Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضورش در مرکز پژوهش‌های سرطان پستان جهاد دانشگاه تهران گفت که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص سرطان پستان به ویژه در فرهنگ جامعه ما نقش بسیار کلیدی در کنترل آن دارد.

به گزارش ایسنا، سمیه رفیعی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«با حضور در مرکز پژوهش‌های سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران از بخش های مختلف این مرکز دیدن و با پزشکان هم گفتگویی هم داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه شایع‌ترین سرطان در زنان که سهم ۳۰ درصدی از کل ابتلای زنان به سرطان را به خود اختصاص می‌دهد، همین نوع سرطان است و ۱۰ درصد از موارد مرگ و میر زنان مبتلا به سرطان نیز به سرطان پستان اختصاص پیدا کرده است.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد یک هشتم از زنان در دنیا، در طول زندگی خود این بیماری را تجربه می‌کنند و فراوانی ابتلاء به آن در ایران بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی و در جهان حدود ۶۰ سالگی است.

اما نکته بسیار مهم در این بیماری «تشخیص زود هنگام» آن است، بنابراین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درخصوص سرطان پستان (Chest Cancer) به ویژه در فرهنگ جامعه ما نقش بسیار کلیدی در کنترل آن دارد.

پژوهشگاه سرطان پستان جهاد دانشگاهی تهران یکی از ذخایر ارزشمند حوزه پژوهش و درمان کشور است که با داشتن آخرین تکنولوژی‌ها و دانش روز و همچنین متخصصین توانمند تمام فرآیند پژوهش، تشخیص و درمان را به صورت یکپارچه و متمرکز در خود گنجانده است.

آگاهی بخشی در مورد سرطان پستان وظیفه اجتماعی همه‌ آحاد جامعه است، چه قانونگذار باشیم، چه هنرمند یا پزشک و چه زن باشیم یا مرد …

همچنین با تخصیص مبلغی برای کمک به مرکز پژوهش های سرطان پستان جهاددانشگاهی تهران از محل اعتبارات دفتر نمایندگی ، خواستار توسعه این مراکز در نقاط مختلف کشور شدم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمیه رفیعی سرطان پستان آگاهی بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس