Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جواد واحدی ظهر امروز در جریان نهمین سفر استانی هیأت دولت به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری، احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها و مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بناهای تاریخی استان سمنان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری در استان، اجرای پروژه‌های بازنگری مطالعات و تأمین زیرساخت به منطقه نمونه گردشگری آبگرم، تهیه مطالعات مدیریت گردشگری جنگل جهانی هیرکانی ابر، کمک به تکمیل زیرساخت‌های شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد، ساخت و نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف و شهرهای نمونه گردشگری و تکمیل بازارچه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی استان سمنان ۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص یافت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای اجرای پروژه‌های احداث، تکمیل، تجهیز، مرمت موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های استان نیز ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص یافت.

واحدی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل تکمیل ساختمان موزه بزرگ استان سمنان، تکمیل و به‌روزرسانی سیستم و شبکه حفاظتی و امنیتی و مرمت موزه باستان‌شناسی گرمابه پهنه سمنان، موزه باستان‌شناسی اقوام گرمسار، موزه مردم‌شناسی شاهرود، موزه چهل‌ستون سرخه، خانه لطفی دامغان و موزه‌های خصوصی استان سمنان شامل موزه باغ امیر سمنان، مهر و سکه سمنان، موزه قاطول، موزه عشایری ایل سنگسر، موزه فسیل مهدی‌شهر، موزه آب شاهرود و موزه روستایی خیج است.

او گفت: برای اجرای مرمت و سامان‌دهی بافت‌ها و بناهای تاریخی استان سمنان نیز ۲۰۰ میلیارد ریال به نسبت مساوی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اختصاص یافت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این طرح‌ها شامل تکمیل مطالعات و ضوابط اختصاصی و تدقیق بافت تاریخی شهر سمنان، تهیه مطالعات و ضوابط اختصاصی هشت بافت تاریخی مصوب فاقد ضوابط شامل بسطام، امیریه، دیباج، مجن، کلاته‌خیج، میامی، بیارجمند، آرادان، مرمت اضطراری و حفاظت از بافت تاریخی و بناهای تاریخی شهر سمنان، میامی، شاهرود، بسطام، سمنان و مجموعه تاریخی حصار دامغان است.

واحدی افزود: مرمت و حفاظت از جاده سنگ‌فرش قصر بهرام، تکمیل و ساخت پوشش و المان مقبره بایزید بسطامی، مرمت و سامان‌دهی مقبره شیخ علاءالدوله بیابانکی، مرمت و ساماندهی قلعه پاده، مرمت و سامان‌دهی بافت تاریخی فرومد و مسجد جامع فرومد، تهیه طرح مرمت قلعه دولت‌آباد دامغان و عملیات اضطراری نجات بخشی قلعه و تهیه طرح مرمت قلعه پاچنار و عملیات اضطراری نجات بخشی قلعه از دیگر پروژه‌های مصوب در این زمینه است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی معاون امور مجلس اختصاص اعتبار سفر رئیس جمهوری به سمنان معاون امور مجلس گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مرمت و سامان دهی میلیارد ریال استان سمنان بافت تاریخی اختصاص یافت پروژه ها موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود