Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:07:27 GMT

دیدار خداحافظی مرکل و ماکرون

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۸۸۰۷۱

دیدار خداحافظی مرکل و ماکرون

روز گذشته آنگلا مرکل و همسرش به دعوت "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه دیدار خداحافظی را در شهر تاریخی بون فرانسه برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که آخرین روزهای دوران صدر اعظمی 16 ساله خود را می گذراند و حداکثر تا ماه دسامبر در مسئولیت خود هست، روز گذشته از این فرصت استفاده کرده تا از رئیس جمهوری خداحافظی کند که در 4 سال گذشته بیشترین ارتباط را با او داشته است و آن کسی نیست جز "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماکرون مرکل را در شهر بون فرانسه مورد استقبال قرار داد. مرکل به همراه همسرش "یوآخیم سائر" توسط ماکرون و همسرش پذیرفته شد. در آنجا صدها نفر از صدر اعظم استقبال کردند.

مرکل تور کوتاهی را در این شهر تاریخی فرانسه انجام داد و چندین عکس یادگاری گرفت.

کاخ الیزه اعلام کرد که این سفر پایانی است بر همکاری پر بار بین رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان هم در سطح همکاری های دوجانبه و هم در سطح اروپایی. ماکرون تدارک این دیدار خداحافظی با مرکل را از تابستان دیده بود.

رابطه مرکل و ماکرون فراز و فرودهای زیادی داشت و این دو اختلاف نظرها و تفام هایی را در بسیاری مسائل داشتند.

ماکرون همچنین در این دیدار بالاترین نشان افتخار فرانسه را به مرکل اهدا کرد.

ماکرون از دولت آینده آلمان هم انتظارات زیادی دارد.

روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در مطلبی با اشاره به دیدار خداحافظی مرکل و ماکرون نوشت: ماکرون در عین حال که مرکل را تمجید می کند هم زمان رویاهایی را در سر می پروراند که البته جانشین احتمالی مرکل به راحتی نمی تواند آن را برآورده کند.

پاریس با نگاهی به مذاکرات ائتلافی در برلین همچنین انتظاراتی از "اولاف شولتز"، جانشین احتمالی مرکل دارد. این نامزد صدر اعظمی سوسیال دموکرات ها که حزبش پیروز انتخابات پارلمانی اخیر در آلمان بود توسط برخی ها به عنوان جانشین ایده آل برای مرکل از نظر فرانسه تلقی می شود. با این وجود برخی مسائل وجود دارد که پاریس با توجه به عهده داری ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا در نیمه ابتدایی سال آینده امیدوار است که آلمان به سرعت درباره آن شفاف سازی کند و البته در برخی مسائل زمینه هایی برای اصطکاک ایجاد می شود.

مرکل در انتخابات پارلمانی اخیر در کشورش شرکت نکرد و بعد از 16 سال صدر اعظمی بر آلمان در روزهای آینده این کرسی را تحویل جانشین خود می دهد.

" اولاف شولتز"، رئیس حزب سوسیال دموکرات که حزبش پیروز انتخابات پارلمانی در این کشور بود اخیرا اعلام کرده است که انتظار می رود مذاکرات رسمی برای تشکیل دولت ائتلافی با سبزها و لیبرال دموکرات تا ماه دسامبر به توافقی برای تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل (چراغ راهنمایی) دست یابند.

واکنش تند استرالیا به توهین‌های ماکرون در جریان مناقشات زیردریایی میقاتی به مرکل و ماکرون چه گفت؟

در انتخابات پارلمانی اخیر در آلمان حزب سوسیال دموکرات با اختلاف اندک از اتحادیه احزاب متحد مسیحی پیروز این انتخابات شد و توانست 25.7 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با ریزش تاریخی در آراء خود مواجه شده و 24.1 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب سبز هم با کسب 14.8 درصد آراء شهروندان بهترین نتیجه تاریخ خود را به دست آورد. لیبرال دموکرات ها هم در این انتخابات 11.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10.3 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. چپ ها هم 4.9 درصد آراء در این انتخابات را کسب کردند.

در حال حاضر مذاکرات برای تشکیل ائتلاف موسوم به آمپل در آلمان در جریان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امانوئل ماکرون آنگلا مرکل امانوئل ماکرون آنگلا مرکل درصد آراء شهروندان انتخابات پارلمانی دیدار خداحافظی مرکل و ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر

«شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: دو شب قبل آنالنا بربوک با ینس استولتنبرگ در رستوران هتل Telegraphenamt در برلین تقریباً سه ساعت دیدار کردند. این دیدار مخفیانه که تا پاسی از شب ادامه داشت به دور از هجوم خبرنگاران برگزار شده بود. محور گفتگو‌های این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

عصر پنجشنبه، مایکل کرنر، عکاس نشریه بیلد، از دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان حین خروج از هتل در حالی که تحت تدابیر امنیتی هفت افسر محافظ بودند، فیلم گرفت.

گفته می‌شود که استولتنبرگ شخصاً از وزیر امور خارجه آلمان درخواست ملاقات کرده است. ادعا می‌شود این دیدار در مورد امنیت اروپا و کمک بیشتر به اوکراین بوده است. با این حال، هیچ یک از دو طرف درباره گزارش روزنامه بیلد و دیدار محرمانه پاسخی نداده اند.

این روز‌ها استولتنبرگ در آلمان به سر می‌برد تا برای نشست ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌شود، آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وست هم ۲ - ۲ لیورپول/ خداحافظی رسمی کلوپ و تیمش با رقابت بر سر قهرمانی + فیلم
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا