Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به اولویت خرید نهاده‌های کشاورزی وارداتی از محل کشت فراسرزمینی را ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت؛ هیئت وزیران در جلسه مورخ ۹ آبان ۱۴۰۰ و در اجرای تکلیف مقرر در بند (م) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اولویت خرید محصولات کشاورزی و دامی وارداتی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی، آیین‌نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون مذکور را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از تصویب آیین‌نامه فوق، حفظ امنیت غذایی به‌ویژه در محصولات اساسی و راهبردی، تشویق هرچه بیشتر سرمایه‌گذاری در حوزه محصولات کشاورزی و دامی، بهبود الگوی کشت، تولید آب مجازی (مدیریت بحران آب در کشور) و ارتقای فناوری و دانش در فرآیند تولید محصولات کشاورزی با به‌کارگیری تجارب موفق کشورهای همسایه است.

به موجب آیین‌نامه یاد شده، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی ایران مکلفند در واردات محصولات کشاورزی و دامی توسط شرکت‌های ذی­صلاح دولتی و غیردولتی، شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی را در شرایط مساوی در اولویت خرید قرار دهند.

شرایط مساوی براساس مجموع ارزش گمرکی (ارزش CIF) و در چارچوب قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون برگزاری مناقصات تعیین می‌شود.

همچنین براساس این آیین‌نامه، واردات محصولات کشاورزی و دامی تولید شده توسط شرکت‌های مجری کشت فراسرزمینی به شرط فروش همان محصول به شرکت­ پشتیبانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی ایران در داخل به صورت ریالی و بدون تأمین و انتقال ارز، در چارچوب قوانین و مقررات مربوط مشمول سود بازرگانی صفر خواهند بود.

 

برچسب ها: کشت فراسرزمینی ، مخبر معاون اول رئیس جمهور ، نهاده های وارداتی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کشت فراسرزمینی مخبر معاون اول رئیس جمهور نهاده های وارداتی محصولات کشاورزی و دامی کشت فراسرزمینی اولویت خرید آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند