Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سایمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند، در مصاحبه با نشریه صهیونیستی جروزالم پست، مدعی شد توسعه تسلیحات هسته‌ای ایران باعث شده تا احیای توافق هسته‌ای با مشکل مواجه شود.

او که پیش از دیدار با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست‌ خود با این نشریه صحبت می‌کرد، در ادامه مدعی شد: «ایران هرروز از توافق هسته‌ای دور می‌شود و در حال توسعه ظرفیت هسته‌ای خود خارج از توافق برجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها دیگر در هیچ زمینه‌ای به این توافق نزدیک نیستند.»

او پیشتر نیز گفته بود: «اینجا بحث زمان مطرح می‌شود که باید آن را در نظر گرفت. اگر این عدم انطباق ازسوی ایران ادامه داشته باشد، در آینده کشورهای این توافق خواهند پرسید که آیا این معاهده می‌تواند پاسخگوی هدفی که برای آن طراحی شده باشد؟»

سایمون کاونی در ادامه مدعی شد که ایرلند نقش مهمی در احیای توافق دارد و از آن حمایت می‌کند.

ایرلند از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹) یک دوره دوساله عضویت در شورای امنیت سازمان ملل را آغاز کرده است. این کشور به عنوان تسهیل کننده قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت فعالیت می‌کند، قطعنامه‌ای که برجام ذیل آن تصویب شده است.

اکنون کاونی در این مصاحبه با اشاره به این نقش ایرلند گفت: «ما تلاش می‌کنیم طرف‌های مختلف را در وین گردهم آوریم، ما معتقدیم که اگر بتوان به توافقی دست یافت، کمکی مثبت به ثبات خواهد کرد. همچنین شکست در احیای این توافق باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و منجر می‌شود این تمایل به باقی کشور‌های منطقه که تمایل به افزایش انرژی هسته‌ای خود دارند نیز سرایت کند.»

او سپس اشاره به غنی‌سازی اورانیوم ایران تا ۶۰ درصد داشت و مدعی شد: «بنابراین خطر بسیار است. اکنون زمان مسئله مهمی است، و این اهمیت برای اسرائیل هم کم نیست، زیرا بار‌ها با وزرای اسرائیلی صحبت کرده‌ایم و می‌دانم که مسائل پیرامون برجام را از نزدیک و با دقت زیر نظر دارند.»

این مقام ارشد ایرلند سپس مدعی شد که نکته حائز اهمیت آن است که آیا ازسرگیری مذاکرات وین به پیشرفتی در این زمینه منجر خواهد شد یا نه.

تاکنون ۶ دور مذاکره میان ایران و طرف‌های برجامی در وین برگزار شده است، اما امشب «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، اعلام کرد: «در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.»

وزارت خارجه آمریکا با استقبال از اعلام تاریخ ازسرگیری مذاکرات وین، اعلام کرد که این کشور در مذاکرات هسته‌ای پایان نوامبر شرکت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق برجام احیای برجام مذاکرات هسته ای هسته ای مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است

آفتاب‌‌نیوز :

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به اراضی اشغالی سفر کرده، روز چهارشنبه و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تنها مقصر عدم حصول توافق آتش‌بس دانست و تاکید کرد این توافق هرچه سریع‌تر باید حاصل شود.

او در این راستا با تاکید بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه مضاعف به فلسطینیان در غزه، گفت: «ما باید بر کسانی تمرکز کنیم که در این میدان نبرد ساخته دست حماس، رنج می‌کشند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ضرورت توافق اسرائیل و حماس برای آتش‌بس تاکید کرد و گفت: «حتی در این زمان دشوار هم ما مصمم به تحقق یک توافق آتش‌بس برای آزادی اسرا هستیم... جای هیچ تعلل و بهانه‌ای نیست؛ اکنون وقت (توافق) است.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!