Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سپتامبر سال گذشته میلادی تا به حال بیش از ۷۰ مورد از رفتارهای نژادپرستانه در ارتش کانادا بررسی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از CBCNEWS، گزارشی که زمستان گذشته برای فرمانده موقت ارتش تهیه شد و بر اساس قوانین دسترسی به اطلاعات به دست آمد، نشان می‌دهد که تا آن زمان ۱۱۵ پرونده فهرست بندی شده بود که ۵۷ مورد از آنها توسط مقامات نظامی بررسی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارقام به روز شده تا پایان ماه اوت ۲۸ مورد اتهام دیگر را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۱۳ مورد به اندازه کافی جدی تلقی شدند تا تحقیقات پلیس را ضروری بدانند.

فرمانده ارشد سابق ارتش و سرپرست فعلی ستاد دفاع، ژنرال وین ایر، پس از یک سری حوادث و تحقیقات برجسته، دستور سرکوب گسترده نژادپرستی در ارتش را صادر کرد.

او دستورالعملی ۲۵ صفحه‌ای صادر کرد که بر اساس آن سربازان ملزم می‌شوند در صورت مشاهده یا آگاهی از نژادپرستی و رفتار نفرت انگیز، به مافوق خود گزارش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار نشوند، ممکن است عواقب جدی در پی داشته باشد، ایر گفت که آنها قصد دارند اعضا را در قبال اقدامات خود مسؤول نگه دارند.

اکثر موارد رفتار نژادپرستانه در ارزیابی ارتش در اوایل امسال و در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ پس از صدور دستور ایر گزارش شد. دامنه بررسی آماری به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد؛ اما برخی از حوادث هم به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد.

موضع سرسختانه ژنرال پس از پرونده یک تکاور کانادایی سابق مطرح شد که با دو گروه معروف نژادپرستی درگیر بود و از نخست‌وزیر جاستین ترودو به عنوان «حرامزاده خیانتکار» یاد می‌کرد.

هفته گذشته، یکی دیگر از نیروهای ذخیره سابق، مانیتوبان پاتریک ماتیوز، به دلیل نقش داشتن در آنچه توطئه خشونت آمیز برای راه اندازی یک «جنگ نژادی» در ایالات متحده از طریق گروه افراطی راستگرا خوانده بودند، به ۹ سال زندان محکوم شد.

اکثر قریب به اتفاق پرونده‌ها (۸۸ درصد) مربوط به اعضای با درجه‌های پایین‌تر و درجه داران از جمله سرجوخه و گروهبان بود.

تقریباً یک چهارم دیگر پرونده‌ها در حال بازنگری اداری است و وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد که «شایستگی افراد برای ادامه خدمت» در نیروهای مسلح کانادا را مشخص می‌کند.

اندکی کمتر از ۱۰ درصد پرونده‌ها موضوع سیستم جداگانه انضباطی بوده است. حدود ۲۰ درصد از پرونده‌ها شکایات بی‌اساس تلقی شدند.

ارائه و تجزیه و تحلیل آماری به شدت روی ارتش متمرکز شده است. نیروی هوایی و نیروی دریایی سال گذشته نیز دستورالعمل‌های گزارشی خود را برای کسانی که شاهد رفتارهای نژادپرستانه بودند، صادر کردند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پرونده‌های کالاهای قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان، سال گذشته به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق، این اقدام طی دو سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حجمی که این کالاها از انبارهای بنادر، گمرکات و اداره اموال تملیکی اشغال می‌کنند و هزینه بالای نگهداری از آن‌ها که موجب ضرر به بیت‌المال می‌شود، دستور داده شد تا نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها از مراجع قانونی اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: این پرونده‌ها از طریق فروش و بازگشت به مالک، تعیین تکلیف شده و از مجموع آن، حدود چهار هزار میلیارد ریال به بیت‌المال بازگشته است، در این مدت همچنین ۲۹۹ فقره پرونده از طریق برائت و ۱۹۲ فقره نیز به لحاظ غیرقابل مصرف بودن از طریق معدوم‌سازی تعیین تکلیف شده است.

دهقانی با قدردانی از پیگیری‌های دادستان مرکز استان و دادستان‌های آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) و تلاش‌های مدیران اداره اموال تملیکی استان، اضافه کرد: از آذر سال گذشته با تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی، ۹۱۰ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شد که روند تعیین تکلیف کالا در انبارهای استان را صعودی کرده است.

وی تصریح کرد: فروش ۵۶ دستگاه خودرو به ارزش حدود هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال، ۳۴۸ شاخه لوله آهنی به ارزش ۳۴۵ میلیارد ریال، یک کانتینر لوازم یدکی قاچاق به ارزش ۳۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال و پارچه‌های قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال، یک فقره انهدام تخصصی دارو از پرونده‌های مهم تعیین تکلیف شده استان در سال گذشته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۹۶۰ تن برنج به ارزش ۱۴۳ میلیارد ریال و ۶۹۸ تن ذرت به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال به عنوان مصرف ثانویه تعیین تکلیف و به فروش رسید.

کد خبر 749079

دیگر خبرها

  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • انتقام سیمئونه از والورده / باز هم نژادپرستی در لالیگا!
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود