Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@07:41:48 GMT

ریزش موی ناشی از کرونا دائمی خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۲۹۶

یک متخصص پوست و مو گفت: قطع ریزش موی ناشی از کرونا به مرور زمان طی شش ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو با حضور در شبکه سلامت با اشاره به عوارض کرونا بر پوست و مو اظهار کرد: تلوژن افلوویوم نوعی ریزش ناگهانی مو است که به صورت ریزش کلی مو‌های سر ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این نوع ریزش مو در اثر التهاب ناشی از ویروس کرونا، استرس، تغذیه نامناسب، کمبود آهن و به هم خوردن سیکل خواب به وجود می‌آید افزود: معمولاً ریزش موی ایجاد شده ناشی از بیماری ویروس کووید ۱۹ ممکن است تا دو ماه بعد از بهبودی نیز ادامه پیدا کند، ولی در نهایت سیستم ایمنی بدن و پاسخ او به ویروس تعیین می‌کند که آیا پس از ابتلا به کووید ۱۹ دچار ریزش مو می‌شود.

احسانی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا تب شدید است و بالا رفتن دمای بدن نیز باعث تحریک سلول‌های مو و ریزش مو می‌شود اظهار کرد: بر همین اساس این مسئله می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو پس از بهبودی کرونا باشد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه علاوه بر این شخصی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شود همواره نگران شدید‌تر شدن بیماری و عدم بهبودی می‌شود افزود: این امر همواره با فشار‌های قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران و نگرانی از ابتلای اعضای خانواده به این بیماری باعث تشدید شرایط استرس آور و نگرانی افراد و ریزش مو می‌شود.

وی ادامه داد: در نهایت سیستم ایمنی بدن و پاسخ بدن به ویروس تعیین کننده است اگر بدن از نظر آهن و ویتامین‌ها و ویتامین دی کمبود نداشته باشد بدن خود به خود به حالت عادی باز می‌گردد.

احسانی با اشاره به اینکه از نظر غذایی این افراد باید غذا‌های پر پروتئین شامل جوانه گندم، ماش و عدس استفاده کنند گفت: باید توجه کرد که مو‌ها به آرامی رشد می‌کند، قطع ریزش موی در اثر این عارضه به مرور زمان طی شش ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد، برای درمان ریزش موی خود باید به ایجاد یک سبک زندگی سالم تمرکز کرد، به این معنا که یافتن راه‌هایی برای کنترل استرس می‌تواند در رشد مجدد مو مفید باشد.

وی اظهار کرد: داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی و اجتناب از سیگار کشیدن نیز تأثیر بسزایی درجلوگیری از ریزش مو دارد.

بیشتر بخوانید: ضربه کرونا به بیماران سرطانی/ چند توصیه‌ برای واکسیناسیون مبتلایان به سرطان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت ویروس کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا پوست و مو ریزش موی ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن