Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی در سه بخش تئاترخیابانی، نمایشنامه نویسی و رادیو تئاتر منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس فراخوان این جشنواره که با هدف گرامیداشت سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت برگزار می‌شود، در اختیار هنرمندان و عموم علاقمندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری و با دبیری سید وحید فخرموسوی برگزار خواهد شد.

 انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح واداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و با هدف تکریم شخصیت و مجاهدت سردار سرافراز اسلام مجاهد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت  «سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی» را در 3 بخش تئاتر خیابانی،رادیو تئاتر و نمایشنامه نویسی برگزار می‌کند.

* محورهای موضوعی:

سردار آسمانی و ولایتمداری
سردار آسمانی و دفاع مقدس
سردار آسمانی و امنیت ملی
سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی
سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم
سردار آسمانی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی
سردار آسمانی و نسل جوان
سردار آسمانی و استکبار ستیزی
سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا
سردار آسمانی و مردم داری
سردار آسمانی و شهدای ترور
سردار آسمانی و همزمان

مهلت ارسال آثار: 15 آذر ماه 1400
اعلام نتایج: 25 آذر ماه 1400
تاریخ برگزاری جشنواره: 13 لغایت 17 دی ماه 1400

* نحوه ارسال آثار بخش نمایشنامه نویسی:

متقاضیان می‌بایست 4نسخه لوح فشرده  با فرمت پی دی اف به همراه 1 قطعه عکس نمایشنامه نویس و تکمیل فرم جشنواره بر روی لوح فشرده را از طریق پست به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.    

نشانی دبیرخانه: تهران- خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)- بخارست هشتم- پ 16- ط6
شماره تماس: 8-88741427
صندوق پستی: 1751415147
Revayattheater.com
 sardarasemani110@ gmail.com
 rtfestival.ir

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس شهید دفاع مقدس شهید تئاتر سردار آسمانی سردار آسمانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد

علی‌محمد رادمنش گفت: این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد رادمنش دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه پیشنهاد غیرمتمرکز برگزار شدن جشنواره امسال بسیار ارزشمند بود، اظهارکرد: در حال حاضر شاهد نتایج بسیار خوب و هدفمند این تصمیم در اجرا‌های عمومی خصوصا در بخش خیابانی هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار نمایش در بخش خیابانی به اجرای عموم رفته، به بازخورد بسیار خوب نمایش "لکه‌های پاک " و استقبال شایان توجه مردمی از این اثر در استان زنجان اشاره کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در این دوره هر گروه شانزده اجرا در استان خودش یا استانی که اثر را به میزبانی پذیرفته است، خواهد داشت به پایان اجرای عموم نمایش دلتنگی به کارگردانی آرزو کریمی زند اشاره کرد و در این رابطه گفت: در برخی سانس‌های این نمایش استقبال خوبی را شاهد بود، اما با توجه به اینکه اطراف محوطه تئاتر شهر در حال بازسازی بوده و حصارکشی شده در برخی زمان‌ها آن استقبالی را که انتظار می‌رفت، نداشت.

وی به اقبال عمومی نمایش وصیت به کارگردانی سید سوران حسینی در استان البرز شهر کرج به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز اشاره و تصریح کرد: این نمایش بازخورد عالی از سوی مخاطبان داشته است به گونه‌ای که حتی مردم برای این اجرا صف می‌کشیدند.

به گفته رادمنش در دوره قبل این جشنواره ۱۴۰ طرح ارسال شده بود، اما امسال ۱۶۹ طرح پذیرفته شده که اعضای انتخاب طرح و ایده نیز از تسلط کافی و وافی در این حوزه برخوردار بودند و تجربه و تحصیلات عالیه در زمینه هنر‌های نمایشی داشتند؛ لذا اشراف این گروه سبب انتخاب آثاری موثر و محتوایی شده است

به تصریح وی، در این دوره از تئاتر خیابانی رضوی به محتوا و شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیک‌تر شده و به لحاظ کیفی در آثار اجرایی هم ارتقا داشته‌ایم.

دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی با بیان اینکه در دوره قبل تنوع آثار از شکل و شیوه مورد توجه بود، خاطرنشان کرد:اما امسال ما کاملا تنوع اجرایی را در نمایش‌های خیابانی شاهد هستیم یعنی اثر آوانگارد و حتی پررفورمنس داریم و در حقیقت انواعی از نمایش‌های خیابانی تعاملی و مشارکتی را به اجرا‌های عموم برده‌ایم که از منظر محتوایی و شکل اجرا دارای تنوع و نوآوری هستند.

وی در پایان سخنانش ابراز کرد: علاوه بر این تنوع، در آثار امسال شاهد مضامین و داستان‌های واقعی هستیم که هم از امروز ما و هم از دوره‌های تاریخ رضوی برگرفته شده‌اند که کاملا مستند و بر اساس سیره رضوی و شخصیت امام رضا (ع) هستند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد