Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@02:48:04 GMT

همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۰۷۶۳

همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم احراز هویت و تکریم از خانواده شهید جمال محمدشاهی که ۳۸ سال پیش به شهادت رسیده بود و سال ۹۰ به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده بود، امروز چهارشنبه ۱۲ آبان با حضور سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلحی رئیس روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این‌مجموعه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌مراسم سردار فضلی با تاکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر خون مطهر شهدا نبود، ما ارمغانی برای نسل‌های آینده نداشتیم، خون شهدا پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد و اگر چهاردهه از عمر انقلاب می‌گذرد از برکت خون شهیدان است.عملیات والفجر ۲ از جمله عملیاتی است که همه آحاد رزمنده‌ها در آن سهم ونقش بزرگی داشتند. عملیات والفجر ۲ که در منطقه پیران شهر اجرا شد، همه نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش عازم این عملیات شدند، البته قبل از شروع عملیات برای آماده‌سازی به منطقه اعزام شدیم.

این‌فرمانده دوران دفاع مقدس عملیات والفجر را ازجمله عملیات‌های سرنوشت‌ساز دانست و افزود: در حقیقت همه بزرگان ما و فرماندهان دفاع مقدس از جمله شهید صیاد شیرازی، شهید آبشناسان، شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی و بسیاری از شهدای دیگر در عملیات والفجر سهم و نقش به‌سزایی داشتند. همه مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شد. ۲۷ مهر ۱۳۶۲ مرحله اول عملیات نیز به‌همین‌ترتیب‌ صورت گرفت، مرحله دوم نیز با پیروزی رزمندگان اسلام سپری شد و بخشی از دره در اختیار ما قرار گرفت و در چهارم آبان سال ۱۳۶۲ هم مرحله سوم به اجرا در آمد. برادران ارتش و سپاه مصمم به ادامه عملیات بودند و در این رشته ارتفاعات، شاهد مقابله حق و باطل بودیم، در مرحله چهارم شهید همت فرماندهی عملیات را برعهده داشت که در بخش‌های موفق و در بخش‌های روبرو شد.

سردار فضلی با اشاره به دستاوردهای عملیات والفجر گفت: درنتیجه عملیات والفجر و تلاش رزمندگان اسلام بخش زیادی از مناطقی که در دست دشمن بود به تصرف سپاه اسلام درآمد. در این عملیات شهید علی رضاییان از جمله رزمندگانی بود، که به درجه والای شهادت نائل شد. حضور شهدا در عملیات‌هایی از این قبیل خارج از انتظار نیست چراکه همواره شاهد حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بوده و هستیم.

وی گفت: همچنین شهید جمال محمدشاهی از جمله شهدایی بود که در عملیات والفجر به شهادت رسید. در واقع عملیات والفجر نبرد سختی بود، که همه رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه همه باطل ایستادگی کردند. عراقی‌ها با ۱۲۷ گردان وارد عمل شدند و ایران نیز با ۱۳۱ گردان وارد عملیات شد. اگر شهید محمدشاهی ها نبودند، در عملیات والفجر دستاوردی نداشتیم اینها رفتند که در جغرافیای امن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه دشمنی‌هایی صورت می‌گیرد، امروز آسوده زندگی کنیم. در عملیات والفجر نه تنها خود شهدا بلکه خانواده آنها نیز حضور داشتند، کما اینکه خاندان محمدشاهی همواره در عملیات بودند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

کد خبر 5343069 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی فضلی سردار علی فضلی عملیات والفجر دفاع مقدس جنگ تحمیلی هفته دفاع مقدس معرفی کتاب ترجمه انتشارات سوره مهر تازه های نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفاع مقدس تجدید چاپ سواد رسانه ای انتشارات راه یار ادبیات داستانی ادبیات دفاع مقدس مرکز فرهنگی شهر کتاب حوزه هنری عملیات والفجر انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود

اسماعیل دستگزار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده اند چرا که ترسیم طرحی از اراده، ایمان، اخلاص برای تلاش و تکاپو در تربیت انسان و هدایت دلسوزانه اوست که سرمشق معلمان مخلص میهن اسلامی ما است.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری یکی از سرمایه های عظیم و از طلایه داران مبانی فکری انقلاب اسلامی به شمار می رود که برای ایجاد تحولات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجاهدت ها کرد و هنوز نیز خیر و برکت آثار ایشان در جامعه اسلامی ساری و جاری و در تربیت نفوس و هدایت نسل ها مؤثر و ماندگار است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: روز معلم روز بزرگداشت علم و عالم و تجدید میثاق با دین و دانش و بصیرت و تقواست.

دستگزار ادامه داد: البته این شرافت و فضیلت برای معلم، زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و با تمام وجود در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: معلم، استاد و مربی باید خود را وقف سیر تکاملی انسان ها بکند و در این راه روز و شب نشناسد و همواره دغدغه هموارتر نمودن راه سعادت و پیشرفت نسل‌ها را داشته باشد

دستگزار افزود: علامه بزرگوار شهید مرتضی مطهری الگویی به تمام معنا در این راه بود که در ادای امانتش از هیچ کوششی دریغ نورزید و جان پاکش را در ادای رسالت معلمی تقدیم کرد.

وی بیان کرد: فلسفه و رمز نامگذاری این روز به عنوان روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد مقدس است زیرا رسالت مربیان و معلمان به ویژه در شرایطی که شبهات زیادی از سوی افراد چه با انگیزه یافتن پاسخ قانع‌کننده برای پرسش های خود و چه با انگیزه های شیطانی برای سست نمودن باورهای جامعه اسلامی طرح می‌گردد، رسالتی بسیار خطیر و مهم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: مبنا و بنیان دین اسلام تعلیم و تربیت است و معلمی یکی از شئون الهی است که در وجود انبیاء و پیامبران نهاده شده است تا رسالت تعلیم و تربیت را برعهده گرفته و معلم بشریت باشند، به همین دلیل است که معلمی را شغل انبیاء نامیده‌اند و در تمام جوامع بشری معلم دارای ارزش، شأنیت و جایگاهی ویژه است.

کد خبر 6093317

دیگر خبرها

  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است