Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:22:50 GMT

استکبار ستیزی جزو سیاست‌های اصلی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۵۳۲۹

استکبار ستیزی جزو سیاست‌های اصلی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)، حجت‌الاسلام محمدی در جمع کارکنان قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا با تأکید بر اینکه لازمه پذیرش توحید، استکبارستیزی است، اظهار داشت: مستکبران مدعی دروغین قدرت و عزت هستند که با آن بر مظلومان تسلط پیدا کنند و استکبار ستیزی به معنی رویارویی با بزرگ پنداری و سلطه جویی ناحق مستکبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) اصفهان با اشاره به اینکه آیات قرآن استکبار را به ۴ بعد عبادی، سیاسی، اقتصادی و علمی تقسیم می‌کند توضیح داد: مهم‌ترین ویژگی مستکبران، از نظر قرآن کریم، خودبرتر بینی، فخر و مباهات بر امتیازات مادی و تحقیر توده‌های مستضعف و فرودست است.

وی گفت: هم بر اساس آیات قرآن کریم مؤمنین از پذیرش تسلط کفار و مستکبران نهی شده‌اند و کسانی که مورد ظلم و تهاجم استکبار قرار گرفته‌‌اند موظف به دفاع و مقابله هستند و هم به لحاظ عقلی نمی‌توان برای حیات زیر سلطه مستکبران ارزشی قائل شد زیرا ارزش زندگی انسان به آزادی، استقلال و عزت است.

 محمدی با اشاره به سابقه دشمنان ایران قبل از انقلاب اسلامی بیان داشت: مستکبران حتی زمانی که دولت‌های دست نشانده خود را در این کشور مستقر کرده بودند لحظه‌ای از زورگویی و چپاول سرمایه های این کشور فروگذار نکردند از اشغال و قتل و غارت کشور گرفته تا کودتا و تغییر حکومت، سراسر تاریخ ایران مملو از ظلم سلطه کشورهای استکباری است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) اصفهان عنوان کرد: بعد از انقلاب نیز کشورهای استکباری به رهبری آمریکا هر دشمنی‌ای که توانستند علیه ملت ایران انجام دادند مانند نفوذ عناصر وابسته، حرکت‌هاى تجزیه طلبانه، کودتاها، حـربـه ترور، ترور دسته جمعى و انفرادى سران کشور، حـملات نظامى مثل جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی و عهدشکنی در پیمان‌های بین‌المللی برخی از سوابق توطئه‌های استکباری علیه انقلاب اسلامی است که همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به آسیب‌پذیری و تحمیل هزینه‌های گزاف در تعامل با مستکبران به خصوص آمریکا، بین استکبارستیزی، عزت و امنیت ملی پیوندی ناگسستنی بر شمرد و افزود تجربه‌ی چهل ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده که هرجا ایران در مسیر استکبارستیزی پافشاری کرده سبب تقویت رویکرد ایران در بین ملت‌های منطقه و در نتیجه افزایش عمق استراتژیک ایران و سرایت امنیت به فراتر از مرزهای ایران شده است. 

محمدی با بیان اینکه ما چاره‌ای جز قوی شدن از درون نداریم تصریح کرد: همیشه هزینه‌های سازش بیش‌تر از مقاومت است و کشوری که عزت ملی را در رأس اولویت خود قرار ‌ندهد نمی‌تواند این عزت را از خارج از مرزهای خود مطالبه کند و تجربه برخی توافق نامه‌ها و عهد شکنی‌های دشمنان نشان‌ می‌دهد که هر چقدر ما در ماهیت استکبارستیزی عقب نشینی کردیم، عزت ملی خدشه‌دار شد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان با بیان اینکه منطق مقاومت برای پیشبرد اهداف هر کشور عزتمندی لازم است افزود: آنچه امام خمینی(ره) را در هیبت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است؛ ایشان در دوران مبارزه، محکم و بدون ذره‌ای عقب‌نشینی ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب نیز استکبار ستیزی را جز سیاست‌های اصلی کشور تعریف کردند و رهبر معظم انقلاب نیز اصل مقاومت و ایستادگی را ادامه دادند.

وی با اشاره به دشمنی آمریکایی‌ها در طول چهل و اندی سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: سابقه و تاریخ خصومت‌ها و استراتژی و سیاست‌های کلی حکومت آمریکایی در برخورد با نظام اسلامی و دیگر جوامع نشان از تغییر نکردن رویکرد این مستکبر با ما بوده است.

محمدی در پایان با بیان اینکه مردم ایران تن به ذلت و استکبار  نخواهند داد و روحیه استقلال طلبی آن‌ها همچنان بالا است، گفت: مردم ما در حوادث و صحنه‌های مختلف ثابت کردند که از سیاست‌های خبیثانه و ضد بشری آمریکا بیزار بوده و حتی نظرسنجی‌های انجام شده توسط رسانه‌های مختلف دنیا به اینکه مردم ایران در برابر استکبار یکپارچه از کشور و انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی اصفهان قرآن کریم ولی فقیه ۱۳ آبان حجت الاسلام محمدی سپاه حضرت صاحب الزمان عج سپاه حضرت صاحب الزمان عج انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشرفت شگرف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشور‌های دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار