Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@06:37:50 GMT

واکنش نیروی دریایی آمریکا دزدی ناکام نفتکش ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۱۹۲۳

واکنش نیروی دریایی آمریکا دزدی ناکام نفتکش ایرانی

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین به خبر دزدی ناکام نفتکش ایرانی توسط آمریکا واکنش نشان داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین می‌گوید گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های ایران درباره شکست تلاش آمریکا برای توقیف نفت جمهوری اسلامی ایران را دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا گفته از گزارش‌ها درباره این حادثه مطلع است اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری برای ارائه ندارد.

طبق آنچه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را به‌سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

هم‌زمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات هلی‌بُرن به‌روی عرشه نفتکش، آن را به‌تصرف خود درآوردند و به‌سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان‌برکف سپاه ناکام ماندند.

نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم‌اکنون در آب‌های سرزمینی کشور عزیزمان است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی در همین باره نوشت ظاهر ماجرا یک دزدی دریایی است که ناکام مانده است، ولی اصل ماجرا به اتفاقی برمی‌گردد که در حوزه افزایش اخیر صادرات نفت ایران علی‌رغم فشارهای تحریمی آمریکا رخ داده است.

درحالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وعده صفر شدن صادرات نفت ایران را در محافل رسمی داده بود، با اتمام دوران ریاست‌جمهوری خود، آرزوی به صفر رساندن صادرات نفت ایران را با خود برد.

بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز در ادامه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، در تلاش برای جلوگیری از رشد صادرات نفت ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم برآمد اما در پی موفق نبودن اعمال فشار همه‌جانبه دولت آمریکا برای توقف فرآیند رشد صادرات نفت کشور و آغاز موج تازه‌ای از افزایش صادرات نفت ایران، شاهد اقدامی از سوی این کشور بودیم که نشان‌دهنده استیصال شیطان بزرگ در ادامه اعمال تحریم‌های نفتی و شکستن هیمنه این تحریم‌ها است.

خبرهای دریافتی از مراجع رسمی حکایت از آغاز موج جدید افزایش صادرات نفت ایران همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم دارد. این‌که آمریکا به‌جای فشار به مشتریان نفتی ایران برای عدم انجام معامله با کشورمان و به‌جای فشار به ایران برای کاهش قدرت فروش نفت، دست به دزدی دریایی محموله‌های نفتی ایران زده است، نشان می‌دهد این ابرقدرت پوشالی، از افزایش رشد صادرات نفت ایران و شکست سیاست‌های مذبوحانه خود برای توقف ایران عصبانی شده و راهکاری جز دزدی دریایی را برای آسیب زدن و ایجاد اختلال حتی کوچک و مقطعی در روند یک محموله صادراتی نفت ایران، پیشِ‌روی خود ندیده است و این مسئله، مبین شکست آمریکا در پیاده‌سازی فشار حداکثری برای توقف و تحریم صادرات نفت ایران است‌.

پشت‌صحنه دزدی ناکام نفتکش ایرانی| آغاز موج جدید افزایش صادرات نفت ایران و عصبانیت شدید آمریکا/ پروژه تحریم شکست خوردبرخورد قاطع نیروی دریایی سپاه با ناو آمریکایی| شکست تلاش آمریکا در دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان + جزئیات

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا نیروی دریایی آمریکا صادرات نفت ایران دزدی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم