Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تاریخ شکوهمند ایران اسلامی همواره مملو از دلاوری ها و فتوحاتی بینش مند است که سربلندی و افتخار را برای مرد ان و زنانش به ارمغان آورده است، یکی از روزهای به یاد ماندنی و تاثیرگذار در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی ۱۳ آبان است.

یوم الله سیزده آبان نمادی از حرکت جوانان این کشور در برابر ستم و زورگویی استکبار جهانی است، ۱۳ آبان ماه نشان داد که جوانان این دیار پرگهر، هیچگاه در برابر جور عقب نشینی نکرده و برای عظمت ایران تا آخرین قطره خون ایستاده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از  وقایع در تقویم انقلاب اسلامی ماناتر و درخشان‌تر از سایر ایام هستند که از آن جمله می توان به یوم الله ۱۳ آبان اشاره  کرد که زیباترین تابلوی بصیرت و مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه  در ۱۳ آبان ۱۳۴۳،  واقعه کشتار جمعی دانش آموزان  تهرانی در ۱۳ آبان ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی  در ۱۳ آبان  ۱۳۵۸  سه حادثه مهم و مطرح در ۱۳ آبان است که این روز را  اذهان ایرانیان ماندگار کرده است.

کارشناسان ، مسوولان و روحانیون شیعه و سنی استان گلستان با اشاره به اجتماع متمرکز گرامیداشت این روز در استان، ۱۳ آبان را سمبل ایستادگی و شکست ناپذیری ایرانیان در برابر دشمن قلمداد کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، اسناد زیادی را افشا کرد و نشان داد سفارتخانه های آمریکا در هر کجا که باشد محلی برای جاسوسی است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: ۱۳ آبان از ایام الله است و حوادثی در این روز در ایام مختلف اتفاق افتاده است، یکی از آن ها که اوج قدرت آمریکا را نشان می داد تبعید امام راحل بود.

مبارزه با استکبار در دنیا یک فرهنگ تبدیل شود

امام جمعه گرگان با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: مبارزه با استکبار باید به‎ یک فرهنگ در تمام دنیا تبدیل شود.

وی تصریح کرد: اقدام امام راحل و اعتراض ایشان به کاپیتولاسیون سبب شد تا شبانه به بیت امام خمینی(ره) وارد شوند و وی را به ترکیه تبعید کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به کشتار ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران، یادآور شد: در آنجا دانش‌آموزان اعتراضاتی داشتند و مأموران وقت معترضان را به گلوله بستند و تعدادی را شهید کردند، در ۱۳ آبان دانشجویان پیرو خط امام به سفارتخانه آمریکا ریختند و این جاسوس خانه را تسخیر کردند.

وی با بیان اینکه با تسخیر لانه جاسوسی اسناد جاسوسی زیادی خارج شد، تصریح کرد: دانشجویان خط امام در آن زمان کاغذهایی که در این لانه جاسوسی خرد شده بود را به هم متصل کردند و نشان دادند که سفارت آمریکا جاسوس خانه است.

آیت الله نورمفیدی به راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبانماه در روز دانش آموز اشاره کرد و از مردم متدین و ولایی گرگان دعوت کرد در اجتماع ضد استکباری  با رعایت پروتکل های بهداشتی شرکت کنند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در پیامی این روز را تبریک گفت و اظهارداشت: مبارزه با استکبار جهانی از محورهای اصلی انقلاب اسلامی و گفتمان امامین انقلاب بوده و تاریخ سراسر افتخار این کشور نشان داده که همواره جمهوری اسلامی ایران توانسته پایگاهی قدرتمند و قابل اتکا برای تمامی مظلومان جهان باشد.

جمهوری اسلامی کشوری پیشرو مقابله با مستکبران

زنگانه افزود : خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی به عنوان کشوری پیش رو در مقابله با مستکبران و زور گویان محسوب می شود و دشمنان این سرزمین نه تنها نمی توانند گزینه های زورگویانه را بر ایران اسلامی تحمیل کنند بلکه از اعمال ظلم بر کشورهای مظلوم دیگر به واسطه اقتدار و حمایت جمهوری اسلامی از مظلومان و ستم کشیدگان، پرهیز می نمایند.

استاندار گلستان ادامه داد: یوم الله ۱۳ آبان نماد مقاومت، ایستادگی و استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران در مواجهه با استکبار جهانی است و با تسخیر لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان پیرو خط حضرت امام خمینی (ره)، معادلات بین المللی در مراوده با جمهوری اسلامی تغییر یافت و جهانیان دریافتند که نمی توانند با این نظام مقدس با ادبیات زمان رژیم ظلم و ستمشاهی گفتگو کنند.

زنگانه  ضمن گرامی داشت یوم الله ۱۳ آبان و تبریک این روز به تمامی مردم ولایتمدار استان به ویژه دانشجویان و دانش آموزان ابراز امیدواری کرد با توجه به روند کاهشی شیوع کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و ارتقا سطح واکسیناسیون در سالهای آتی شاهد راهپیمایی و پاسداشت این روز بزرگ در استان و کشور باشیم و بتوانیم با تأسی از شهدای نوجوان و جوان حرکت در مسیر گام دوم انقلاب را با صلابت ادامه دهیم.

حماسه بزرگ و ماندگار

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان هم گفت: ۱۳ آبان سالروز یک حماسه بزرگ محسوب می شود که به تعبیر امام راحل انقلاب دوم است.

حجت الاسلام رضا دیلمی ادامه داد در یوم الله سیزدهم آبان دانش آموزان بیدار و ولایت مدار، سنگر فرماندهی شیطان را تسخیر کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ فعل ارتکابی بیانگر عظمت و درایت جبهه دانش آموزی آن زمان ما بود که در زمان حاضر هم این مسیر خیلی باشکوه تر و فاخرتر توسط دانش آموزان و دانشجویان در سنگر علم و تربیت طی می شود.

دیلمی ادامه داد : بر اساس آیات کلام الله مجید سرنوست هیچ ملتی تغییر نمی دهد مگر آن که خود ملت بخواهند؛ یعنی حضور مردم در صحنه می تواند به حاکمیت رنگ و بو دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد:  این امر نشان دهنده عظمت و درایت جبهه دانش آموزی آن زمان ما بود که در زمان حاضر هم این مسیر خیلی باشکوه تر و فاخرتر توسط دانش آموزان و دانشجویان در سنگر علم و تربیت طی می شود.

حماسه ۱۳ آبان ابهت امریکا را شکست 

یکی از روحانیون اهل سنت گلستان هم در این خصوص گفت : ابهت آمریکا در روزی شکسته و خرد شد که این کشور ابرقدرت بزرگ دنیا نامیده می‌شد و در اوج توانمندی قرار داشت که به فرمایش امام راحل (ره) تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم ملت بود.

داوود آخوند بلکفه  اظهارداشت :  قطع شدن دست آمریکا از تجاوز و دست درازی به ایران مهمترین دستاورد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.

وی اضافه کرد: راهبرد اصلی سفارتخانه منحوس آمریکا در ایران با روال معمول فاصله داشت و تنها مرکزی برای جاسوسی بود.

بلکفه با بیان اینکه ماهیت آمریکا، استکبار و استعمار بوده و آنان به دنبال جاسوسی از ملل دیگر هستند، افزود: ۸۵ پایگاه نظامی آمریکا در ۳۹ کشور دنیا و ۲۲۳ کنسولگری این کشور در سرزمین‌های مختلف همگی امروز بدل به لانه جاسوسی شدند چرا که ذات آمریکا این گونه است.

روز مبارکی است

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان معتقد است : ۱۳ آبان روز مبارکی است که به نام دانش آموزان رقم خورد و باید در این روز به ارواح تمام شهدای دانش آموز و ۳۶ هزار شهید دانش آموز فاتحه ای نثار کنیم.

حجت الاسلام محسن کیائی افزود: رخداد بزرگ ۱۳ آبان نشان داد که  دانش آموزان برای رسیدن به اهداف بالا و عظیم نظام شکوهمند اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است و در این این روز دانش آموزان متعهد و عزیز ما ایثار کرده و از امامشان فرمانبرداری کردند و در برابر رژیم شتم شاهی ایستادند.

امام جمعه شهر دلند گلستان گفت: ۱۳ آبان در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد.

وی گفت: برای گرامیداشت این روز برابر مصوبه شورای هماهنگی کشور امروز هم اجتماع خواهیم داشت و بر ضد استکبار جهانی شعار طنین انداز مرگ بر آمریکا و عمالشان و اسرائیل غاصب را سر می دهیم و به جهانیان می فهمانیم که دولت مستکبر آمریکا روز به روز در اذهان مردم منفورتر می شود. 

حجت الاسلام کیائی افزود: در این روز که به نام دانش آموزان است باید به این قشر آگاه و متعهد ما باور داشته باشیم.

 به گزارش ایرنا ، ۱۳ آبان روزی بود که چهره ی دوست از دشمن و سره از ناسره مشخص شد و ملتی که تازه طعم شیرین پیروزی را چشیده بودند و سختی های بسیار را بر جان خود هموار کرده بودند، بار دیگر موفق شدند مدلی از ایثار و ازخودگذشتگی را به نمایش گذارند و دولتی را که ادعای دلسوزی و مهربانی در حق ملت ایران داشت، رسوا کنند.

سیزدهم آبان ماه گرچه برای مردم ایران یک روز ملی است اما امروز به گفته کارشناسان استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا یک نهضت جهانی شده است.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان علی محمد زنگانه روز سیزدهم آبان سید کاظم نورمفیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان علی محمد زنگانه استان گلستان گرگان علی محمد زنگانه روز سیزدهم آبان مبارزه با استکبار تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی یوم الله ۱۳ آبان جمهوری اسلامی ایران اسلامی دانش آموزان ۱۳ آبان روز ۱۳ آبان امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری دوشنبه شب در دیدار رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: هر کشوری که دارای آموزش و پرورش قوی باشد، آینده پیشرفت تمدن آفرین آن ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این یک قائده است و می‌شود گفت تمامی فضای مدیریت کشور از آموزش و پرورش عبور می کند، و آموزش و پرورش مادر تمام وزارتخانه هاست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک وزارتخانه راهبردی و منشا ثروت و قدرت است، گفت: چون ثروت یک مملکت منابع سرزمینی نیست بلکه منابع انسانی است و قدرت یک کشور با منابع انسانی و اندیشه ها و محصولات دانش بنیان و اقتدار آفرین است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: رشد دانش آموزان در آموزش و پرورش، باعث تولید موشک ها و پهباد شده و امروز عملیات وعده صادق را ممکن کرد. بنابراین آموزش و پرورش هم مولد ثروت و قدرت است که نتیجه آن اقتدار ملی و بین المللی می‌باشد به همین خاطر توجه به آموزش و پرورش یک توجه راهبردی است.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در نظام محاسباتی مدیریت، یکی از نشانه ها توجه به حوزه زیرساختی است که مهمترین آن آموزش و پرورش می باشد. آموزش و پرورش یک ریشه برای درخت است.

وی ابراز داشت: حوزه زیرساخت ساختمانی یکی از موارد مهم در آموزش و پرورش است. یک نقشه آمایشی بسیار مهم برای این موضوع را می طلبد که باید به صورت دقیق باشد. وزارت آموزش و پرورش نباید دغدغه زیر ساخت داشته باشد و بایستی همیشه آموزش و پرورش در حوزه زیر ساخت جلوتر از جمعیت باشد، هرچند در شرایط کنونی عقب تر از جمعیت هستیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ساخت مدارس بایستی بر اساس استانداردهای مهندسی و معماری و مناسب با فرهنگ آن منطقه باشد ابراز داشت: نمی توانیم مدرسه ای که مناسب شمال است را در استان کویری بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه همیشه مواجه با مدارسی هستیم که بعد از چند سال دچار خوردگی می شود گفت: باید در حوزه مهندسی دارای تحول باشیم، در مدل مدرسه سازی یک مدل سنتی وجود داشته است بنابراین باید به سمت مدل های پرجاذبه برویم تا دانش آموز در کلاس خسته نشود.

وی افزود: امروز حضور در فضای مجازی متنوع شده از جهتی سیستم اکنون آموزش و پرورش و کلاس ها باعث خستگی می شود و یکی از علت های ارتباط امروز دانش آموزان با فضای مجازی پرتنوع بودن آن است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به کمبود امکانات آموزشی در ایجاد مهارت افزایی گفت: در حال حاضر فضاهای مختلفی حتی متناسب با جنسیت برای ایجاد مهارت وجود دارد و باید مدرسه را طوری پرجاذبه کنیم که دانش آموزان آنجا را محل ورزش و پرورش و حتی محلی برای کسب کار بداند و از این فضا استفاده شایسته کند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری همچنین خواستار تخمین رشد جمعیت ملی و منطقه‌ای و محلی شد و گفت: نیازها از قبل مشخص شود و اعتبارات استانی و خیرین هم برای آن لحاظ شود. بسیاری از امکانات در حاشیه مدرسه همچون حسینیه ها و مساجد وجود دارد که باید با مدرسه پیوند زده شود.

وی افزود: برگزاری جشن ها و برپایی نماز جماعت و برگزاری جلسات اولیا و مربیان در مساجد و مدرسه می تواند این ارتباط را فراهم کند. این ارتباط فیزیک ساختمانی و انسانی رشد ایجاد می کند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین حضور روحانیون در مدارس را بسیار موثری دانست.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بازنشستگان نیروی انتظامی گفت: بسیاری از بازنشستگان آموزش و پرورش جوان و توانمند هستند، می توان از این افراد استفاده شود تا پیوند نسل بازنشسته با نسل کنونی حفظ شود.

امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد اردوگاه بزرگ در استان شد و گفت: بوشهر پایتخت مقاومت است، اگر اردوگاه بزرگ دانش آموزی با منظر گردشگری فرهنگی پرورشی مقاومت ایجاد شود و دانش آموزان به استان بیایند می توانند با پیشرفت ها و تاریخ مقاومت استان آشنا شوند. علاوه براین می توانیم میزبان دانش آموزان محور مقاومت هم در استان بود.

کد خبر 6092618

دیگر خبرها

  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مطهری امام
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر