Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری البرز گفت: متاسفانه برخی متولیان غیرمجاز اعم از دهیاری‌ها، شوراهای روستایی مجوز ساخت و ساز  و اجاره کتبی و شفاهی غیرمجاز برای ساخت و ساز می‌دهند که در این خصوص دستور داده شده در مورد این اشخاص تعقیب قضایی انجام شود.

حسین فاضلی هریکندی به همراه معاونان خود با حضور در حوزه قضایی طالقان ضمن بازدید از این واحد قضایی به گفت و گو با مراجعان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح برنامه حضور مدیران دادگستری استان در مراجع قضایی و بررسی مستقیم مشکلات مراجعان و اصحاب پرونده گفت: در این برنامه که برای اولین بار از شهرستان طالقان آغاز شده مجموعه مدیران دادگستری در همه واحدهای قضایی حاضر شده و به مشکلات و درخواست های مردمی رسیدگی می کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: طبق اطلاع رسانی قبلی انجام شده این دیدارها در محل دادگستری طالقان انجام شد و با تعداد زیادی از مراجعان به گفت و گو پرداختیم.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه با اشاره به ویژگی های طبیعی و جمعیتی منحصر به فرد شهرستان طالقان متذکر شد: علاوه بر مشکلات عمومی مشکل عمده موجود در این حوزه قضایی، در حوزه تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و اراضی موجود در محدوده سد طالقان است.

وی ادامه داد: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، از سال ۹۸ که توفیق خدمت در استان داشتم از ابتدا اعلام شد که با توجه به «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» هرگونه ساخت و ساز در خارج از بافت روستا و زمین های زراعی باید با رعایت قوانین موضوعه باشد.

فاضلی هریکندی بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد و گفت: در مورد ساخت و سازهایی که قبلا انجام شده است همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده متاسفانه برخی متولیان غیرمجاز اعم از دهیاری‌ها، شوراهای روستایی مجوز ساخت و ساز  و اجاره کتبی و شفاهی غیرمجاز برای ساخت و ساز می‌دهند که در این خصوص دستور داده شده در مورد این اشخاص تعقیب قضایی انجام شود.

وی متذکر شد: بخشی از ساخت و سازها به دلیل نیاز مالکین است که این موضوع در قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز طرح خواهد شد و مطابق تبصره یک ماده ۲قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در مواردی که نیاز شخصی مالکین است اقدام قانونی باید از سوی کمیسیون موضوع تبصره۱ ماده ۱ قانون مربوطه صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، گفت: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرونده به دادگستری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، اصغر جهانگیر شامگاه چهارشنبه در سفر به کیش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر در دستگاه قضایی بالا بودن ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی مردم از حقوق خود و قوانین، تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی راهکاری برای کاهش ورود پرنده به دادگستری‌ها است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی و تلاش جهت حل مشکلات مردم در نقاط مختلف از جمله اهداف سفرهای استانی رئیس قوه قضادئیه است، تصریح کرد: امشب نیز شاهد سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان هستیم که در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر خدمت‌رسانی مستقیم و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی مردم انجام شده است.

جهانگیر خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه به همراه گروهی از مدیران و روسای سازمان‌ها به هرمزگان سفر کرده و هرکدام از مسئولان ماموریت حضور در یک منطقه و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و سرعت بخشی به حل آنها را دارند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل