبط نبودند آن را فیلتر کردند.»

دیگر خبرها

  • زبان طنز نیشدار است
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی