Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: یکی از مشکلات بزرگ استارت‌آپ‌ها دزدیده شدن ایده‌های آنهاست و به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در کشور ما بسیاری از افراد صاحب ایده حتی جرأت مطرح کردن ایده خود را در برابر سرمایه‌گذاران ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی در مراسم افتتاحیه نخسین رویداد استان‌آپ قزوین که عصر امروز در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که جوانان صاحب ایده و فکر در قالب استارت‌آپ‌ها می‌توانند جوهره اقتصادی کشور را تغییر دهند، اما بسیاری از آنها از نبود سرمایه رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز هر استارت‌آپ برای شروع کارش به حداقل 400 میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد، افزود: 400 میلیون تومان امروز رقم چندان بالایی نیست که سرمایه‌گذاران بخواهند آن را ریسک تلقی کنند و به همین خاطر از سرمایه‌گذاران حاضر در رویداد استان‌آپ تقاضا می‌کنیم که با دیده ریسک به سرمایه‌گذاری در حوزه استارت‌آپ نگاه نکنند.

سیاهکلی ادامه داد: در کنار سرمایه یکی از مشکلات بزرگ استارت‌آپ‌ها دزدیده شدن ایده‌های آنهاست و به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در کشور ما بسیاری از افراد صاحب ایده حتی جرأت مطرح کردن ایده خود را در برابر سرمایه‌گذاران ندارند.

وی پخش یک برنامه تلویزیونی تخصصی برای معرفی استارت‌آپ‌ها را یک اتفاق فرخنده در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: به اعتقاد ما هم بهترین مجرا برای معرفی سرمایه‌‌گذاران همین دست برنامه‌هاست و امروز باید رویکرد استعدادیابی برنامه‌هایی مانند عصر جدید در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور هم دنبال شود.

افزایش تعداد درخواست پروانه بهره‌برداری شرکت‌های دانش‌بنیان«جذب سرمایه‌گذار» مهم‌ترین نیاز امروز اقتصاد دانش‌بنیان است20 هزار میلیارد تومان اعتبار مالی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت

استعمارگران با قدرت نرم‌افزاری جهانیان را وادار به تسلیم کردند

نایب‌رئیس فراکسیون فضای مجازی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عصر حاضر را عصر حکمرانی نرم‌افزارها دانست و گفت: امروز نرم‌افزارها کنترل سخت‌افزارها را هم در اختیار دارند و به همین خاطر برخی کشورهای کوچک توانسته‌اند با نخبگان حوزه علم و فناوری در مقابل کشورهای بزرگ صنعتی قدعلم کنند.

سیاهکلی اضافه کرد: امروز کشورهای استعمارگر با قدرت نرم‌افزاری خود مردم را مرعوب می‌کنند و بنا دارند تا از طریق فناوری‌های نرم جهانیان را وادار به تسلیم و کرنش کنند.

وی با بیان اینکه در دوران ما شاهد وحشت انسان از فناوری هستیم، ادامه داد: صنعتی شدن بیش از حد هویت انسان در جوامع پیشرفته را مختل کرده و به همین خاطر جامعه‌شناسان عصر آینده را دوران بازگشت انسان به هویت و اصل خویش می‌دانند و این همان دغدغه‌ای است که بزرگانی مانند مولانا در چندین قرن پیش داشتند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس پارک علم و فناوری استانداری قزوین کمیسیون صنایع مجلس پارک علم و فناوری استانداری قزوین سرمایه گذاران استارت آپ ها دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود