Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی بازگیر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تعداد دستگیرشدگان امسال افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی در خصوص جزییات کشفیات قاچاق انسان در ماه های اخیر بیان کرد: در فروردین ماه ۱۷۴نفر، اردیبهشت ۲۷۱ نفر، خرداد ۹۱ نفر، تیرماه ۲۸۸ نفر، مرداد ۲۸۶، شهریور ۲۴۲ و در مهر امسال نیز یک هزار و ۷۱۶ نفر توسط یگان حفاظت گمرک کشف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل گمرک بازرگان ادامه داد: امسال در این راستا ۳۷۷ پرونده تشکیل جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

گمرک بازرگان بزرگترین مرز زمینی کشور در دروازه اروپا و کشور قرار دارد و مقصد افرادی که خروج غیر مجاز به کشورهای اروپایی است، تبدیل شده است.

همچنین دیوار کشی توسط ترکیه در مرزهای خود موجب شده که افراد بصورت غیر قانونی سوار به کامیون‌های خروجی از کشور شده و مشکلاتی نیز برای رانندگان ایجاد می کنند.

حدود یک چهارم از کل پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد و این استان دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه‌روزی در شمال آذربایجان‌غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

گمرک بازرگان در سال ۱۳۰۵ شمسی راه‌اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان‌غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان دارد.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی قاچاق انسان مرز بازرگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی قاچاق انسان گمرک بازرگان آذربایجان غربی قاچاق انسان مرز بازرگان آذربایجان غربی گمرک بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ پاسدار نجمی در این نشست از کارگران به عنوان مدافعان تولید در خط مقدم یاد کرد و گفت: بخش تولید با همت و تلاش کارگران به عنوان بازوان توانمند اقتصاد کشور در شرایط تحریم‌های ظالمانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و به خودکفایی رسیدند.   جانشین فرمانده سپاه شهدا افزود: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی، تشکلات کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی همواره در کنار دولت و همراه با اهداف نظام عمل کرده اند.   دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در یکسال گذشته ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید