Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:18:22 GMT

سفر برون شهری در مهرماه ۱۳ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۱۱۳۴

سفر برون شهری در مهرماه ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،«علی اکبر آشوری» مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بیش از ۲هزار و ۵۰۰ تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، در مهرماه سال جاری تعداد ۶۰ میلیون و ۲۲۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی بین استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم خودروهای سبک بیش از ۳۰۰ میلیون وسیله نقلیه و سهم وسایل نقلیه سنگین چهار درصد بوده است، همچنین بر مبنای آمار دریافتی اوج تردد بین ساعت ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات سه الی پنج انجام شده است.

آشوری در خصوص میزان تردد وسایل نقلیه در جاده‌های برون شهری کشور در هفت ماهه امسال گفت: تردد کل وسایل نقلیه از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری ۳۷۱ میلیون وسیله نقلیه گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به گزارش تردد تجمیعی ورود و خروج استان‌های کشورگفت: بر اساس گزارش دریافتی از سامانه‌های تردد شمار در محورهای مواصلاتی کشور، استان تهران با ۳۱ درصد، استان البرز با ۲۷ درصد، استان مرکزی با ۱۵درصد تردد بین استانی در صدر جدول بوده‌اند و استان‌های سیستان و بلوچستان و ایلام نیز با یک درصد کمترین تردد بین استانی داشتند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و ۲۷۳هزار و ۶۴ تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در مهرماه امسال برقرار شده است، افزود: بیشترین سهم از مجموع تماس‌های برقرار شده در مهرماه مربوط به استان مازندران با ۳۶.۹ درصد، تهران با ۳۶.۷ درصد و استان البرز با هفت درصد بوده است.

آشوری گفت: کل تماس‌های بخش پاسخگویی ۱۴۱ در ستاد و استان‌ها در مهرماه با ۶.۲ درصد افزایش نسبت به شهریور ماه سال جاری به ۸۷ هزار و ۱۲۰ تماس رسید که سهم پاسخگویی ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تماس‌ها معادل ۵۰ درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها نیز معادل ۵۰ درصد با متوسط ۸۱ ثانیه در مهرماه بوده است.

آشوری با بیان این که مجموع بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ در مهرماه به ۷۸۳ هزار و ۲۷۹ بازدید رسید، افزود: بازدید کاربران وب سایت ۱۴۱ نسبت به شهریورماه ۱۴۰۰، کاهش ۶ درصدی داشته است، همچنین کل درخواست کاربران در اپلیکشن۱۴۱ در مهرماه ۲۴۳ هزار و ۲۸۳ درخواست بود که نسبت به شهریورماه ۱۴درصد کاهش داشته است.

مدیرمرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به دریافت ۵۴ هزار و ۲۱ پیامک ارسالی به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ در مهرماه امسال گفت: میزان پیامک‌های دریافتی کاربران جاده‌ای نسبت به شهریورماه چهار درصد کاهش داشت.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ترافیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدیریت راه ها درصد افزایش تردد بین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران

حسن جهانیان حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: برابر آمار بدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب در محور‌های استان مازندران طی فروردین بیش از ۶۴ میلیون از انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان در حال تردد بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود: تردد در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۷ و نیم درصد افزایش داشته و به بیش از ۵ میلیون ۷۴۵ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طی یک ماه نخست سال جاری به طور متوسط در هر ساعت در حدود ۴۶۹۰ وسیله نقلیه سنگین در استان در حال تردد بوده اند که این میزان از تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۶ درصد کاهش یافته است.

پرترددترین ساعات روز نیز معمولا بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین