Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر شبکه های آبیاری و زهکشی وزارت جهاد کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری و بازدید از سد بیرکان اظهار داشت: بیش از ۵۵ درصد اراضی آبی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شدند که این مقدار تقریبا دو برابر متوسط کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پیش بینی شده اعتبار مورد نیاز سد بیدکان در پروژه‌های پیشنهادی سفر ریاست جمهوری تعریف گردد، و با همکاری کمیسیون کشاورزی اعتبارات لازم به منظور تکمیل شبکه‌های آبرسانی در این سد تامین شود.

ابوالحسنی اضافه کرد: امسال به منظور تجهیز و تکمیل شبکه‌های آبیاری در کشور حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است که سه میلیارد تومان از این اعتبار برای تکمیل بیدکان در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

او اظهار داشت: در کشور، دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار شبکه اصلی در کشور داریم که یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار شبکه فرعی از این مقدار ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

تجهیز بیش از ۶۷ هزار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین

بیدکان منطقه‌ای تفریحی گردشگری در استان چهار محال و بختیاری است که در۴۱ کیلو متری غرب شهرستان شهرکرد، در۸کیلومتری جنوب غرب شهر هارونی دارد.

این منطقه به دو بخش بیدکان بالا وبیدکان پایین تقسیم میشود و دارای سدی خاکی به طول تاج ۵۱۰متر و ۴۰متر ارتفاع از کف می‌باشد. سد خاکی بیدکان قابلیت ذخیره‌سازی ۹ میلیون متر مکعب آب را دارا می‌باشد و آب کشاورزی ۸روستای بخش لاران شهرستان شهرکرد را تامین می‌کند.

منطقه بیدکان دارای چشمه‌های جوشانی است که آب دریاچه سد خاکی بیدکان نیز از همین چشمه‌ها تامین می‌شود. ۲۵۰۰هکتار از اراضی منطقه بیدکان توسط آب سد آبیاری می‌شوند و این مساله باعث به وجود آمدن اکوسیستم زیبا و طبیعت بکری شده است.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد چهارمحال چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • کاهش آفت ملخ در زمین‌های کشاورزی با بارش‌های بهاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری