Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد تقی امیری خراسانی ظهر امروز با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان اظهار کرد: امیدواریم اتفاقات مثبتی طی این مدت رقم بخورد. 

وی با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی در سطح وزارت و مجلس موضوعات متعددی را در دست بررسی دارد، افزود: با رقم خوردن زندگی ماشینی و دیجیتالی بین مردم و ورزش‌های بومی محلی فاصله فراوانی افتاده است و با توجه به اینکه بالغ بر یکهزار بازی و ورزش بومی و محلی در کشور وجود دارد، اما در حال حاضر فقط بالغ بر هشتاد بازی محلی در کشور ثبت ملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیری خراسانی به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون توجه ویژه به بازی‌های بومی محلی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب طی دیداری که اخیرا با جمعی از ورزشکاران و قهرمانان داشته‌اند به توجه بیشتر و گسترش بازی‌های بومی محلی از جمله چوگان تاکید فراوان داشتند. 

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی کشور با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند در توسعه چنین بازی‌هایی بسیار مثمر ثمر باشد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد ایستگاه‌های دائمی بازی‌های بومی محلی در سطح پارک محلات شهرها هستیم و قصد داریم یک روز از هفته را به برگزاری یکی از بازیهای بومی محلی همان خطه اختصاص دهیم. 

امیری خراسانی با اشاره به برگزاری برخی از برنامه‌های ورزشی در محلات توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری‌های کشور بیان کرد: قصد داریم با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری‌های کشور به صورت منظم بازی‌های بومی محلی را در قالب لیگ برگزار کنیم این یکی دیگر از راه‌های توسعه ورزش‌های بومی و محلی است. 

وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان فعال در عرصه ورزش تمایل به کسب مدال و شرکت در جشنواره دارند، گفت: در این راستا قصد داریم برای نخستین بار نسبت به تشکیل و برگزاری لیگ ورزش‌های بومی و سنتی در کشور اقدام کنیم.

در حال بروزرسانی...

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش رهبر معظم انقلاب شهر رشت فدراسیون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری های کشور شورای شهر رشت بازی های بومی محلی ورزش های بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان میاندوآب در حاشیه این مسابقه با تبریک هفته سلامت اظهار داشت: سلامت همکاران و ایجاد نشاط و شادابی بین همکاران از اهمیت خاصی برخوردار است. حسین اصغری افزود: به منظور ترویج سبک زندگی سالم و همچنین ورزش و تحرک در بین همکاران، مسابقه فوتبال به همت واحد ورزش در چمن اختصاصی امور آب و فاضلاب شهرستان میانداب برگزار شد.  این مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب