Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین سیدجواد هاشمی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) در یادداشتی که به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی نوشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است، می‌نویسد: یک خبر به‌سرعت در صدر اخبار رسانه‌های دنیا و نیز شبکه‌های اجتماعی داخلی قرار گرفت: در پی رفتار خبیثانه ناو جنگی آمریکا با لباسی مبدل در آب‌های جنوبی کشور مبنی بر سرقت نفت‌کش ایران در آب‌های دریای عمان، قایق‌های تندروی سپاه پاسداران واکنشی قاطع نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها با عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفت‌کش و تصرف آن؛ این نفت‌کش با یک نبرد نابرابر را در ساعت ۸ صبح سوم آبان ماه ۱۴۰۰ به‌سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

منهای جزئیات درگیری اخیر نیروی دریایی سپاه با ناوهای آمریکایی این اقدام نیروی دریایی سپاه که بسیار غرورآفرین بود، حاوی پیام و دستاوردهای بزرگی برای کشورمان است:

۱. تجلی قدرت اطلاعاتی ایران در تشخیص ربایش آمریکا در لباس مبدل

۲. بروز اجرای پرقدرت و سریع عملیات پیچیده اطلاعاتی - نظامی توسط نیروی دریایی سپاه بر ضد نیروهای پر تجهیزات نظامیان آمریکایی

۳. پوشالی بودن هیمنه آمریکا در جهان با شکستن قدرت دریایی آن‌ها در برابر کشور ایران اسلامی

۴. زنده شدن یاد خیس کردن نظامیان آمریکایی در دستگیری قبلی آنان (۲۲ دی ۱۳۹۴) در برابر نیروی دریایی ایران

۵. نمایش توانمندی و کارآمدی تولیدات خودکفایی نظامی ایران در شرایط تحریم و بلااثر بودن تحریم‌های ظالمانه آمریکا

۶. معادله‌ای که آمریکایی‌ها سعی داشتند با یک‌ ضرب شست نظامی و توقیف نفت‌کش ایران در مذاکرات آتی هسته‌ای (برجام) شروط خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کنند، اکنون معکوس شده و آنان در نقطه ضعف قرار گرفته‌اند.

۷. در ماه‌های اخیر با روی کار آمدن دولت جدید انقلابی، دولت با اعتمادبه‌نفس کامل در حال بازیگری در عرصه بین‌الملل است و این اقدام اقتدار دیپلماسی را ارتقا بخشید.

۸. آمریکایی‌ها که با افزایش تحریم‌ها به دنبال فشار به ایران هستند و از دور زدن تحریم‌ها و فروش مخفیانه نفت ایران به کشورهای دیگر به شدت عصبانی هستند و موضوع محدود کردن ایران را دنبال می‌کنند، با این اقدام ایران علاوه بر عصبانیت بیشتر آنان، ناتوانی‌شان آشکار شد.

۹. جمهوری اسلامی که پیش‌ازاین بر کنترل تنگه هرمز تأکید داشت؛ اکنون راهبرد دفاع بازدارندگی‌اش به فراتر از آب‌های سرزمینی افزایش یافته است. و از این به بعد یگان‌های رزمی سپاه می‌توانند در آب‌های آزاد جهان نیز پیشرفته‌ترین عملیات‌ها را طراحی کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به اجرا درآورده و منافع ملی‌مان را تضمین بخشند.

۱۰. نیروی دریایی کلاسیک آمریکا از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی قابلیت مقابله با نیروهای سپاه پاسداران که جنگ چریکی در دریا را به‌خوبی اجرا می‌کنند؛ ندارد و این اولین تقابل ناموفق آن‌ها نیز نبوده است.

۱۱. بلااثر شدن حربه گزینه نظامی آمریکا علیه ایران و عملاً این گزینه پوشالی از روی میز آنان برداشته شده است.

۱۲. رژیم صهیونیستی که هرازگاهی از حمله به ایران سخن می‌گفت نیز حساب کار دستش آمده و از این به بعد با وحشت مواجه خواهد شد.

۱۳. کشورهای غرب‌گرای منطقه نیز که برای برقراری امنیت خود متکی بر آمریکا بوده‌اند، به توان ایران پی برده و راهی جز اتکا به کشور مقتدر اول منطقه ندارند و بایستی برای حل مشکلات منطقه بدون اتکا به نیروهای بیگانه وارد مذاکره و حل مشکلات شوند.

۱۴. دل‌های همه آزادیخواهان و نیز محرومان جهان را خشنود و به نجات از سلطه آمریکای جنایتکار امیدوار ساخت.

۱۵. با توجه به تحرکات جدید ایران در صادرات نفت، این عملیات، ضریب امنیت توان دریایی صادرات ایران را افزایش داده و به نقطه اطمینان‌بخش برای کشور رسانده است.

۱۶. تغییر راهبرد ایران از عکس‌العمل (دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی در ۲۲ دی ۱۳۹۴ دو فروند قایق جنگی آمریکایی به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران) به راهبرد پیش‌دستانه تهاجمی در دزدی دریایی آمریکایی‌ها؛ نمونه عملی تجلی تهدید رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به تهدیدهای نظامی مقامات آمریکایی در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ مبنی بر اینکه: «اولاً غلط می‌کنید» و ثانیاً «دوران بزن و دررو تمام شده است»!

۱۷. این دستاورد ادامه ثمره دفاع مقدس است: «معجزه پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید آورد.» (آیت‌الله خامنه‌ای، بند اولاً در برکات انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷)

۱۸. نوید بخش بودن ایستادگی ملت ایران در گام دوم انقلاب: «(انقلاب اسلامی) نماد پر ابهّت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روز به روز برجسته‌تر شد. … ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس‌ازآن هم تا امروز از سلطه دوباره قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.» (آیت‌الله خامنه‌ای؛ بند سابعاً در برکات انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷)

۱۹. اکنون که در پیچ تاریخی انقلاب در حال عبور از گردنه راهزنان و دشمنان انقلاب و نیز مشکلات معیشتی بازمانده از سوء مدیریت‌های پیش از این هستیم، مسئولیت اجتماعی همگان همراهی با مسئولان برای برون‌رفت از مشکلات فعلی و تلاش در جهت تحقق اهداف انقلاب بوده و باید در گام دوم انقلاب اسلامی در کمک به ایجاد تمدن نوین اسلامی کوشا بوده و زمینه‌ساز ظهور مهدوی (عج) باشیم.

۲۰. و دستاوردهای دیگری که در آینده آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين ۱۳ آبان گام دوم انقلاب تمدن اسلامی نیروی دریایی سپاه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی ت ایران نفت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۸۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود