Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کریم خان»، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره جنایت‌های احتمالی ضد انسانی در ونزوئلا آغاز خواهد کرد.

طبق یادداشت تفاهمی که روز گذشته -‌چهارشنبه- توسط خان و «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا امضا شد، خان تصمیم به آغاز پرونده تحقیق حقیقت‌یاب درباره رویدادهای این کشور گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خان بر استقلال دادگاه و سیاسی نشدن تحقیقات آن تاکید کرد.

دولت ونزوئلا نیز اعلام کرد که اعتقاد ندارد وضعیت این کشور مستلزم حرکت از شناسایی اولیه به مرحله تحقیقات باشد.

با این حال، مادورو تاکید کرد که ونزوئلا به عنوان یک کشور به تصمیم برای آغاز تحقیقات احترام می‌گذارد، اما از آن حمایت نمی‌کند.

هم دولت و هم اپوزیسیون ونزوئلا هر یک با اتهام طرف مقابل به ارتکاب جنایت علیه بشریت در اعتراض‌های ضد دولتی در سال‌های اخیر در پی بروز بحران شدید اقتصادی و سیاسی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواستند تا امکان آغاز چنین تحقیقاتی را بررسی کند.

 

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ونزوئلا جنایت های بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه «المنار»، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» برای جلوگیری از صدور این قرار، تماس‌های فشرده و خاصی با مقامات آمریکایی داشته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو» از احتمال بازداشتش، بسیار نگران و مضطرب است، افزود: علاوه بر او ممکن است قرار بازداشت وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم صادر شود.

دیگر خبرها

  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • اسرائیل صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دیوان بین‌المللی کیفری را جدی می‎‌گیرد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!