Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@07:42:26 GMT

شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان وحدت حقیقی دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۰۳۵۳

شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان وحدت حقیقی دارند

به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان شامگاه چهارشنبه در نشست با علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار شد، گفت: شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به طور عملی و حقیقی با یکدیگر وحدت و اتحاد دارند و این مساله باعث شکست نقشه‌های شوم دشمنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای تنوع قومی و مذهبی است اما با این وجود مردم همواره در کنار یکدیگر با مسالمت و وحدت زندگی می‌کنند. 

وی بیان کرد: چنانچه افراد و گروه‌هایی بخواهند که تحریکات مذهبی در سیستان و بلوچستان انجام دهند شیعه و سنی این استان در مقابل این گونه حرکات ایستادگی می‌کنند. 

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، گفت: با همکاری شیعه و سنی با وجود تمام نا امنی‌هایی که در آن‌سوی مرزهای سیستان و بلوچستان وجود دارد اما این استان در امنیت کامل بسر می برد. 

وی اظهارداشت: گروهک‌هایی در آن سوی مرزهای سیستان و بلوچستان همواره به دنبال این هستند که در این استان نا امنی ایجاد کنند اما شیعه و سنی منطقه تا کنون اجازه هیچ حرکتی را به آنان نداده‌اند و آنان در بین مردم ما هیچ جایگاهی ندارند. 

مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: اسلام به هیچ عنوان اجازه توهین به مقدسات را نداده تا جایی که کلام وحی حتی توهین به بت‌های کفار را نیز  ممنوع اعلام کرده است. 

وی بیان کرد: شیعه و سنی باید روی مشترکات یکدیگر تمرکز و از صحبت‌های اختلاف بر انگیز خودداری کنند تا اتحاد و همدلی بین مسلمانان روزافزون شود. 

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: شیعه و سنی مشترکات بسیار زیادی دارند و تنها روی این مشترکات تکیه کنند و هر کدام از این مذاهب بر عقاید خودشان باقی بمانند.

منبع: تقریب

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است

 آیت‌الله مصطفی محامی ر همایش زائران حج تمتع سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای مدافع امنیت استان بر لزوم استفاده از فرصت حج تاکید کرد و افزود: فرصت حج در طول عمر انسان کمتر پیش می‌آید و تازه در همان دوران حج نیز حاجیان کم‌تر حال دعا دارند در صورتی که از این فرصت باید نهایت استفاده صورت گیرد و دعای مستجاب داشته باشند که البته استجابت دعا برای انسان دارای شرایطی و ممکن است استجاب نشود، اما وعده الهی این است که اگر انسان برای برادران و خواهران مومن خود دعا کند خداوند نیز ملائکه‌ای را مأمور می‌کند تا از ناحیه همان مؤمن همان دعا را برای شخص دعا کننده داشته باشد و قطعا دعای فرشته الهی مستجاب است بنابراین اگر انسان برای دیگران دعا کند نه تنها متضرر نخواهد بود بلکه سودمند هم هست.
️امام جمعه زاهدان بیان کرد: باید به اهمیت، جایگاه و اهداف حج توجه داشته باشید و در همان مسیر گام بردارید چرا که حج دارای ابعاد مختلفی است از جمله اینکه در جنبه ظاهری و وجهه عمومی، حج تجلی وحدت و نشانه اقتدار امت اسلامی است.
️وی ادامه داد: اینکه از کشور‌های مختلف، مذاهب و اقوام مختلف در یک زمان و مکان مشخص حضور پیدا کرده و بر محور خانه خدا طواف می‌کنند و براساس دستورالعمل تعیین شده از ناحیه شریعت به عبادت خداوند می‌پردازند نشانه از یگانگی، یکدستی، وحدت و اتحاد امت اسلامی است که باید در جهت تقویت این اتحاد و انسجام تلاش کنیم و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشانیم.
آیت‌الله محامی️ تصریح کرد: حج از نشانه‌های اقتدار امت اسلامی است و این جمعیت انبوه تنها بخشی از مسلمانان سراسر عالم هستند که در این رزمایش بزرگ حاضر شده‌اند و باید این اقتدار نیز به رخ دشمنان اسلامی کشیده شود آن هم در روزگاری که مردم مظلوم غزه با عملیات طوفان‌الاقصی و پس از آن با مقاومت دلیرانه خود این اقتدار را به رخ نظام‌های پوشالی و استکباری کشانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان