Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر حسین رحیمی روز پنجشنبه در سفر هیات دولت به استان سمنان، در بازدید از طرح‌های مختلف شهرستان‌های آرادان و گرمسار در جمع خبرنگاران به طرح احداث بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اشاره و بیان‌کرد: اجرای این طرح نیازمند دریافت مجوزهای لازم و پیش‌بینی مکان مناسب برای احداث است. 

وی نبود هماهنگی میان وزارتخانه‌ها را مهمترین مانع اجرای پروژه بندرخشک خواند، گفت: امید است با حل مشکلات مذکور، زمینه‌های لازم برای ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی از طرح این موانع و مشکلات در مصوبات سفر امروز رئیس جمهوری و هیات همراه به استان سمنان خبرداد.

وی به بزرگترین سیلوی در حال احداث شرق کشور در گرمسار اشاره و بیان کرد: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به‌عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ساخته می‌شود و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد رسیده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: حدود هشت سال از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد و پیشرفت آن سرعت کمی داشته است.

طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان بررسی می‌شود

وی با ابراز امیدواری در تامین بودجه مورد نیاز تکمیل طرح سیلوی گرمسار در سفر هیات دولت به استان سمنان، گفت: نظارت‌ها در روند تکمیل طرح مذکور باید افزایش یابد تا در مدت زمان قابل قبولی شاهده بهره‌برداری از آن باشیم.

طرح‌ها آبرسانی و تصویه‌خانه آّب به شهرستان‌های گرمسار و آرادان از دیگر طرح‌هایی بود که وزیر دادگستری به آن اشاره و بیان‌کرد: طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه آب گرمسار، پیشرفت قابل توجهی داشته‌است اما تکمیل فاز نخست آن، نیازمند اعتبارات است.

وی هدف از افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه را از ٣٢٠ به ۵٢٠ لیتر بر ثانیه و تامین بهتر آب شرب شهرستان‌های گرمسار و آرادان عنوان کرد.

رحیمی با مهم خواندن طرح آبرسانی به شهرهای کم آب گرمسار، آرادان و ایوانکی، بیان کرد که این طرح با پیش بینی تامین آب به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال از سد نمرود در دست احداث است.

وی گفت: اجرای این طرح با موانعی مواجه است که افزایش هماهنگی‌ میان استان‌های تهران و سمنان از جمله راه‌های رفع این معضلات است.

وزیر دادگستری از طرح و بررسی این طرح در مصوبات نهمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان سمنان خبرداد.

پیش‌بینی اعتبارات لازم برای راهسازی گرمسار به فیروزکوه

رحیمی همچنین به بازدید از طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه که راه دسترسی گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه است اشاره کرد که این طرح در چهار مرحله در بخش استحفاظی شهرستان گرمسار در حال اجراست.

وی راهسازی گرمسار به فیروزکوه را راه مواصلاتی خواند که که جنوب کشور را به شمال متصل می‌کند.

وزیر دادگستری اضافه کرد: اتصال گرمسار و سمنان به شمال کشور، تنها هدف این راهسازی نیست بلکه راه‌اندازی این جاده، سبب کاهش زمان سفر مسافران جنوب به شمال کشور می‌شود.

وی بیان کرد: مسافران که از جنوب عازم شمال کشور هستند، با احداث این جاده دیگر از عبور از استان تهران بی نیاز می شوند و به راحتی از جاده قم به گرمسار می توانند به مقصد خود در شمال کشور برسند.

وی بر اهمیت این طرح نیز تاکید کرد و گفت: اعتبارات لازم به منظور اجرای پروژه فیروزکوه در مصوبات پیش‌بینی می‌شود.

حل مشکلات تنظیم بازار با صدور دستور رئیس جمهوری

فقدان هماهنگی میان چند وزارتخانه و مشکلات تنظیم بازار از دیگر موضوعاتی بود که وزیر دادگستری به آن اشاره کرد و گفت: دولت از ابتدا با مشکل نبود هماهنگی‌های لازم میان وزارت‌های صمت، جهادکشاوری و دادگستری در مسئله تنظیم بازار مواجه بود.

وی تاکید کرد که با دستور رئیس جمهوری، انسجام لازم میان این وزارتخانه‌ها ایجاد شد.

از دیگر خبرهای مورد اشاره رحیمی، تشکیل ستاد تنظیم بازار با نظارت معاون اول رئیس جهوری است که در گذشته زیر نظر وزارت صمت بوده است.

وی به تشکیل کمیته اقدام مشترک میان سه وزارتخانه نیز اشاره کرد و پیگیری مقوله نظارت را از وظایف این کمیته خواند.

وزیر دادگستری کمبود بازرس را از مشکلات نظارت بر بازار معرفی کرد و گفت: افزایش نظارت‌ها از تولید تا مصرف به گونه‌ای طراحی شده است که از ظرفیت‌های مردمی نیز به درستی استفاده شود.

مرغ منجمد ارزان می‌شود

وی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به نشست تنظیم بازار در روز گذشته اشاره کرد و کاهش قیمت مرغ‌ منجمد از کیلویی ۲۵۰هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال را از مصوبات این نشست خواند.

رحیمی گفت: اجازه عرضه بیش از قیمت مصوب این کالا در میادین تره‌بار و خارج از این میادین، وجود ندارد.

وی افزایش توزیع مرغ گرم و تخم‌مرغ در میادین تره‌بار به منظور تامین نیاز شهروندان را خواستار شد و ابراز داشت: قیمت مصوب تخم‌مرغ به صورت فله‌ای و شانه‌ای ۴۳۰هزار ریال است که برخی با بسته‌بندی‌های متفاوت قیمت عرضه آن را افزایش می‌دادند.

برچسب‌ها سمنان گرمسار سفر استانی آرادان امین حسین رحیمی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری سمنان، مقصد نهمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان گرمسار سفر استانی سمنان گرمسار سفر استانی آرادان امین حسین رحیمی دولت سیزدهم استان سمنان وزیر دادگستری رئیس جمهوری تنظیم بازار شمال کشور پیش بینی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داوود آقازاده صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی گرمسار ضمن بیان اینکه در پی وقوع چندین سرقت موضوع در دستور کار رسیدگی قرار گرفت، ابراز داشت: با هوشیاری مأموران انتظامی کردوان هویت سارقان و مخفیگاه آنها شناسایی شد.

وی ضمن بیان اینکه طی عملیات غافلگیرانه سه متهم پرونده دستگیر شدند، افزود: همگی این سارقان سابقه دار به انجام سه فقره سرقت در شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی گرمسار ضمن بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد پنجاه قبضه چاقو و قمه کشف شد، ابراز داشت: انواع مواد مخدر، مشروبات الکلی و یک دستگاه گنج یابی دیگر کشفیات این پرونده بود.

موقوفه‌ای بابیان اینکه متهمان روانه زندان شدند، در ادامه تصریح کرد: دوچرخه، دینام، کپسول گاز، کف کش، دستگاه جوش، ترانس برق از اقلام سرقتی کشف شده این پرونده بودند.

وی افزود: با توجه به کشف اموال مسروقه مال‌باختگان می‌توانند برای شناسایی اموال خود در ساعات اداری به پاسگاه انتظامی کردوان مراجعه کنند.

کد خبر 6086252

دیگر خبرها

  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • پایان مسابقات تنیس در گرمسار و شاهرود
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است