Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: 17 هزار فقره کمک بلاعوض و 20 هزار میلیارد تومان سرمایه مالی در اختیار ایده پردازان شرکت های دانش بنیان و شرکت های فنآور کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم افتتاحیه رویداد «استان آپ» عصر چهارشنبه با حضور علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مصطفی مافی مدیر پارک علم و فنآوری قزوین، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جمعی از فعالان شرکت های دانش بنیان و جوانان ایده پرداز در سالن اجتماعات پارک علم و فنآوری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی وحدت در این مراسم اظهارداشت: تامین مالی در هر کاری یک رکن اساسی محسوب می شود بویژه در عرصه نو آوری و خلاقیت هایی که از سوی جوانان ارائه می شود معمولا نیازهای مالی اجازه نمی دهد این ایده ها به محصول تبدیل شود.

وی اضافه کرد: در حوزه نوآوری باید روشهای تامین مالی متعددی را تعریف کنیم تا هیچ ایده ای از رسیدن به مراحل بعدی از جمله تجاری سازی و تولید و صادرات باز نماند.

اعطای 17 هزار فقره کمک بلاعوض به فنآوران

وحدت تصریح کرد: در مدت 30 ماه گذشته با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از 17 هزار فقره کمک های مالی بلا عوض به شرکت های دانش بنیان پرداخت کردیم تا جوانان خوش فکر بتوانند ایده های خود را ثبت کنند.

 مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری یادآورشد: در این مدت  20 هزار میلیارد تومان سرمایه مالی در اختیار ایده پردازان کشور قرار دادیم که این میزان بیش از 10 برابر سرمایه صندوق است.

وی اضافه کرد: در استان قزوین65 شرکت دانش بنیان ثبت شده که در دو سال گذشته 250 میلیارد تومان مصوبه برای آنها داشتیم که حدود 150 میلیارد تومان سرمایه را پرداخت کردیم در حالی که در گذشته این میزان کمتر از 8 میلیارد تومان بود.

وحدت اظهارداشت: در سرویس های جدید مالی که تعریف کرده ایم باید با ابزارهای مالی استانها این نیازها تامین شود تا کار سرعت بگیرد.

 مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بیان کرد: خوشبختانه در همه استانها صندوق پژوهش و فنآوری ایجاد شده و در بخش های تخصصی و تکنولوژی هم صندوق هایی راه اندازی شده که اگر تقویت شوند می توانند حمایت مالی خوبی از ایده های خلاقانه داشته باشند.

وحدت گفت: برای شرکت های غیر دانش بنیان و فناورانه که هنوز مجوز صلاحیت فناوری دریافت نکرده اند هم چتر حمایتی تعریف شده که تاکنون 100 مورد را شناسایی کرده ایم که تسهیلاتی را به آنها اختصاص خواهیم داد.

اختصاص 30 میلیارد تومان برای کمک به فنآوران استان قزوین

وی خبر خوشی هم به جوانان خلاق استان داد و با اختصاص اعتباری برای کمک به فناوران استان قزوین موافقت کرد و اظهارداشت: برای شرکت های غیر دانش بنیان 10 میلیارد تومان، برای کمک به صندوق توسعه مبلغ 5 میلیارد تومان و نیز یک خط اعتباری به مبلغ 15 میلیارد تومان برای شرکت های دانش بنیان استان قزوین به پارک اختصاص می دهیم به شرط آن که همه آن جذب شود.

وحدت افزود: البته در بخش « ال سی » و ضمانت نامه ها و لیزینگ هیچ محدودیت اعتباری نداریم و به همه درخواست ها پاسخ می دهیم.

مسابقه تلویزیونی «کارویا» آماده پخش از شبکه یک سیما می شود 

مسابقه «کارویا» با محوریت ارائه‌های آسانسوری بسیار کوتاه درصدد است تا با شناساندن ایده‌ها و طرح‌هایی که به محصول یا خدمات رسیده‌اند، علاوه بر حمایت مالی از آنها، فرصت سرمایه‌گذاری مردمی را نیز فراهم کند.

وی بیان کرد: داوران فصل اول مسابقه تلویزیونی «کارویا» مشخص شده اند که با پایان مراحل تولید قرار است از رسانه ملی روی آنتن برود.

وحدت تصریح کرد: همچنین محمدرضا نوروزی روزنامه‌ نگار و مروج علم نیز در این این برنامه به عنوان مربی و راهنمای گروه‌های شرکت کننده حضور خواهد داشت.

وی افزود: مسابقه تلویزیونی «کارویا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ساخته می‌شود و در آن بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا طرح‌های برتر شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

وحدت اظهارداشت: آشنایی بیشتر با ثمره محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های موفق و مزیت‌های اقتصادی ایران، مهمترین نکته ‌ای است که در این مسابقه تلویزیونی مورد توجه قرار گرفته است و با این کار امکان سرمایه گذاری عمومی برای همه مردم در این طرح ها مهیا خواهد شد و در واقع این مسابقه می تواند فرهنگ« سرمایه گذاری جمعی در کشور را توسعه بخشد.

در ادامه 18 شرکت منتخب ایده های پذیرفته شده خود را ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پارک علم و فنآوری قزوین علی وحدت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان مسابقه تلویزیونی مدیرعامل صندوق میلیارد تومان دانش بنیان استان قزوین ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو سخنگوی این سازمان در این زمینه اظهار داشت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب درباره راهبرد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیرنظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش‌تر با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی این صنعت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره‌های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت‌های آنان ایجاد کند.

وی افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

یازرلو تصریح‌کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می‌شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه‌های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B۲n.ir/caa۱ ارائه کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: سقف دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی که حائز شرایط مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی باشند، ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان