Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش ایثارگران و جامعه هدف استان با موضوع روز ۱۳ آبان و استکبارستیزی که در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد اظهار داشت: هر مطالبه و درخواستی از سوی ایثارگران که مطابق قانون باشد را رسیدگی می‌کنیم و خدمات این بنیاد هوشمند می‌شود تا هر ایثارگری بتواند از طریق تلفن همراه خدمت مورد نیاز خود را پیگیری و دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی، در مجلس و دولت در حال پیگیری است

او افزود: هر نوع خدمتی که از سوی بنیاد و شهید و امور ایثارگران از جمله خدمات بستری، درمان و نیاز به آسایشگاه باشد از این طریق به افراد متقاضی ارائه می‌شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی اضافه کرد: برای اجرای این اقدام مهم یک تیم فنی و منابع مالی نیاز است که مراحل ابتدایی آن آغاز شده و به تدریج محقق می‌شود تا همه چیز روشن و شفاف و قابل گزارش‌گیری باشد و بدین ترتیب هیچ اطلاعاتی پنهان نخواهد ماند و خدماتی که طبق قانون از بیت المال ارائه می‌شود باید به طور کامل عادلانه باشد.

او همچنین از تدوین نظام‌نامه حقوقی برای هر رده ایثارگری خبر داد و گفت: بر اساس آن مشخص می‌شود که به هر ایثارگری باید چه خدماتی ارائه شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: گزارشی در خصوص رعایت قوانین ایثارگری از سوی دستگاه‌ها به مجلس ارائه می‌دهیم و اگر لازم باشد رسیدگی یا عدم رسیدگی دستگاه‌ها به قوانین ایثارگری را تدوین و به مقامات بالاتر نیز ارائه می‌کنیم.

او با بیان اینکه در بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد تغییر رویکرد داریم، افزود: این در حالی است که باید همگان در برابر قانون تمکین کنند و اصلاح و یا وضع قانون جدید هزینه‌بر و زمانبر است و در حال حاضر باید مطابق با قوانین موجود امور را رسیدگی کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ۹ هزار پرسنل در این بنیاد داریم که ۷۰ درصد آن هم از جامعه ایثار و شهادت بوده و همگی خادم هستند.

او در خصوص انتخاب مدیران این بنیاد نیز توضیح داد: در خصوص مدیران هم در بخش اقتصادی وابسته به بنیاد و هم در بخش اداری رویکرد جدید در نظر گرفته شده به این صورت که هر فرد شایسته‌ای که هر فردی می‌شناسد با اولویت جامعه هدف، در سامانه‌ای به نام "شمسا" در مورد مدیران سیاسی و در سامانه امساک در مورد بخش اقتصادی معرفی کنند تا از آن‌ها آزمون و امتحان گرفته شود.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه با سلیقه‌گرایی در انتخاب مدیران مخالفیم، تصریح کرد: در انتخاب مدیران نه سلیقه خودمان و نه سلیقه دیگران ملاک نیست بلکه بر اساس آزمون استاندارد و مصاحبه روانشناسی و مدیریتی، افراد واجد صلاحیت انتخاب و به آن‌ها گواهی‌نامه اعطا می‌شود و چنانچه هریک از این افراد محبوبیت بیشتری داشته باشند و بیشترین اجماع برآن باشد آن فرد را انتخاب می‌کنیم.

او افزود: همچنین زمانی که ۳۳ درصد جامعه هدف از آن ناراضی باشد آن را عزل می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از اعطای همه اختیارت به مدیران کل در استان‌ها خبر داد و گفت: تمامی اختیارت را تفویض کرده تا خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهتر انجام شود.

او در پایان خطاب به ایثارگران این استان، گفت: شما نخبگان اعتقادی و سیاسی هستید و زمانی که انقلاب نیاز به همراهی داشت، شما از محدود افرادی بوده‌اید که به حفاظت از دین خدا و انقلاب پرداخته‌اید که ما قدر شما را می‌دانیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خدمات شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است

ایسنا/گیلان رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است.

سرهنگ محمد یعقوبی ۱۶ اردیبهشت ماه با بیان اینکه خدمت به مردم بالاترین عبادت است، اظهار کرد: شهدا ستارگان آسمان‌هاهستند تا ما راه را گم نکنیم لذا باید با تمسک به وصایای شهدا با توجه به هدفی که برای خدمتگزاری به مردم داریم، گام برداریم.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین حمایت از فرزندان و خانواده‌های شهدا بویژه محافظت در برابر آسیب‌های اجتماعی، افزود: مسئولیتی بر گردن ما است که باید برای فرزندان شهدا پدری کنیم، باید به کسانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده به آنها کمک و حمایت کرده و کمبودها را برای فرزندان شهدا جبران کنیم.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه استان گیلان و شهر رشت شهدای زیادی را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: شهدای شجاع، بزرگوار و خوب که زبان زد کشورهستند و افتخاری برای گیلانیان محسوب می‌شوند که باید به خاطر داشتن چنین شهدای به خودتان ببالید.

سرهنگ با بیان اینکه گیلان هشت هزار شهید در طول دوران دفاع مقدس دارد، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار شهید، نیروی زمینی است که نشان از رشادت‌های مردم این دیار دارد.

وی با بیان اینکه شهید به واسطه شهید شدن نه تنها خودش پاک می‌شود بلکه در آن محل و مکان که دفن شده آن را پاک می‌کند، خاطرنشان کرد: شهدا واسطه فیض‌ هستند وهم به واسطه شهید شدن محیط و مکان را امن و سالم می‌کنند، اذا بودن شهدا نعمت است.

رئیس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه ارتش ۴۸ هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: از این تعداد ۴۶ هزار شهید نیروی زمینی است، ماهیانه پنج هزار نفر به ایثارگران مراجعه می‌کنند.

سرهنگ یعقوبی در سازمان ایثارگران دو خط قرمز وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این موارد برخورد با کرامت در برابر خانواده‌های اثیارگران است و نه قدرت، خانواده شهدا و جانبازان باید از منظر قدرت با ما صحبت کنند. ۲۵۰ هزار جانباز در نیروی زمینی هستند و در این فضای کاری که وجود دارد ما خدمت رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟