Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار البرز با اعتراض به برخی کم کاری‌ها در مورد ایجاد چاه آب شهرک صنعتی کوثر و غیبت مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و آب منطقه ای البرز، گفت: حمایت از تولید با ژست، محقق نمی‌شود، مدیران کم کار باید پاسخگو باشند. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزاله شهبازی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور جمعی از صنعتگران و فعالان اقتصادی استان برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور مدیران دولتی عضو شورا در جلسات، اظهار داشت: بسیاری از مدیران بر تولید، اشتغال و کارآفرین تاکید دارند و از مانع زدایی‌ها در این زمینه سخن می‌گویند اما در جلسات شورا ی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی حضور پیدا نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این توضیح که البرز استانی صنعتی است و ماموریت  کارگزاران نظام اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و مانع زدایی‌ها است، افزود:در جلسات مرتبط به تولید، اشتغال، بیکاری، صادرات و دیگر موارد مهم مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئول باید حضور پیدا کنند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه بسیاری از تصمیمات اتخاذی در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مرتبط به ادامه حیات یا باز ایستادن چرخه تولید بسیاری از صنایع است، گفت: در بحث آب ، پساب و دیگر زیرساخت های شهرکهای صنعتی مسائل مختلفی طرح می‌شود.

استاندار کرمان از غیبت مدیران در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش انتقاد کردانتقاد استاندار از غیبت مدیران استان کرمان در شورای سوادآموزیاولتیماتوم استاندار سمنان؛ غیبت مدیران در کارگروه رفع موانع تولید پذیرفتنی نیست

وی با این توضیح که متاسفانه مدت زمان زیادی است که هنوز مشکلات و موانع لکه صنعتی زیبادشت حل نشده است، گفت: این در صورتی است که در این محدوده صنعتی با وجود بیش از 50 واحد تولیدی می‌توانیم حدود 2 تا 3 هزار اشتغال جدید ایجاد کنیم.

شهبازی با بیان اینکه صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی بر اساس پیشنهادات ارائه شده از سوی دولت در اسرع وقت سرمایه گذاری در کارها را آغاز می کنند، افزود: از دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت انتظار داریم مدیران دولتی که در جلسات شورای گفتگوی دولت غائب و حاضر هستند را به تفکیک مشخص کنند.

وی تاکید کرد: مدیرانی که حضور در چنین جلساتی را جدی نمی‌گیرند، باید پاسخگو باشند چرا که مسئولیتی مهمتر از این ندارند و عدم حضورشان ترک فعل و سهل انگاری محسوب می‌شود.

استاندار البرز ، بیان کرد: با ژست حمایت از تولید و اشتغال به اهداف ارزشمند نظام نمی‌رسیم، بلکه باید با تمام قوا وارد میدان شویم و موانع را از سر راه فعالان اقتصادی برداریم.

وی ادامه داد: در رفع اشتغال و بیکاری استان البرز صنعت استان به عنوان یک برند مطرح است، اما برخی موضوعات مانند موضوعاتی تامین چاه آب در شهرک‌های صنعتی به دلیل کم کاری برخی مسئولان طولانی مدت شده است.

شهبازی با ذکر این نکته که در دولت سیزدهم اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده است و می‌توانیم برای بسیاری موارد در استان تصمیم گیری کنیم ، عنوان کرد: البرز استانی صنعتی است و خیلی از نقاط کشور به تولیدات البرز و واحدهای صنعتی فعال در آن امید بسته اند.

وی  با اشاره به اینکه مصوبات در هر جلسه مرور می‌شود و روند تحقق آنها زیر ذره بین است چرا که هر اقدامی حتی کوچک که مسیر تولید و پیشرفت اقتصادی را تسهیل کند، ارزشمند است، گفت: ما در مقابل مردم مسئول هستیم و باید بستری را فراهم کنیم که تولید و اشتغال در مسیر درست خود قرار گیرد و در این راستا موانع را یکی پس از دیگری از سر راه برداریم.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه اشراف و همراهی کامل را داشته باشند چرا که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و ماموریت‌های محوله از سوی دولت محترم، اکنون تولید و اشتغال از مهمترین دغدغه‌ها هستند.

شهبازی با اشاره به گره گشایی از راه اندازی شهرک صنفی شیخ آباد و ایجاد زمینه اشتغال چند هزار نیروی کار، افزود: اقداماتی از این دست در 3 سال اخیر فراوان داشتیم و بسیاری از برنامه‌های بجا مانده قدیمی به سرانجام مطلوب رسیدند.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری اخیر نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و سوغات محلی که به همت اتاق‌های بازرگانی البرز و قزوین  کرج برگزار شد، افزود: با همکاری شهرداری کرج در پارک ملی ایران کوچک نمایشگاه صنایع دستی به مدت سه روز برگزار شد و مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

استاندار البرز در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی البرز و قزوین ریل گذاری مناسبی بود که توسط رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز پیگیری و اجرایی شد و سیاست گذاری اتاق در این مورد قابل تحسین است، امیدواریم این اقدامات استمرار یابد.

وی توضیح داد: با شهرداری و شورای شهر کرج مذاکراتی داشته ایم که در صورت امکان اتاق بازرگانی البرز مسئولیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و عرضه این محصولات در پارک  ملی ایران کوچک را عهده دار شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار البرز گفت وگوی دولت صنایع دستی شورای گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه رانت و سفته بازی، هرگونه خرید و فروش و تنظیم وکالت نامه‌های تفویض اختیار قبل از اتمام سالن تولید و اخذ پایان کار در شهرک‌های صنعتی ممنوع و غیرقانونی است.

هاشم علایی، هشتم اردیبهشت ضمن بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم