Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در نمایشگاه آثار موزه معدن آلمان ۲۰۰ اثر از ۲۰ کشور جهان و در نمایشگاه مرگ در نمک ۱۵۰ اثر از دوره هخامنشی تا دوره معاصر برای علاقه‌مندان قابل بازدید است.

علی دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه‌های انسان در جستجوی منابع و مرگ در نمک که با حضور مقاماتی از ایران و آلمان در محل موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: میراث‌ فرهنگی هر کشوری نشان‌دهنده خلاقیت، تمدن، دانایی و تلاش مردان و زنان آن کشور است که پایه‌های تمدنی را تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میراث هزاران ساله‌ای که به نسل امروز رسیده و مایه مباهات جامعه بشری است.

او ادامه داد: در این میان موزه‌ها به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم فرهنگی نقش مهمی در فرهنگ و تمدن داشته‌اند و فرصتی بی‌نظیر به بازدیدکننده می‌دهند که از نزدیک با آداب و رسوم زندگی گذشتگان خود آشنا شوند. از این نظر موزه‌ها حلقه ارتباطی ما با نسل‌های گذشته هستند.
دارابی افزود: موزه‌های بزرگ جهان تلاش می‌کنند با برپایی نمایشگاهی از آثار خود و آثاری از کشورهای مختلف دنیا فرصت آشنایی مخاطبان با تمدن‌های مختلف را فراهم آورند. نتیجه این همکاری‌های متقابل شناخت بیشتر ملت‌ها از هم و نزدیکی جوامع انسانی است.
قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: هرجا که فرهنگ و هنر خودنمایی می‌کند جا را برای دشمنی تنگ و تنگ‌تر می‌کند. ما برای گسترش صلح و دوستی در جهان نیازمند توسعه و تقویت همکاری‌های فرهنگی هستیم و این نمایشگاه‌ها نمونه‌ای از این همکاری‌ها است.
او گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و آلمان در حوزه فرهنگی سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد. نمایشگاهی که امروز افتتاح شد بخشی از این همکاری‌هاست و تصویری از ارتباط بین جوامع در قاره‌های مختلف را روایت می‌کند.
دارابی خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنم برگزاری این دو نمایشگاه گام مهمی برای توسعه روابط فرهنگی و تقویت ارتباطات موزه‌ای بین دو کشور ایران و آلمان باشد.

اشتفان بوخوالد معاون سفیر آلمان در ایران در آیین گشایش این دو نمایشگاه در سخنانی گفت: ایران همواره برای من یک کشور مهم است و امروز بسیار خوشحال هستم که در تهران حضور دارم و در مراسم افتتاح رسمی این نمایشگاه شرکت می‌کنم.

تبادل فرهنگ احترام می‌آفریند

او افزود: این نمایشگاه حاصل یک همکاری مشترک است که آغاز آن به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد و امروز خوشبختانه شاهد این هستیم که نمایشگاهی از آلمان و نیز نمایشگاهی از ایران به صورت هم‌زمان در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است که در واقع میوه و ثمره همکاری دو کشور ایران و آلمان است.

معاون سفیر آلمان در ایران ادامه داد: هنوز موفق نشدیم مردان نمکی ایران را در آلمان نمایش دهیم، اما تلاش خواهیم کرد تا این پروژه مهم همکاری را دنبال کنیم و مردان نمکی ایران را در آلمان به نمایش بگذاریم، چرا که نمایشگاه آنلاین با استقبال بی‌نظیری روبه رو شده و چند ۱۰هزار مخاطب و بازدیدکننده داشته است.

او اضافه کرد: همه بر این باور هستیم که تبادل فرهنگی می‌تواند احترام بیافریند و به زندگی مسالمت آمیز را تقویت کند چرا که فرهنگ مانند یک پل به تقویت ارتباط انسان‌ها کمک می‌کند.

انسان در جستجوی منابع آثاری از ۵ قاره جهان

در ادامه جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران در این مراسم گفت: موزه ملی ایران تجربه برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با کشورهای مختلف را دارد و نمایشگاه موزه لوور را نیز در این محل برگزار کردیم که تنها در یک روز ۱۵هزار نفر از آن بازدید کردند.

او افزود: برگزاری نمایشگاه انسان در جستجوی منابع به این علت مهم است که آثاری از پنج قاره جهان در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید. این دستاورد مهم یک دیپلماسی فرهنگی است و امیدواریم این مسیر در بستر روابط فرهنگی تداوم یابد.

امیدواریم همکاری ایران و آلمان ادامه داشته باشد

توماس اشتولنر معاون موزه معدن آلمان نیز در این مراسم گفت: از دیدن موزه معدن‌نمک چهرآباد زنجان بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. این نمایشگاه حکایت یک همکاری علمی است که ما را به ایران متصل می‌کند. مسائل فرهنگی مورد توجه دو کشور قرار دارد و امیدواریم همکاری‌های فرهنگی بین ایران و آلمان ادامه داشته باشد.

شناخت از طریق میراث‌فرهنگی صادق‌ترین شناخت است

محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: همیشه اعتقاد داریم نتیجه شناخت، دوستی است و عدم شناخت یا شناخت بد نتیجه آن دشمنی است. مردم آلمان و مردم ایران در سایه یک قرن همکاری فرهنگی امروز شناخت خوبی از یکدیگر دارند که محصول آن دوستی بین دو ملت است.

او افزود: شناختی که از طریق میراث‌فرهنگی ایجاد می‌شود صادق‌ترین شناخت است، چرا که هویت ملت‌ها در طول هزاران سال شکل گرفته و فرهنگ و تمدن ما نشان می‌دهد هروقت با تمدن‌های دیگر در ارتباط بودیم شکوفاترین دوران تمدنی ما بوده است.

ارتباط با ایران برای ما حائز اهمیت است

 استفان بروگر هوف رئیس موزه معدن بوخوم آلمان نیز که به صورت ویدئوکنفرانسی در این مراسم سخنرانی می‌کرد، در سخنانی گفت: ارتباط با کشورهای مختلف در حوزه‌های فرهنگی از جمله ایران برای ما بسیار اهمیت دارد. چرا که اعتقاد داریم این همکاری‌ها فرصت مناسبی برای کسب شناخت بیشتر کشورها از یکدیگر است.

او ادامه داد: این موضوع به این علت مهم است که بسیاری از فنونی که از گذشته وجود داشته اکنون نیز کاربردهایی دارد چرا که این‌ها المان‌های تاریخی و باستانی هستند که در تمام دوران می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. به همین خاطر از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران برای برگزاری این نمایشگاه تشکر ویژه می‌کنم.

همدلی باستان‌شناسان دو کشور در حوزه معدن نمک

مونیکا لوتر از بنیاد گردا هنکل نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در سخنانی در این مراسم گفت: از طریق همکاری دو موزه بوخوم آلمان و شهر زنجان ارتباط بسیار خوب فرهنگی بین ایران و آلمان برقرار شده و در سایه این همکاری بنیاد ما در حفاظت از یافته‌های باستانی در معدن نمک چهرآباد زنجان نقش مفیدی را ایفا کرده است.

او افزود: آنچه که باعث این همکاری شده همدلی باستان‌شناسان دو کشور در حوزه معدن نمک بوده که باعث شده تا شاهد تقویت همکاری‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک باشیم.

سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران نیز در این مراسم در سخنانی گفت: موزه‌ها از نظر ایکوم یکی از وظایف اصلی‌شان ایجاد صلح و هم‌زیستی است. این وظیفه از طریق تعامل و همکاری با موزه‌های مختلف دنیا محقق می‌شود. فراموش نکنیم که ایران و موقعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را یک راه نامید، راهی که بسیاری از تمدن‌ها را بهم وصل می‌کند.

محیط طباطبایی ادامه داد: از فرهنگ و تاریخی صحبت می‌کنیم که در ذات خود همیشه جهانی زندگی کرده است و در این نمایشگاه ارتباط جهانی ایران را با گوشه‌ای دیگر از دنیا می‌توانیم ببینیم. امیدوارم در ادامه این فعالیت‌ها شاهد همکاری‌هایی باشیم که همچنان به صلح و دوستی جهان تاکید داشته باشد.

برچسب‌ها موزه ملی ایران علی دارابی میراث فرهنگی آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه ملی ایران علی دارابی میراث فرهنگی موزه ملی ایران علی دارابی میراث فرهنگی آلمان گردشگری و صنایع دستی مراسم گفت موزه ملی ایران همکاری ها ایران و آلمان میراث فرهنگی نمایشگاه ها موزه معدن معدن نمک دو کشور موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟

به گزارش خبرآنلاین، ثبت احوال کشور اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900249

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم