Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:15:18 GMT

۱۳ آبان پایان سلطه آمریکا در ایران است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۱۱۱

۱۳ آبان پایان سلطه آمریکا در ایران است

ایسنا/ایلام مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام گفت:تسخیر لانه جاسوسی آمریکا  شروعی بر پایان سلطه آمریکا در ایران و افول آمریکا و سلطه جهانی آن است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین "مهاجر  مهدوی‌راد" اظهار کرد: از جمله مولفه‌های زیست مومنانه و سبک حکومت داری اسلامی،  تعامل با ملت ها و کشورهای دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته یک پیش شرط اساسی در این زمینه وجود دارد و آن برقراری روابط بر اساس حفظ هویت و عزت اسلام و ملت مسلمان است، امری که به عنوان خط قرمز اساسی در روابط بینالملل از نگاه اسلام باید مورد توجه قرار گیرد . 
وی گفت: مبانی قرانی  این نگاه نیز در آیات متعددی از قرآن وجود دارد از جمله این آیات، می توان به  آیه ۱۴۱ سوره نساء  اشاره کرد که خداوند هرگونه سلطه کافران را بر مسلمانان به شکل ابدی نفی می‌کند و  این مبنای قرآنی یکی از اصول بنیادین ارتباط نظام اسلامی با دولت ها و کشورهای دیگر است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با بیان اینکه  یکی از علتهای عدم اجازه سلطه کافران بر مسلمانان داشتن روحیه استکبار و خودبرتربینی کافران نسبت به مسلمانان است، تصریح کرد:  این امر باعث می‌شود که هویت ملت‌های مسلمان دست خوش فروپاشی قرار گیرد اگر هویت جامعه اسلامی در رویارویی و تعامل با کشورهای دیگر دستخوش انتقال و از خود بیگانگی شود سخن گفتن در مورد تمدن نوین اسلامی و رسیدن به این مهم امکان پذیر نخواهد بود. 
مهدوی‌راد ادامه داد: با نگاهی گذرا به تاریخ حدود ۲۵۰ ساله ایالات متحده آمریکا می بینیم که  امریکا در طول این مدت دست کم ۲۵۰ جنگ را به راه انداختند و در صدد دخالت در امور کشورهای دیگر از طریق جاسوسی،  ترور و کودتا و یا تهاجم فرهنگی و از بین بردن  هویت فرهنگی جوامع دیگر دخالت کرده است که این امر نشانگر وجود روحیه و رویه استکباری این نظام است.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری "آمریکا در قله استکبار قرار دارد" ، ادامه داد:از این جهت قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ،  آمریکا دشمنی خود را با ملت ایران در حوادثی از جمله کودتای ۲۸ مرداد نشان داد. این امر با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شدت بیشتری گرفت و  تسخیر لانه جاسوسی آمریکا  شروعی بر پایان سلطه آمریکا در ایران و شروعی بر افول آمریکا و سلطه جهانی آن تلقی می‌شود. 
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام تاکید کرد: اگر آن روز سخن از افول و سقوط آمریکا مطرح می شد کمتر کسی تصور می‌کرد که  این امر تحقق یابد اما امروز به لطف پروردگار و بصیرت و همت ملت ایران می‌بینیم که روز به روز این افول در جهان محسوس تر است.
مهدوی‌راد گفت: رمز پیروزی و عزت امت های مسلمان و افول ابرقدرتها پوشالی از جمله آمریکا،  عدم تبعیت از آنها و ایستادگی در برابر استکبار و روحیه استکباری آنان است امری که در تسخیر لانه جاسوسی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت مسلمان و انقلاب اسلامی خود را نمایان می کند.
 
وی گفت: دانشجویان،  اساتید  و جامعه دانشگاهی با اعتماد و عمل به این مبنای قرآنی ذکر شده می‌توانند زمینه‌ساز تسریع افول آمریکا و تحقق تمدن نوین اسلامی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه ایلام ۱۳ آبان مقام معظم رهبری کشورهای دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، گفت: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه های نماز جمعه رشت، از مسؤولان سه قوه خواست در کنار توجه به تولید و رشد اقتصادی، از رشد قیمت کالاها جلوگیری کنند و افزود: جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و بهترین شرایط برای توسعه و پیشرفت فراهم شده است.

وی با اشاره به دغدغه مردم نسبت به بی‌ثباتی بازار، اظهار کرد: برخی کوتاهی‌ها در عرصه‌ واردات، صادرات، تولید، صنعت و ... موجب برخی بی‌ثباتی‌ها می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی مدیران ناکارآمد اجازه نمی دهند اقدامات مثبت دولت کام مردم را شیرین کند، گفت: از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی انتظار داریم با تخلفات در بخش‌های اقتصادی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت سالروز خروج آمریکا از برجام است، تاکید کرد: آمریکا خود را ابرقدرت می‌داند و به‌دنبال سلطه بر جهان است، اما ایران نشان داد که تکیه کردن به آمریکا خسارت می‌آورد.

فلاحتی با اشاره به جنایت‌های آمریکا در حق ملت‌ها، گفت: همه ملت‌ها از سیاست‌های آمریکا و اروپا آسیب دیده‌اند و خیری از آنها به دیگر کشورها نرسیده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر دنیا هستیم، بیان کرد: رهبر انقلاب حدود یک دهه قبل برای جوانان غربی نامه نوشتند و از آنها خواستند شناخت خود را نسبت به استکبار بالا ببرند و امروز شاهد این آگاهی هستیم.

امام جمعه رشت مخاطبان نامه رهبر انقلاب را جوانان بویژه دانشجویان دانست و ادامه داد: رهبری مخاطب‌شناس و روان‌شناس و جامعه‌شناس هستند و این پیام عقلانی را به مخاطبان آمریکایی و اروپایی رساندند، یعنی باید واقعیت‌های غرب را دید و درباره جنایت‌های انجام‌شده داوری کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی، تاکید کرد: امروز جوانان دنیا این واقعیت‌ها را درک کرده‌اند و تصویر درستی از اسلام و ایران و پیام انقلاب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته همواره اهمیت حمایت از آرمان فلسطین و پشتیبانی آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی را گوشزد کرده است، افزود: امروز حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شده است و شاهد افول رژیم صهیونیستی هستیم.

فلاحتی بیداری جهانی درباره فلسطین را به برکت انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: استکبار همواره از بیداری ملت‌ها وحشت دارد، زیرا موجودیت خود را در خطر می‌بیند، در طول هفت ماه گذشته، بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه قتل عام شدند، آمریکا و اسرائیل پشت این جنایت بودند، اما بیداری جهانی موجب شده است که انسان‌های آزادیخواه به بیان واقعیت‌ها بپردازند و پیام اسلام و انقلاب را درک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه