Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان در جریان نهمین سفر استانی دولت  اظهار داشت: هزار هکتار گردوکاری شهمیرزاد دارای ظرفیت بسیار مهمی است، اما تاکنون از این ظرفیت استفاده مناسبی نشده است.

او با تاکید بر رعایت الگوی کشت در کشاورزی افزود: در بخش زراعی و باغی باید بهره وری از آب را به مراتب افزایش دهیم و محصولی را بکاریم که ارزش افزوده کشاورزی داشته باشد که مهمترین راه رسیدن به این هدف استفاده از الگوی کشت مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزی قراردادی در پنج استان کشور

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کشاورزی قراردادی برای رسیدن به الگوی کشت ضروری است، ادامه داد: تضمین خرید، کمک به افزایش بهره وری، تامین بذر استاندارد و بیمه محصول از اجزای این طرح است که نتیجه آن افزایش عملکرد در واحد سطح و بالا رفتن درآمد کشاورزان خواهد بود.

او با اشاره به این که امسال در پنج استان کشور به ویژه در محصول تولید گندم، کشت قراردادی آغاز شده، بیان کرد: ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در چند ماه گذشته به طور جدی به آن توجه شده است.

 اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از حجت الاسلام رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحد‌ها و طرح‌های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستان‌ها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان‌های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان شاهرود سفر کرده است و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از شب گذشته از چند طرح عمرانی در شهرستان سمنان بازدید کرده است و چند بازدید دیگر در برنامه دارد. سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اکنون از چند طرح تاریخی و سرمایه گذاری گردشگری در شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر بازدید می‌کند.

انتهای پیام /  ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر استانی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان