Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محبت خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه سالجاری آغاز و ۲۸ آبانماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی سهمیه هر استان برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز اول مشخص شده و سهم استان تهران در این فاز ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبت خواه اذعان داشت: از این تعداد بیش از ۱۲۸ هزار متقاضی در ۹ شهر استان که مختص شهروندان استان تهران است ثبت نام کرده اند

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: ۴۰ هزار متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در پنج شهر ایوانکی، هشتگرد، پرند، رباط کریم و پاکدشت هستند که صرفا مختص شهروندان شهر تهران است.  

محبت خواه گفت: در حال حاضر ثبت نام برای شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده انجام می پذیرد لذا در استان تهران امکان ثبت نام در ۱۲ شهر فراهم شده و این شهرها شامل  اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: شرط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم ج سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است.  

محبت خواه همچنین به غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: آگهی هایی که در سایت‌های اینترنتی مبنی بر خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی مسکن مشاهده شده غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد با مشخص شدن وضعیت متقاضیان، فروش زیرپوستی امتیاز این واحدها در جریان است، افزود: در صورت مشاهده تخلف، واحد مسکونی مورد معامله سلب امتیاز می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن در استان تهران باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

محبت خواه اذعان داشت: چهار شرط؛ تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن، پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، از شروط اصلی ثبت نام در نهضت ملی مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه پایش همزمان با ثبت‌نام و در مراحل مختلف انجام می‌شود، اضافه کرد: بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به ادارات راه و شهرسازی شهرستانهای استان تهران، برای بررسی سابقه پنج  سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب به نام خود نزد بانک تسهیلات دهنده معرفی می‌شوند.

محبت خواه گفت: براساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، افراد باید تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فرودین ۱۳۸۴ بوده و از ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن مسکن ملی راه و شهرسازی واحد مسکونی استان تهران ثبت نام محبت خواه ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد: در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 847207 منبع: تسنیم برچسب‌ها مهرداد بذرپاش خبر مهم مسکن

دیگر خبرها

  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود