Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@07:13:16 GMT

افزایش همزمان مناطق آبی و قرمز کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۷۹۱۹۳

افزایش همزمان مناطق آبی و قرمز کرونا

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سایت ماسک (mask.ir) تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی نسبت به هفته گذشته، افزایش پیدا کرده و از 22شهرستان به 29شهرستان رسیده است. در این میان همچنین، 112شهرستان در وضعیت نارنجی، 221شهرستان در وضعیت زرد و 86شهرستان در وضعیت آبی به ‌سر می‌برند. بررسی وضعیت شیوع کرونا، در کنار افزایش شهرستان‌های قرمز، حاکی از بالا رفتن تعداد شهرهای آبی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رنگ‌بندی شهرها براساس میزان جمعیت و تعداد بیمار و جمعیت بیماری که تست کرونایشان مثبت شده، تعیین می‌شود. در شهرهای قرمز بیش از ۲۵ مورد ابتلای مثبت در روز به ازای ۱۰۰هزار نفر جمعیت، در شهرهای نارنجی تعداد موارد جدید قطعی ۱۰ تا ۲۴ به ازای۱۰۰هزار نفر و در شهرهای زرد تعداد موارد جدید قطعی10تا 9مورد به ازای۱۰۰هزار نفر در نظر گرفته می‌شود.
 بنابر آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور به استناد گزارش سایت ماسک، شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پیرانشهر، چایپاره (آذربایجان‌غربی)، مبارکه (اصفهان)، چرداول، دره‌شهر (ایلام)، کیار (چهارمحال و بختیاری)، قائنات (خراسان جنوبی)، خلیل آباد، سبزوار، کاشمر (خراسان رضوی)، دامغان، شاهرود (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، سرچهان، ممسنی (فارس)، آبیک (قزوین)، بانه، دیواندره، مریوان (کردستان)، شهربابک (کرمان)، پاوه، روانسر، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، پلدختر (لرستان)، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز به سر می‌برند. این در حالی است که درگزارش قبلی مربوط به هفته گذشته (3آبان)، 22شهرستان در وضعیت قرمز، 128شهرستان در وضعیت نارنجی، 215شهرستان در وضعیت زرد و 83شهرستان در وضعیت آبی‌ به سر می‌برند.
نگاهی به آمارهای رسمی از شیوع کرونا، نشان می‌دهد که روند ابتلای بیماری در کشور صعودی است و موارد مرگ و بستری نوسان دارد؛ وضعیتی که مسئولان نظام سلامت را نگران کرده و خبر از وقوع پیک ششم کرونا می‌دهد. از روز شنبه هفته جاری، آمار ابتلای قطعی و مثبت در کشور به‌صورت روزانه بالا رفته و به‌ترتیب 6809، 8427، 9857و 10104مورد جدید کرونا ثبت شده است. مرگ‌های روزانه هم از ابتدای هفته تا روز گذشته، به‌ترتیب، 128، 177، 153و 160مورد بوده است. همچنین روزانه بیش از هزار نفر از این افراد در بخش‌های ویژه و آی‌سی‌یو بستری شده‌اند. براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور به 40درصد کاهش یافته است. افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز در شرایطی است که از نیمه آبان، دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم و از اواخر آذر، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول، باید به‌صورت حضوری بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند. این درحالی است که تا همین حالا هم تمام اصناف بازگشایی شده‌اند، دورکاری حذف و فعالیت مراکز تجمعی از سر گرفته شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۷۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری کارشناس هواشناسی، گفت: امروز بارندگی‌ها در هرمزگان شدید است. در بوشهر احتمال سیل و آب گرفتگی وجود دارد و در کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر شده است.

اصغری تاکید کرد: نگرانی در خصوص بارش‌های سنگین در استان‌های جنوبی و غربی کشور همچنان وجود دارد و احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد؛ همچنین عشایر از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی گفت: این شرایط از بعد از ظهر امروز در استان‌های مرکزی و فردا در غرب و شمال‌غرب کشور وجود خواهد داشت و جمعه شدت بارندگی‌ها در تهران بیشتر است.

‌ کد خبر 6094914 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!