Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در مراسم یادواره ۳۶۰ شهید ورزشکار دوران دفاع مقدس در زورخانه حضرت علی(ع) با بیان اینکه گیلان سرزمین راز و رمز است و هرکجا از این کشور را بشکافیم سرشار از رموز متخلف است، اظهار کرد: حق گیلان قرار گرفتن در قله توسعه است زیرا تاریخ این استان همواره درخشان بوده و وجود هشت هزار شهید نشان‌دهنده همین امر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر لزوم توجه به شهدا و مسیر آنان در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی بیان کرد: شهدا به تجلیل ما و امثال ما نیاز ندارند ولی برعکس؛ ما به عنوان مسؤول به آنان نیاز داریم و امروز جمع شدیم که به این هشت هزار شهید گیلانی متوسل شده و به آنان بگویم تا آخرین توان راه و مسیر شما را ادامه خواهیم داد.

رئیس کمیته ملی المپیک با درخواست از ورزشکاران در خصوص توجه به زندگی و سیره شهدا افزود: ما به فضیلت و معرفت شهدا محتاجیم و تمامی ورزشکاران و قهرمانان باید اخلاق و زندگی شهدا را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی شهدا را نقشه راه رسیدن به قله‌ها دانست و بیان کرد: اگر کسی از  مسیر شهدا دور شود گمراه شده کمااینکه امروز در حوزه سیاسی تهمت و در عرصه اقتصاد و اجتماعی مشکل وجود دارد دور شدن از مسیر شهدا و منفعت‌طلبی است.

صالحی امیری با بیان اینکه در مراسم یادواره شهدا باید به سیره و ویژگی عجیب شهدا توجه و تأکید شود، افزود: ورزش ساحت جسمانی و یک ساحت روحانی یعنی مرام پهلوانی دارد و وقتی به یک نظام مقدس می‌گوییم یعنی با خون شهدا این نظام به موفقیت رسیده است.

وی با تأکید بر تغییر گفتمان‌ در جامعه گفت: باید نسل جوان را تغییر داده و تنها راه این تغییر توجه به شهدا است که مهم‌ترین ثمره دوران دفاع مقدس انقلاب فرهنگی در عرصه مختلف بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک، گیلان را مهد قهرمانان متعدد در عرصه ملی معرفی کرد و گفت:در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به گیلان وجود دارد که ماحصل آن وجود ورزشکاران زیاد گیلانی در المپیک و پاراالمپیک است.

عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در دین مبین اسلام به امر ورزش تأکید ویژه شده است، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ ورزش رنگ قهرمان و پهلوانی به خودش گرفته که این امر ناشی از هدایت‌های امام راحل(ره)و مقام معظم رهبری بوده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به ویژگی‌های قهرمانان ملی در جمهوری اسلامی افزود: در طول تاریخ قهرمانان ملی ایران خودباور و خدا باور بودند که این مهم حاصل توجه آنان به امر معنویت بوده است

وی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه استکبار به‌منظور کاهش تأثیر نقش ورزش پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی بیان کرد: قهرمانان ایران از جنوب شرقی آسیا تا آسیای میانه نام آورانی عزیز و عزتمدار بودند و هرکسی که آمد خدشه‌ای به این قهرمانان وارد کند با واکنش سریع مردم مواجه شد‌.

فلاحتی ملت ایران را ملتی قدردان دانست و افزود: مردم ایران به مفاخر خود افتخار کرده و همواره ملتی قدردان و برتر هستند و باید به شناخت قهرمانان و پهلوانان ایرانی برای نسل کوشش کرد.

وی با بیان اینکه عدم گدایی از استکبار ناشی از اندیشه ایرانی پهلوانی است، گفت: همه مسؤولان باید در طراز اندیشه و باور ایرانی قرارگرفته و دست گدایی به سمت غرب دراز نکند چون جمهوری اسلامی بر اساس منشور خودش رفتار کرده که آن منشور ایرانی اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از اهداف اساسی در ورزش قهرمانی را قهرمان شدن به نام جامعه اسلامی و پهلوان شدن برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام سلامت جامعه با ورزش ارتباط تنگاتنگ دارد و باید با سرمایه‌گذاری در ورزش از بسیاری از معضلات اجتماعی پیشگیری کرد لذا وزارت ورزش باید ورزش را همگانی کرده و در میدان عمل به مردم آموزش دهد.

به گفته فلاحتی مسؤولان باید ورزش را همگانی، اخلاق مدار کرده به آیین‌های دینی آشنا و در عرصه بین‌المللی هم نباید در مقابل هیچ کشوری تسلیم شوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ورزش‌های بومی‌ محلی در کشور افزود: در گیلان صدها ورزش بومی محلی وجود دارد که باید به آن توجه شود.

حاج قاسم سلیمانی قهرمان واقعی ملت ایران است

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم ایران رابطه بسیار خوبی با قهرمانان و پهلوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: گود زورخانه انسان‌ را به یاد پوریای ولی و مرحوم پهلوان تختی می‌افتد زیرا آن پهلوانان به مولا علی بن ابی طالب متوسل می‌شدند.

اسدالله عباسی شهدا را قهرمانان واقعی در طراز جمهوری اسلامی دانست و گفت: وقتی فرمانده جبهه در دوران دفاع مقدس زمانی که رژیم بعث عراق با گاز شیمیایی به رزمندگان حمله می‌کند می‌بیند که یک بسیجی ماسک نزده و آن فرمانده گیلانی ماسک خود را از صورتش درآورده و به آن بسیجی می‌دهد آنجاست که مقام معظم رهبری می‌گوید قهرمان یعنی شهید حسین املاکی.

وی با تأکید بر لزوم توجه به قهرمانان واقعی جامعه یعنی شهدا و امام شهدا بیان کرد: در جامعه باید مسیری را طی کنیم که شهدا طی کردند به‌طوری که وقتی شهید حسین فهمیده برای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌ها جسم خود را زیر تانک می‌اندازد یعنی باید به قهرمانان واقعیت جامعه  توجه کرد‌.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش شهدا در ایستادگی مردم در مقابل استکبار تصریح کرد: امروز ما آنچه داریم به برکت خون پاک شهیدان بوده و مسؤولان باید خود را مرهون و مدیون شهدا بدانند زیرا این شهدا به ما آبرو دادند لذا اگر امروز جوانان قهرمان و پهلوان ایرانی در میادین ورزشی پرچم ایران را به اهتزاز در میاورند برای ما الگو است چون ایران در عرصه علم، ورزش، هوافضا و پزشکی دارای نام و نشان در جهان هستیم.

عباسی با تأکید بر اینکه ورزشکاران باید قهرمان واقعی ملت ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را الگو خود قرار دهند، افزود: اگر امروز حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌نامیم دلیل آن اخلاق، منش، رفتار پهلوانی در طراز جمهوری اسلامی است زیرا این شهید به جهانیان نشان دادند اخلاق‌مداری یعنی این.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده عالی دولت در گیلان اسدالله عباسی حاج قاسم سلیمانی شهید حسین فهمیده رئیس کمیته ملی المپیک سید رضا صالحی امیری نماینده ولی فقیه در گیلان آیت الله رسول فلاحتی پهلوانان پهلوانان گیلان یادواره شهدای گیلانی تأکید بر لزوم توجه جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» نوشته امیرحسین عرب‌پور با مقدمه محمدرضا دهشیری رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه به‌تازگی توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

امروزه کشورهای بسیاری به اهمیت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای تسخیر افکار و اذهان جهانیان پی برده اند؛ زیرا دیپلماسی اقتصادی و تجاری هر کشور در ایجاد تصویر ملی مناسب نزد دیگران و تصحیح برداشت آن‌ها نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند و می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی کشورها نقش آفرینی کند. همانطور که چگونگی رفتار دولت‌ها در زیست بوم بین الملل بر افزایش یا کاهش قدرت نرم و توانایی آن برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی کشورها موثر است، رفتار اقتصادی و تجاری یک کشور نیز عنصری تاثیرگذار بر تلقی و برداشت جامعه جهانی محسوب می‌شود.

امیرحسین عرب‌پور دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و کارشناس ارشد اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) در پیشگفتار این کتاب آورده است: «برای فهم دقیق مسئله پژوهش در بخش اول به مبانی نظری شامل ۳ فصل دیپلماسی اقتصادی، برندسازی ملی و بررسی اقدامات ۴ تجربه موفق (چین، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی) در این زمینه پرداخته می‌شود.

در بخش دوم کتاب شامل ۲ فصل به شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی در جهت برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه راهبردهای ارتقای برند ملی کشور از دیدگاه خبرگان سیاسی و تجاری ایرانی فعال در امور بین الملل توجه می‌شود. در واقع، رویکرد این پژوهش کیفی و از نوع اکتشافی است. به طوری که مبانی نظری کتاب با مرور منابع کتابخانه‌ای (با تاکید بر دهه اخیر) به منظور دستیابی به یک چارچوب و مدل مفهومی- مبتنی بر مدل‌های نظری برندینگ ملی- و بهینه‌گزینی گردآوری شد. در بخش دوم ابتدا ۱۰ ظرفیت و فرصت پیشران برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران مورد تبیین قرار گرفت و سپس برای ارائه راهبردها و راهکارهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از ابزار مصاحبه نخبگانی بهره برده شد تا راهبردها و راهکارها جنبه عملیاتی بیشتری داشته باشد. در این راستا تلاش شد برای افزایش دقت و کیفیت راهبردهای پیشنهادی پایان کتاب از نمایندگان تمامی دستگاه‌های دخیل در حوزه روابط اقتصادی خارجی کشور اعم از وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و سازمان توسعه تجارت مصاحبه عمیق انجام شود.

در نهایت ۱۰ راهبرد برای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی به دست آمد که پیشنهاد می‌شود در سیاستگذاری خارجی کشور مورد استفاده قرار گیرد. از این رو، مطالعه کتاب حاضر به علاقمندان و سیاستگذاران حوزه روابط اقتصادی بین‌الملل و برندینگ ملی توصیه می‌شود تا در بستر آن شاهد تحول رو به جلو در پژوهش‌های برند ملی جمهوری اسلامی ایران باشیم».

در این کتاب علاوه بر تشریح مفاهیم نظری دیپلماسی اقتصادی و برند ملی، تجربه ۴ کشور منتخب و موفق در عرصه دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی مورد مداقه قرار گرفته است. همچنین کتاب حاضر با تمرکز بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، کوشیده است تا تحلیلی جامع از ظرفیت‌های برندسازی ملی کشور ارایه دهد. فصل پنجم کتاب از آن لحاظ درخور توجه است که به پیشنهاد راهبردهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از طریق دیپلماسی اقتصادی مبادرت می ورزد؛ به ویژه آنکه این راهبردها از دل مصاحبه و گفتگو با صاحب نظران و چهره‌های با تجربه این حوزه به دست آمده است».

این کتاب در غرفه انتشارات وزارت امور خارجه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

کد خبر 6098262 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران