Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور، استانداران منتخب استان‌های مرکزی و قم از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 اعضای دولت پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان فرزاد مخلص الائمه و سید محمد تقی شاهچراغی را به ترتیب به عنوان استانداران استان های مرکزی و قم تعیین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخلص الائمه دارای مدرک دکتری مدیریت آینده پژوهی و کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت صنعتی است.

وی پیش از این به عنوان معاون راهبردی و مدیر منابع سازمان بازرسی کل کشور، بازرس کل امور نفت، نیرو و ارتباطات و معاون گروه بازرسی صنعت و معدن فعالیت داشته است.

شاهچراغی متولد ۱۳۴۳ در سمنان و دانشجوی دکتری مدیریت است.

وی در دوران دفاع مقدس مسئولیت های مختلفی همچون آموزش و فرماندهی عملیات ها در استان های مختلف کشور را برعهده داشته و به عنوان فرمانده نمونه کشوری در سطح نیروهای مسلح کشور برگزیده شده است.

تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی

هیئت وزیران در ادامه جلسه، به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصل (۱۲۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام حسن درویشیان را به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به منظور هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه های اجرایی تعیین کرد.

تصمیمات نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی موضوع یاد شده، در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم الاجراست و نماینده ویژه رئیس جمهور موظف است گزارش عملکرد ماهانه خود را به رئیس جمهور ارایه دهد.

دولت درخصوص نحوه ادامه بررسی لوایح تقدیمی به مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری کرد

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت امور مجلس رئیس جمهور و به استناد ماده (۴۲) آیین‌نامه داخلی دولت، درخصوص ادامه بررسی یا استرداد لوایح جاری در دولت یازدهم مجلس شورای اسلامی و لوایحی که اعلام وصول نشده اند، تصمیم گیری کرد.

درخواست ادامه رسیدگی به «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان» در مجلس

هیئت وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و در اجرای ماده (۱۴۵) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، مقرر کرد «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان» در دستور کار مجلس قرار گیرد.

اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان اصلاح شد

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و رفع ابهام‌های موجود درخصوص اساسنامه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح اساسنامه مذکور موافقت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی پس از رأی اعتماد دولت به استانداران قم و مرکزی گفت: موضوع مبارزه با فساد جزو محوری‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است.

رئیس جمهور پس از رأی اعتماد دولت به استانداران قم و مرکزی گفت: موضوع مبارزه با فساد جزو محوری‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است و ضرورت دارد این رویکرد در عرصه‌های مختلف به ویژه در گزینش و انتخاب مدیران و همکاران شما به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در کنار لحاظ صلاحیت‌های تخصصی، قانونی و شرعی، بومی‌گزینی را نیز مورد توجه قرار دهید، به شکلی که جوانان متدین و انقلابی استان احساس کنند که میدان برای کار و تلاش آنان مهیا است.

رئیس جمهور بیان کرد: موضوع حفاظت از محیط زیست از جمله مسائل کلیدی در دولت سیزدهم است و به ویژه در استان مرکزی که استانی صنعتی است باید به این موضوع و مسائل کارگری توجه شود تا بتوانیم تولید را در ضمن ایجاد اشتغال رونق ببخشیم.

 

برچسب ها: استانداران ، استاندار قم ، استاندار مرکزی ، حفاظت از محیط زیست ، اشتغال ، صندوق بیمه حوادث ، مبارزه با فساد ، هیئت دولت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: استانداران استاندار قم استاندار مرکزی حفاظت از محیط زیست اشتغال صندوق بیمه حوادث مبارزه با فساد هیئت دولت نماینده ویژه رئیس جمهور هیئت وزیران رئیس جمهور رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه  اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، گفت: هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روابط دولت با مجلس جدید فراگیرتر و خوب خواهد بود افزود:  از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مطالبه دولت برای بررسی برخی لوایح مهم در دو سه هفته پایانی مجلس جاری با اشاره به اینکه فرصت از دست رفت و مجلس درگیر لایحه بودجه بود، گفت: گمان نمی‌کنیم در دو هفته باقی مانده مجلس بتواند کار زیادی بکند و به این لوایح مورد نظر دولت رسیدگی کند هر چند هنوز هم امیوداریم  یکی دو مورد از آنها مثل قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت قابل بررسی و تصویب و تبدیل شدن به قانون باشند.

انتاهی پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد