Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فوت ۱۱۹۵ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ تنها طی شبانه روز گذشته، شمار قربانیان کرونا در روسیه از مرز ۲۴۳ هزار نفر گذشت و با شناسایی بیش از ۴۰ هزار مورد جدید آلودگی، تعداد روس‌های مبتلا به این عفونت به ۸ میلیون و ۶۷۴ نفر می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 195 مورد افزایش یافت که بیشترین موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا در کل دوره اپیدمی در روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص یک روز قبل یک هزار و 189 مورد ثبت شده بود.

بدین ترتیب، در مجموع تاکنون 243 هزار و 255 شهروند روس در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو - 97 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 75 مورد، در منطقه مسکو - 52 مورد و در منطقه کراسنودارسک نیز 45 مورد گزارش شده است.

طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی شبانه روز گذشته 40 هزار و 217 مورد افزایش یافت تا در مجموع تعداد افراد مبتلا به این عفونت به 8 میلیون و 673 هزار و  860 نفر برسد.

بیشترین موارد ابتلای جدید طبق معمول 6 هزار و 305  مورد آلودگی جدید در شهر مسکو، 3 هزار و 271 مورد در شهر سن‌پترزبورگ، 2 هزار و 732 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 953  هزار و 239 نفر افزایش یافته است.

ضمن اینکه، تعداد شهروندان روس معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 31 هزار و 928 نفر افزایش یافته است (این شاخص نیز رکورد جدیدی در تعداد افراد درمان شده است). بدین ترتیب در مجموع شمار شهروندان روس درمان شده به 7 میلیون و 477 هزار و  366 نفر رسیده است.  

طبق اطلاعات این ستاد تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در پایتخت روسیه به یک میلیون و 843 هزار و 362 نفر افزایش یافت. شمار تلفات این عفونت در این شهر به 31 هزار و 728 نفر رسیده و یک میلیون و 618 هزار و 624 نفر از ساکنین مسکو تاکنون درمان شده و در حال حاضر 193 هزار بیمار همچنان تحت درمان هستند.

تعطیلی سراسری یک هفته‌ای در شهر مسکو تمدید نخواهد شد

این در حالی است که "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که "روزهای بدون کار" در شهر مسکو به احتمال زیاد تمدید نخواهد شد، چرا که روند ابتلا به کووید-19 در این شهر تثبیت یافته و تعداد بیماران بستری شده مبتلا به نوع شدید این عفونت کاهش یافته است.

به گفته وی، از روز دوشنبه آینده، محدودیت‌های اعمال شده به سطح قبلی، یعنی - باقی ماندن افراد بالای 60 سال در منازل و انتقال 30 درصد از کارکنان اداری به سیستم کار از راه دور باز خواهد گشت و روند زندگی در پایتخت به حالت عادی باز می‌گردد.

افزایش ابتلای کودکان به کرونا در مسکو/ارتش روسیه وارد عمل شدثبت بیشترین موارد مرگ روزانه بیماران کرونایی در پایتخت روسیهنگرانی شهردار پایتخت روسیه از افزایش روند شیوع کرونا

در همین رابطه، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز یادآور شد که هنوز تصمیمی در خصوص ادامه روزهای تعطیلی سراسری در روسیه گرفته نشده است. به گفته وی، طبق دستور رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، بیمارستان‌های نظامی صحرایی از سوی وزارت دفاع روسیه در چند منطقه کشور که وضعیت اپیدمی در آنها وخیم گزارش شده، ایجاد شده و در آنها تیم‌های پزشکی ارتش به مداوای مبتلا به کووید-19 مشغول هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه بیشترین موارد شهر مسکو روز گذشته کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آژانس فرانس پرس، پس از آنکه مسکو اعلام کرد که یک شرکت تابعه شرکت گرمایشی ایتالیایی با نام «آریستون» (Ariston Thermo Group) را تحت «مدیریت موقت» غول انرژی دولتی خود یعنی «گازپروم» قرار می دهد، رم امروز شنبه سفیر مسکو را احضار کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا در رسانه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) خود در این ارتباط نوشت: دولت ایتالیا درخواست شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن شرکت گرمایشی ایتالیایی «آریستون» را دارد.

این مقام ایتالیا در ادامه اضافه کرد که از مقام ارشد وزارت خارجه کشورش خواسته است تا سفیر روسیه را احضار کند.

وی اضافه کرد: به وزارت خارجه دستور دادم تا سفیر روسیه را احضار کند. رم خواستار شفاف‌ سازی درباره موضوع ملی شدن گروه آریستون است که با بروکسل و آلمان نیز همکاری می‌ کند.

وی گفت که پیشتر با سفارت ایتالیا در مسکو پس از تصمیم برای انتقال مالکیت شرکت به مدیریت موقت گازپروم تماس گرفته و این اقدام را غیر منتظره توصیف کرده است.

کد خبر 6090323

دیگر خبرها

  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم